Mégis, kinek való a céges ajándék?

Sokszor írtunk már a különféle üzleti és reklámajándékokról, azok előnyeiről, pozitív hatásairól. De vajon a céges ajándék egy univerzális csodaszer lenne, ami gyógyírt jelenthet bármilyen vállalkozás „marketing fájdalmaira”?
Nem árulunk zsákbamacskát: ez az eszköz sem működik varázsütésre. De aki jól használja, annak sokat lendíthet az üzletmenetén…

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Az üzleti és reklámajándékozásról sokan úgy gondolják, hogy az csak a „nagyok játékszere”, egyfajta úri huncutság, aminek csak egy közel korlátlan marketing büdzsé birtokában van létjogosultsága.
Ennél nagyobbat viszont aligha tévedhetnének…

A valóság az, hogy a céges ajándékozás nem feltétlenül igényel milliós vagy akárcsak sokszázezres költségráfordítást. Természetesen hatalmas mennyiségű és/vagy rendkívül különleges ajándék esetén ennél az eszköznél is mélyen a zsebbe kell nyúlni, de erre a legtöbb esetben egyáltalán nincs szükség.

Ahogy a múlt heti írásunkban már demonstráltuk, komoly darabszámban lehet igényes kivitelű logózott ajándékokat készíttetni már 100 ezer Ft vagy akár az alatti összegből is.

A hangsúly tehát nem elsősorban a pénzügyi erőforrásokon van.
Sokkal inkább a kreativitáson, az egyediségen, a személyességen és persze mindenekelőtt a relevancián. Megfelelő embereknek megfelelő ajándékot adjunk. Olyat, ami megragadja a figyelmüket, megmelengeti a szívüket, és a sajátjuknak éreznek. Amire ha később ránéznek (vagy visszagondolnak), akkor a mi termékünk vagy szolgáltatásunk, a mi márkánk jut az eszükbe.

Céges ajándékban nem csak cégeknek van értelme gondolkodniuk.
Egy alapítvány, egy közhasznú szervezet vagy egy egyesület ugyanúgy előnyt tud kovácsolni belőle, mint egy profitorientált gazdasági társaság. Az ajándék segítségével megköszönheti támogatói áldozatkészségét, eljuttathatja üzenetét olyanokhoz, akik még nem csatlakoztak hozzá, vagy még nem álltak az általuk képviselt ügy mögé.

Egy vállalkozás pedig egy logózott ajándékkal tovább erősítheti a vevői, ügyfelei, egyéb üzleti partnerei, sőt saját munkatársai kötődését, elkötelezettségét.
Legyen szó egy kereskedelmi bankról, egy autókereskedésről, egy étteremről, egy webáruházról vagy akár egy egyszemélyes vállalkozásról. Itt aztán tényleg nem a méret a lényeg, és még csak nem is a pénztárca vastagsága.

Az üzleti és reklámajándékozás az egyik legeredményesebb és legköltséghatékonyabb marketingeszköz.
Egy kutatás szerint ráadásul az alkalmazása átlagosan 44%-kal növeli a cégek egyéb marketingkommunikációs tevékenységének hatékonyságát.

Akár kisvállalkozásod van, akár egy nagyobb cég marketingjéért felelsz, vagy akár a non-profit szektorban dolgozol, mindenképpen vedd figyelembe a marketing célú ajándékozásban rejlő lehetőségeket.
Ha pedig közös gondolkodáshoz, ötleteléshez, ajánlatadáshoz vagy kivitelezéshez szakértő partnerre van szükséged, szívesen állok rendelkezésedre.

Ha az élelmiszer alapúak mellett a hagyományos logózható ajándékok is érdekelnek, látogass el másik vállalkozásunk, a Gift House Studio weboldalára!

Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!