Bár a promóciós célú ajándékozás csupán pár száz éves múltra tekinthet vissza, a társadalom és a gazdaság fejlődésével párhuzamosan számos változáson ment keresztül. Ez a közelmúltra sokszorozottan igaz, hiszen a környezeti változások a korábbiakhoz képest jelentősen felgyorsultak, és ez természetesen hatással volt erre a marketingtevékenységre is.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
Van, ami az idők folyamán szinte semmit nem változott az üzleti és reklámajándékozásban, ez pedig maga a tevékenység célja és lényege.
A céges ajándékozás elsődleges célja, hogy személyes, emlékezetes és releváns módon segítse az üzleti kapcsolatok erősítését.
A közhiedelemmel ellentétben nincs szükség nagy értékű ajándékra ahhoz, hogy a megfelelő hatást el tudjuk érni (lásd korábbi cikkünket).
A pénzbeli értéknél sokkal fontosabb szerepet játszik az egyediség, a kreativitás, a hasznosság és nem utolsó sorban a perszonalizálás.
Ezen alapelveken túl a legutóbbi években több markáns trend is megfigyelhető volt, melyek közül a három legfontosabbat az alábbiakban összegezzük.
Új fogyasztói értékek jelentek meg
Nemzetközi kutatások és saját tapasztalatok is alátámasztják azt a tényt, hogy a fogyasztói preferencia bizonyos irányokban eltolódott.
Ilyen például, hogy egyre többen kedvelik a „hazait”, tehát az olyan reklámtárgyakat, amelyek a hazai ipar (főleg kisipar) termékei.
A másik tettenérhető változás, hogy nagyobb szerepet kap a fenntarthatóság és az ökotudatosság.
Ha ezeket a szempontokat nem hagyod figyelmen kívül, és megfelelően a márkaszemélyiségedhez tudod azokat illeszteni, akkor szinte borítékolhatod is a céges ajándékozási stratégiád sikerét.
A céges ajándékozás a történetmesélés részévé vált
Napjaink egyik legismertebb tanulsága, hogy a történetmesélés alapú marketingkommunikáció a hagyományosnál jóval eredményesebb tud lenni.
Ezek után nem meglepő, ha a történethez illeszkedő, abba beleépíthető üzleti és reklámajándékokkal is jóval nagyobb hatást sikerül elérni.
Ez rendkívül nagy mértékben tud javítani a megjegyezhetőségen és a személyes kötődésen, amelyek a hosszú távú és szilárd üzleti kapcsolatok alapját képezhetik.
A minőség dominál a mennyiséggel szemben
Bár az ember néha hajlamos azt képzelni, hogy az ajándékokkal való elhalmozás nyerő stratégia lehet, a valóságban az tapasztalható, hogy a minőséget egyre többen tartják fontosabbnak.
A minőség ugyanakkor nem jelent egyet az anyagi értékkel. Nem csak az lehet jó, ami a luxuskategóriába tartozik. A hangsúly a minőségi kivitelezésen van, és az azt megelőző tudatos, professzionális tervezésen.
Ha úgy gondolod, hogy a céges ajándékozás területén segítséget jelentene számodra egy szakértő partner támogatása, keress meg bizalommal.
Akár a közelgő tavaszi ünnep is jó apropó lehet, hiszen a magyar cégek körében nem igazán jellemző a húsvéti ajándékozás, így könnyebben ki lehet tűnni vele a reklámzajból.
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂