Üzleti ajándék? Reklámajándék? Céges ajándék? Vajon ezek egymás szinonimái, vagy eltérő a jelentésük?
Mai írásunkban annak igyekeztünk utánajárni, hogy ezek a fogalmak valójában mit is takarnak, illetve miben térnek el egymástól.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
Nem ritka hogy a köznyelvben bizonyos fogalmak keverednek. Nincs ez másképp a céges ajándékokkal sem.
Az üzleti ajándékot és a reklámajándékot gyakran egymást felcserélve használják.
Üzleti ajándék alatt elsősorban a cégek egymás közötti ajándékozási tevékenysége során gazdát cserélő tárgyat szoktuk érteni.
Ezzel szemben a reklámajándék általában olyan promóciós tevékenység tárgya, amelynek célja a végfelhasználó magánszemélyek reklámcélú megajándékozása.
Természetesen a két dolog nem feltétlenül válik el élesen egymástól.
Vannak olyan tárgyak – mint például egy egyedi, logózott címkével ellátott bor vagy egy névre szóló, gravírozott töltőtoll –, amelyek tipikusan üzleti ajándéknak tekinthetők.
És persze vannak, amelyek jellemzően a reklámajándék kategóriájába tartoznak. Többek között ilyenek a hűtőmágnesek.
A promóciós célra használható tárgyak zöméről ugyanakkor elmondható hogy mindkét célra felhasználható.
A magam részéről éppen az ilyen átfedések miatt jobban szeretem a céges ajándék kifejezést használni. Ez ugyanis az üzleti ajándékozásra és a reklámajándékozásra egyformán alkalmazható.
Minden olyan tárgyat vagy élelmiszer alapú terméket idesorolok, amelyet céglogóval látunk el. Ennek megfelelően ebbe a körbe tartozik a céglogós póló vagy kabát, egyszóval a munka- vagy formaruházat is.
Az alábbiakban több olyan céges ajándékra is mutatok példát, amelyeket a közelmúltban készítettünk a Céges Édesség, illetve a Gift House Studio égisze alatt.
Te melyeket sorolnád az üzleti ajándék, és melyeket a reklámajándék kategóriájába? ?
Ha nem tűnik egyértelműnek a válasz, ne lepődj meg, hiszen ahogy említettem is, nincs feltétlenül éles határvonal közöttük.
Maradjunk annyiban, hogy nem elsősorban a terminológia számít.
Sokkal inkább az, hogy a megfelelő célra a megfelelő ajándékot válasszuk, és mindezt megfelelő minőségben és megfelelő áron tudjuk megvalósítani. Ha ebben a segítségedre lehetek, keress meg még ma!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂