Mi fán terem a céges ajándék?

Üzleti ajándék? Reklámajándék? Céges ajándék? Vajon ezek egymás szinonimái, vagy eltérő a jelentésük?
Mai írásunkban annak igyekeztünk utánajárni, hogy ezek a fogalmak valójában mit is takarnak, illetve miben térnek el egymástól.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Nem ritka hogy a köznyelvben bizonyos fogalmak keverednek. Nincs ez másképp a céges ajándékokkal sem.

Az üzleti ajándékot és a reklámajándékot gyakran egymást felcserélve használják.
Üzleti ajándék alatt elsősorban a cégek egymás közötti ajándékozási tevékenysége során gazdát cserélő tárgyat szoktuk érteni.
Ezzel szemben a reklámajándék általában olyan promóciós tevékenység tárgya, amelynek célja a végfelhasználó magánszemélyek reklámcélú megajándékozása.

Természetesen a két dolog nem feltétlenül válik el élesen egymástól.
Vannak olyan tárgyak – mint például egy egyedi, logózott címkével ellátott bor vagy egy névre szóló, gravírozott töltőtoll –, amelyek tipikusan üzleti ajándéknak tekinthetők.
És persze vannak, amelyek jellemzően a reklámajándék kategóriájába tartoznak. Többek között ilyenek a hűtőmágnesek.

A promóciós célra használható tárgyak zöméről ugyanakkor elmondható hogy mindkét célra felhasználható.

A magam részéről éppen az ilyen átfedések miatt jobban szeretem a céges ajándék kifejezést használni. Ez ugyanis az üzleti ajándékozásra és a reklámajándékozásra egyformán alkalmazható.

Minden olyan tárgyat vagy élelmiszer alapú terméket idesorolok, amelyet céglogóval látunk el. Ennek megfelelően ebbe a körbe tartozik a céglogós póló vagy kabát, egyszóval a munka- vagy formaruházat is.

Az alábbiakban több olyan céges ajándékra is mutatok példát, amelyeket a közelmúltban készítettünk a Céges Édesség, illetve a Gift House Studio égisze alatt.

Te melyeket sorolnád az üzleti ajándék, és melyeket a reklámajándék kategóriájába? ?

Ha nem tűnik egyértelműnek a válasz, ne lepődj meg, hiszen ahogy említettem is, nincs feltétlenül éles határvonal közöttük.

Maradjunk annyiban, hogy nem elsősorban a terminológia számít.
Sokkal inkább az, hogy a megfelelő célra a megfelelő ajándékot válasszuk, és mindezt megfelelő minőségben és megfelelő áron tudjuk megvalósítani. Ha ebben a segítségedre lehetek, keress meg még ma!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

Eszter
Author: Eszter

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>