Promóciós ajándék – 20 meglepő tény

A Promotional Products Association International (PPAI) a közelmúltban több kutatást is végzett promóciós ajándék témában, melyek eredményeként meglepő tények láttak napvilágot.

Bár a vizsgálatok elsősorban az amerikai fogyasztók és a promóciós ajándék közötti viszonyra terjedtek ki, valószínűsíthető, hogy a hazai gyakorlat sem mutat óriási eltérést.

Lássuk tehát a megállapításokat!

  • 10-ből 8 fogyasztó birtokában van legalább egy promóciós ajándék.
  • 53%-uk legalább heti szinten használja azt.
  • 10-ből 6 személy akár két évig is megtartja a kapott ajándékot.
  • 5 ember között mindössze egyetlen olyan van, aki a szükségtelennek ítélt céges ajándékot kikukázza.
  • Átlagosan közel 7 hónapig tartanak meg egy promóciós ajándékot az emberek.
  • 30%-kal többen válnak vásárlóvá/ügyféllé azok, akik promóciós ajándékot kapnak egy adott cégtől.
  • Közel 6000-es „nézettséggel” a reklámszatyrok (táskák, tasakok stb.) vezetik a rangsort a kategóriában.
  • A fogyasztók 31%-a rendelkezik az előző pontban említett valamilyen promóciós táskafélével.
  • Az esetek 53%-ában a promóciós ajándékok a korábbiaknál pozitívabb benyomást keltenek a hirdetőről.
  • A fogyasztók 48%-a gyakrabban szeretne promóciós ajándékot kapni.
  • 69%-uk a hasznosnak ítélt ajándékokat szívesen fogadja el.
  • 63%-uk a feleslegessé vált ajándékokat továbbadja valaki másnak.
  • 89%-uk fel tudja idézni a cég nevét, ha az elmúlt két évben kapott tőlük ajándékot.
  • 91%-uk a konyhájában, 74%-uk a munkahelyén vagy a dolgozószobájában, 55%-uk pedig a hálószobájában tart legalább egy promóciós ajándékot.
  • 77%-uk szerint a legfontosabb szempont az ajándék hasznossága. A rangsor élén az egészségügyi termékek, a számítástechnikai eszközök, illetve az írószerek állnak.
  • A legnépszerűbb ingyenes termékek a ruházati cikkek, az íróeszközök, táskák, naptárak és a bögrék.
  • A nők inkább a táskákat, íróeszközöket és a naptárakat preferálják, a férfiakat inkább az ingek és a sapkák fogják meg.
  • A logózott bögrék különösen hatékony reklámeszköznek bizonyulnak: a megkérdezettek 57%-a tudta felidézni a bögrén megjelenő cég nevét. Ugyanez a mérőszám rádióhirdetés esetében 32%, TV-reklámnál pedig mindössze 28% volt.
  • A megajándékozottak 5-ször gyakrabban ajánlanak egy terméket vagy szolgáltatást, mint akik csak egy köszönőlevelet kaptak a cégtől.
  • A promóciós ajándékok alkalmazása átlagosan 44%-kal növeli a cégek egyéb marketingkommunikációs tevékenységének hatékonyságát.

Ha segítségedre lehetünk a megfelelő promóciós ajándék kiválasztásában és legyártásában, keress meg bennünket bizalommal.

Forrás: https://stitchtomylue.com/25-amazing-facts-about-promotional-products/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük