Sokan úgy vannak a 2020-as évvel, hogy szeretnének mielőbb túl lenni rajta, szeretnék mielőbb elfelejteni. Kétségtelen, hogy egy évvel ezelőtt – vagy akár csak 10 hónapja – senki nem gondolta volna, hogy ilyen mértékben megváltozik az életünk, hogy szinte teljesen felborul az addig megszokott életritmusunk. A sok negatívum mellett ugyanakkor nem érdemes megfeledkeznünk mindarról a jóról sem, amit magával hozott.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
Januárban nagy tervekkel indultam neki az új évnek.
Többek között új termékek bevezetését, új ügyfelek bizalmának elnyerését és cégünk forgalmának jelentős növelését tűztem ki célul.
Most kesereghetnék, hogy mennyire keresztülhúzta a számításaimat a pandémia, mennyire megnehezítették a működésünket a bevezetett intézkedések, vagy például mennyire megtépázta az ambícióimat a vészféket behúzó ügyfélkör. Kesereghetnék, de nem mondanék vele igazat…
A valóság ugyanis mást mutat.
A bíztatóan induló első negyedév vége felé egy időre valóban megfordult velünk a világ. Ez alól szinte semmilyen ágazat vagy vállalkozás nem jelentett kivételt.
A higgadtan és józanul gondolkozók viszont hamar ráeszméltek arra, hogy a megnehezült feltételek mellett is lehet eredményesen működni. „Csupán” meg kell találni azokat a dolgokat, amire az új körülmények között igény van.
A Céges Édesség például magas C, illetve D vitamin tartalmú reklámcsokik forgalmazását kezdte meg, a Gift House Studio pedig olyan logózható egészségvédelmi termékeket vett a kínálatába, mint a szájmaszk vagy a fertőtlenítő kendő.
Ettől függetlenül fél évbe is beletelt, mire újra rendes kerékvágásba kerültek a dolgok. Az utolsó negyedévre viszont az erőfeszítéseink olyannyira meghozták a gyümölcsüket, hogy nemcsak megvalósítottuk, hanem túl is teljesítettük a terveinket.
Ehhez természetesen olyan megbízókra volt szükség, mint amilyenek bizalmát mi élvezhettük a mögöttünk álló év során. Nélkülük nem tudtuk volna elérni mindazt, amit sikerült.
Nagyon hálásak vagyunk valamennyi régi és új ügyfelünknek egyaránt, és azon leszünk, hogy minden erőnkkel támogassuk őket az új évben is.
Persze nincsenek illúzióink, 2021 sem lesz egy fáklyásmenet. A nehézségek megmaradnak, jelentős vagy tartós könnyítések egyhamar nem várhatók. Viszont vallom – és a saját bőrömön tapasztalom –, hogy ha igazán akarjuk, és teszünk érte, akkor előnyünkre fordíthatunk szinte bármilyen hátrányt.
Üzleti ajándékokban gazdag, sikeres új évet kívánok mindenkinek! ???
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂