Mai írásunk rendhagyónak tekinthető abban az értelemben, hogy mindenféle „körítés” nélkül, szigorúan a statisztikákra hagyatkozva próbáljuk meg bemutatni az üzleti és reklámajándékok előnyeit, illetve a bennük rejlő potenciált. Bár az elérhető adatok – a hazaiak sajnálatos hiányában – amerikai kutatásokon alapulnak, valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy a magyar piacon sem lehetnek nagyságrendi eltérések.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A felvezetőben ígérteknek megfelelően mindenféle kommentár nélkül ajánlom a figyelmedbe az alábbiakat.
- Azoknak a 90%-a, akik céges ajándékot kaptak, fel tudja idézni az adott márka nevét.
- Egyetlen reklámajándék havonta átlagosan 344 megtekintést generál.
- Az emberek 80%-a fel tudja idézni egy márka üzenetét, ha reklámajándékot kapott.
- Az érintettek 80%-ából azonnali reakciót vált ki, ha olyan cégtől kapnak ajándékot, amelyikről korábban még csak nem is hallott.
- A megkérdezettek 82%-ának kedvezőbb a megítélése egy olyan márkáról, amelytől ajándékot kapott.
- A márkatulajdonosok 70%-a a céges ajándékozást mindig vagy legtöbbször hatékony eszköznek tekinti marketing céljaik elérésében.
- Az összes korosztály szempontjából a céges ajándékok bizonyulnak a leghatékonyabb marketingeszköznek.
- Majdnem valamennyi megkérdezett kész erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy céges ajándékot kapjon.
- A fogyasztók 60%-a legalább 2 évig megtartja a kapott céges ajándékot.
- 72%-uk úgy véli, szoros összefüggés van a reklámajándék minősége és az ajándékozó cég reputációja között.
- A döntő többség (96%) szeretné előre tudni, hogy mikor kínál ajándékot egy adott cég.
- Az 55 év alattiak az összes reklámeszköz közül a céges ajándékokat preferálják legjobban.
- A munkatársak 59%-ának kedvezőbb véleménye alakul ki a munkáltatójáról, ha ajándékot kap tőle.
(Forrás: PROmotion Marketing, LLC, PPAI, Sage Blog)
Bizonyára egyetértesz, hogy a fenti számok önmagukért beszélnek. ?
Ha Te is szeretnéd kiaknázni az üzleti és reklámajándékokban rejlő lehetőségeket, örömmel segítek a tervezésben és a kivitelezésben egyaránt. Keress meg bizalommal!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂