Céges ajándékok a számok tükrében

Mai írásunk rendhagyónak tekinthető abban az értelemben, hogy mindenféle „körítés” nélkül, szigorúan a statisztikákra hagyatkozva próbáljuk meg bemutatni az üzleti és reklámajándékok előnyeit, illetve a bennük rejlő potenciált. Bár az elérhető adatok – a hazaiak sajnálatos hiányában – amerikai kutatásokon alapulnak, valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy a magyar piacon sem lehetnek nagyságrendi eltérések.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

A felvezetőben ígérteknek megfelelően mindenféle kommentár nélkül ajánlom a figyelmedbe az alábbiakat.

  • Azoknak a 90%-a, akik céges ajándékot kaptak, fel tudja idézni az adott márka nevét.
  • Egyetlen reklámajándék havonta átlagosan 344 megtekintést generál.
  • Az emberek 80%-a fel tudja idézni egy márka üzenetét, ha reklámajándékot kapott.
  • Az érintettek 80%-ából azonnali reakciót vált ki, ha olyan cégtől kapnak ajándékot, amelyikről korábban még csak nem is hallott.
  • A megkérdezettek 82%-ának kedvezőbb a megítélése egy olyan márkáról, amelytől ajándékot kapott.
  • A márkatulajdonosok 70%-a a céges ajándékozást mindig vagy legtöbbször hatékony eszköznek tekinti marketing céljaik elérésében.
  • Az összes korosztály szempontjából a céges ajándékok bizonyulnak a leghatékonyabb marketingeszköznek.
  • Majdnem valamennyi megkérdezett kész erőfeszítéseket tenni annak érdekében, hogy céges ajándékot kapjon.
  • A fogyasztók 60%-a legalább 2 évig megtartja a kapott céges ajándékot.
  • 72%-uk úgy véli, szoros összefüggés van a reklámajándék minősége és az ajándékozó cég reputációja között.
  • A döntő többség (96%) szeretné előre tudni, hogy mikor kínál ajándékot egy adott cég.
  • Az 55 év alattiak az összes reklámeszköz közül a céges ajándékokat preferálják legjobban.
  • A munkatársak 59%-ának kedvezőbb véleménye alakul ki a munkáltatójáról, ha ajándékot kap tőle.

(Forrás: PROmotion Marketing, LLC, PPAI, Sage Blog)

Bizonyára egyetértesz, hogy a fenti számok önmagukért beszélnek. ?

Ha Te is szeretnéd kiaknázni az üzleti és reklámajándékokban rejlő lehetőségeket, örömmel segítek a tervezésben és a kivitelezésben egyaránt. Keress meg bizalommal!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

Eszter
Author: Eszter

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>