A sok vállalkozás számára uborkaszezont jelentő nyarat követően újra fel szokott pezsdülni a marketing-vérkeringés, és szeptembertől ismét szinte mindenki belecsap – hogy azért még a nyári étrendnél maradjunk – a lecsóba… 😉
Ezt az időszakot szokás „back to school”, magyarul picit módosult formában „vissza az iskolapadba” névvel illetni, hiszen lényegében egybeesik az új tanév kezdetével, és így vagy úgy, de azt a fájdalmas pillanatot igyekszik megédesíteni.
Profiltól függően vannak olyan cégek, amelyek ténylegesen az iskolakezdéshez kapcsolják a promóciójuk tárgyát. Ilyen esetekben a tanuláshoz, a suliba járáshoz szükséges eszközöket (pl. írószereket, táskákat, ruházati cikkeket, számítógépeket stb.) kínálnak kedvezményes feltételekkel.
Akadnak persze olyanok is, melyeknek a termék- vagy szolgáltatás-portfóliója egyáltalán nem vagy csak áttételesen kötődik a tanuláshoz/oktatáshoz (pl. gépipari berendezéseket, mérőműszereket forgalmaznak), mégsem akarnak kimaradni az aktuális trendből, és ekkorra időzítik az őszi kampányuk kezdetét.
Természetesen nem tudhatjuk, hogy olvasóink milyen háttérrel rendelkeznek, mégis egyfajta kedvcsinálóként szeretnénk az alábbiakban néhány példával illusztrálni, milyen sok lehetőség rejlik ebben a szezonban.
Egy élelmiszerkereskedő cég például az egészséges iskolai táplálkozáshoz nyújthat hasznos információt, illetve ilyen jellegű termékeit árulhatja akciósan.
Egy tisztítószerek értékesítésével foglalkozó vállalkozás kollégisták számára kínálhat előnyös feltételekkel olyan készítményeket, amelyekkel szobáikat ápoltabbá tehetik.
Egy fodrászüzlet a vakáció során zabolátlanná vált frizurák rendbetételét tűzheti a zászlajára.
És még hosszan folytathatnánk a sort…
Persze ilyenkor nemcsak a tanulókat/hallgatókat lehet megcélozni, hanem a szüleiket is.
Sőt – bár nincs nagy hagyománya Magyarországon – a „back to school” akár arra is kiváló lehetőséget ad, hogy a pedagógusokat próbáljuk megszólítani valamilyen kifejezetten nekik szóló marketingüzenettel.
Akár kapcsolódik a tevékenységünk az iskolához, akár nem, egy jól kitalált reklámajándék mindenképpen összekötő kapocs tud lenni. Gondoljunk csak egy egyedi megjelenésű, logózott pendrive-ra. Ha ilyet adunk a termékünk vagy szolgáltatásunk mellé ajándékba, nem lőhetünk vele mellé, hiszen adathordozóra kicsiknek és nagyoknak egyaránt szüksége van.
Bár most még csak június vége van, és talán nem is népszerű ilyenkor némileg ünneprontó módon „temetni” a nyarat, mégis a megfelelő tervezéshez és kivitelezéshez szükséges idő miatt már most érdemes elkezdeni gondolkodni azon, hogyan is alakuljon a vállalkozásunk őszi marketingaktivitása.
Ha ehhez a fejtöréshez ötletgazdag és hozzáértő partnerre van szükséged, aki az elejétől a végéig menedzseli a reklámajándék-készítéshez kapcsolódó teljes folyamatot, gondoskodik a megfelelő minőségű kivitelezésről és a határidőben történő leszállításról, akkor keress meg bennünket még ma. Mi nyáron sem lógatjuk a lábunkat… 🙂