Napjaink digitális világában egyre inkább háttérbe szorulnak azok a hagyományos marketing megoldások, amelyek révén meglévő vagy potenciális vásárlóink, ügyfeleink fizikailag kapcsolatba kerülhetnek a márkánkkal. A rendezvénymarketing viszont nagy valószínűséggel sosem fog feledésbe merülni…
A rendezvények egy része évszázadok óta szolgál marketing célokat.
A rendezvénymarketing elsősorban az érzelmekre, illetve az emberi agy működésére alapoz, ugyanis a legtöbb ember sokkal jobban emlékszik olyasmire, amit személyesen átél. Ha az élmény megfelelő érzelmeket vált ki, akkor az emlékezetbe is jobban belevésődik. Ugyanez vonatkozik természetesen a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos élményekre is.
A rendezvénymarketing koncepcióján belül maga a rendezvény valójában egy marketingeszköz.
Az adott márka marketingüzenete testesül meg benne annak érdekében, hogy a célcsoport tagjai személyesen megtapasztalhassák azt. A legtöbb rendezvény több érzékszervünkre is hat, így az üzenet nagyobb eséllyel tárolódik el a memóriánkban.
Az alábbiakban következzen három hasznos tanács, amelyet érdemes megszívlelni, ha maximálisan ki szeretnéd használni a rendezvénymarketingben rejlő lehetőségeket.
- Válassz megfelelő rendezvényt!
Egy vállalkozás számára alapvetően két opció áll rendelkezésre: vagy saját magad szervezed meg, vagy társulsz egy mások által létrehozott rendezvényhez. Mikro- és kisvállalkozások esetében leggyakrabban az utóbbi szokott lenni a járható út pénzügyi és humán erőforrás szempontból egyaránt. A rendezvény lehet egy kiállítás, vásár, konferencia, fesztivál, workshop… szinte bármi. A lényeg, hogy illeszkedjen a marketingüzenetedhez, és a célcsoportod megfelelő számban képviseltetve legyen rajta. - Használd a logódat, ahol és amikor csak lehet!
Remélhetőleg elég komolyan vetted a saját vállalkozásod, és korábban már invesztáltál abba, hogy egy szakember megfelelő logót tervezzen számodra. Ha így van, akkor használj ki minden lehetőséget, hogy a célcsoportod tagjai találkozzanak vele. (Ha még nem terveztettél profi logót, gyorsan tedd meg. Sok fog múlni rajta a későbbiekben.)
Helyezd el a logódat a standodon, a programfüzetben, sőt a pólókon is, amiket viseltek.
Érdemes persze kreatívabb megoldásokat is bevetni, amivel versenytársaidat megelőzheted. Ilyen lehet például egy logózott csomagolású cukorka vagy csokoládé, üdítő vagy víz stb. - Ajándékozz!
A logózott reklámajándék „eladja” a márkádat, és hosszú időre a megajándékozottak emlékezetébe vési. Az előző pontban említett eszközöket tehát nemcsak saját célra érdemes használni, hanem szóróajándékként is. Nyilván a pénzügyi lehetőségektől függ, hogy kinek mi fér bele, mindenesetre az ehető/iható reklámajándékokat kifejezetten költséghatékonyan elő lehet állítani. A kiváltott hatásuk pedig jóval erősebb, mint a hagyományos eszközöké.
Akár tradicionális eszközben, akár innovatívabb megoldásban gondolkodsz, érdemes megkeresni bennünket már a folyamat elején, hiszen nemcsak a minőségi kivitelezésben tudunk a partnered lenni, hanem segítünk a koncepció kialakításában, a tervezésben és az ötletelésben is.