Talán mindenki egyetért velünk, ha azt mondjuk, hogy a karácsony az év legcsodálatosabb időszaka. Persze rögtön hozzá is tehetjük, hogy egyben a legköltségesebb is. 😉 Tudjuk, nem szép dolog az anyagiasság a szeretet ünnepén, de mentségünkre szolgáljon, hogy írásunkban nem a családi, hanem az üzleti karácsonnyal foglalkozunk. Az üzletben pedig nem jó ötlet figyelmen kívül hagyni a pénzügyi vonatkozásokat. A céges karácsonyi ajándékozás márpedig marketing befektetés, amitől megtérülést remélhetünk.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
Legyen szó a munkatársainkról, ügyfeleinkről, üzleti partnereinkről, hűséges vásárlóinkról vagy bárki másról, aki kapcsolatban áll a vállalkozásunkkal, ma már gyakorlatilag elvárás, hogy valamilyen formában megajándékozzuk őket karácsonykor.
A céges ajándékozás ugyanakkor nem öncélú tevékenység, a tudatos marketingtervezés része kell, hogy legyen.
Az ajándékozással fejezhetjük ki az érintettek felé elismerésünket, nagyrabecsülésünket, és kézzel foghatóan érzékeltethetjük számukra, hogy mennyire fontosnak tartjuk őket.
Karácsonykor a fentieken túl ez az évzárás ünnepélyes megtestesülése is, hiszen hagyományosan ilyenkor szoktunk köszönetet mondani az egész éves együttműködésért.
A reciprocitás elve alapján joggal számíthatunk arra, hogy a gesztus kölcsönös lesz, és a megajándékozottak lojalitásukkal, a következő év(ek)re is kiterjedő közös munkával, ismétlődő megrendelésekkel, vásárlásokkal fogják erőfeszítéseinket honorálni.
Mit lehet, mit érdemes karácsonyra ajándékba adni?
Vannak olyan népszerű ajándéktárgyak, amelyekkel általában nem nagyon lehet mellélőni, illetve olyanok is, amikkel az utolsó pillanatban is előrukkolhatunk, ha esetleg a megelőző hetekben, hónapokban nem voltunk elég előrelátók.
Karácsonyi üdvözlőkártya
Tipikus „last minute” figyelmesség a papír alapú vagy elektronikus karácsonyi üdvözlőlap küldése.
Egyben valószínűleg a legolcsóbb módja is annak, hogy köszönetet mondjunk, és kifejezzük jókívánságainkat.
Önmagában csak akkor használjuk, ha másra már tényleg nincs idő vagy pénz.
Kiegészítőként viszont bármilyen más ajándék mellé érdemes, sőt kell is adni. Kézzel írott formában érhetjük el vele a legnagyobb hatást.
Naptár
Közeleg az új év, és nyilván mindannyian azt szeretnénk, ha egész évben eszébe jutnánk a partnereinknek.
Erre a célra a naptárnál ideálisabb eszközt talán nem is lehetne találni.
Sok vállalkozás ad – különösen a karácsonyi időszakban – ilyet ajándékba, hiszen viszonylag olcsón, ugyanakkor igényesen is előállítható, és kifejezetten praktikus. A naptár segítségével az év 365 napján szem előtt lehet a cégnevünk és a logónk.
Ajándékutalvány
Nem túl egyedi, viszont optimális megoldás azoknak, akik szeretnek biztosra menni.
Gyakran nehéz és időigényes az ajándékok beszerzése. Emellett semmi garancia nincs arra, hogy sikerül eltalálni a megajándékozott ízlését, vágyait. Egy ajándékutalvány kiküszöböli ezt a kockázatot, és még az ajándékcsomagolással járó stressztől is mentesít.
A megajándékozottnak is előnyös, hiszen saját maga választhatja ki, hogy mire használja fel.
Ajándékkosár
Egy különleges csokoládéktól és egyéb ínyencségektől roskadó ajándékkosárnak valószínűleg mindenki örül, így ez is a legbiztonságosabb ajándékok közé sorolható.
Személyes üzenetet tartalmazó kártyával perszonalizálható, amiről semmiképpen nem érdemes megfeledkezni.
Az ajándékkosár népszerű választás, hiszen gyorsan összeállítható, és a logisztikája sem jelenthet kihívást.
Bor vagy más szeszesital
A karácsony egyenlő az ünnepléssel, ez pedig a legtöbb ember számára együtt jár azzal, hogy koccintson egy-két pohárral valamilyen alkalomhoz illő, finom italból.
Bár senkit nem bíztatunk az alkoholfogyasztásra, egy üveg minőségi bor, esetleg égetett szesz mégis jó céges karácsonyi ajándék lehet. Ráadásul általában megoldható az egyedi, perszonalizált címkézés is, amely tovább emelheti az ünnep fényét.
Klasszikus, logózott üzleti ajándékok
Normál esetben első helyen ajánlanánk a profilunkba tartozó hagyományos és élelmiszer alapú céges ajándéktárgyakat, azonban a nemzetközi és hazai ellátási nehézségek miatt mára sajnos alig maradt valami, ami még idén karácsonyra rendelhető.
Ennek ellenére még akadhat megoldás, így mindenképpen érdeklődjetek!
Arról nem is beszélve, hogy jövőre is lesz karácsony – amire a jelenleg tapasztalatok alapján nem lehet elég korán felkészülni. ☺️
A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂