A munkatársak alkotják a cég gerincét. Ők jelentik a tartóoszlopot, amire támaszkodik a felépítmény. Lehetnek a vállalaton belül rendkívül komplex folyamatok, bonyolult technológiai rendszerek, a legkorszerűbb tudományos ismereteken nyugvó eljárások, a XXII. század előhírnökeinek tekinthető technikai eszközök és számítógépes programok – az emberek nélkül ezek mind csak öncélú megoldások lennének. A humán munkaerő nagy kincs, amit érdemes megbecsülni.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A karácsony a szeretet ünnepe. Közhely, mégis igaz.
A magánéletünkben ilyenkor csupa olyan embert szoktunk megajándékozni – családtagokat, barátokat stb. –, akik érzelmileg közel állnak hozzánk, és fontosak a számunkra.
Miért lenne ez másképp az életünk másik dimenziójában, a munka világában?
Vállalkozóként és/vagy vezetőként miért ne fejeznénk ki megbecsülésünket a munkatársaink iránt?
És ugyan mi lehetne ennél jobb alkalom, mint a karácsony, ami egybeesik az év – és sok cég esetében az üzleti év – végével is?
A családon kívüli, így a munkahelyi karácsonyi ajándékozásnak is fontos társadalmi funkciója van.
Kifejezi a mások iránti törődésünket, tükrözi annak felismerését, hogy egyedül – legyünk bármennyire is tehetségesek, szorgalmasak és állhatatosak – semmire nem mennénk, mindig és minden körülmények között szükségünk van embertársaink segítségére, együttműködésére.
Egy jó munkahelyi környezetben a kollégák a sajátjuknak érzik a céget.
Ennek persze többek között az is a feltétele, hogy a vezetés jóban-rosszban osztozzon velük. Becsülje meg a munkájukat, értékelje az erőfeszítéseiket, és rendszeresen adjon számukra megfelelő visszajelzést. És ha itt van az ideje, ajándékot…
Milyen előnyei vannak, ha karácsonykor megajándékozzuk a munkatársainkat?
Ez hatásában több, mint egy kedves gesztus vagy egy szimpla köszönetnyilvánítás a munkájukért.
Jó érzéssel fogja őket eltölteni, különlegesnek és megbecsültnek fogják érezni magukat tőle.
A cégen belüli ajándékozás egyértelműen része a pozitív vállalati kultúrának.
A kollégák ezen keresztül (is) érzik, hogy a vezetés törődik velük, ami erősíti a lojalitásukat. Ennek eredményeként pedig kisebb lesz a fluktuáció is.
Ha érzik a megbecsülést, elkötelezettebbek lesznek, amely a munkahatékonyság javulásához vezethet.
Mit adjunk munkatársainknak ajándékba?
Nem kell drága dolgokban gondolkodni. Sőt, nem is tanácsos. Ne a pénzben kifejezett érték legyen a szempont, hanem a hasznosság, praktikusság és/vagy az élmény.
Persze az is fontos, hogy az ajándék összhangban álljon a vállalat által képviselt értékekkel.
Pár napja egy közösségi média posztunkban említettük meg az egyik megbízónkat, akik számára organza zsákocskákba csomagoltunk szaloncukrokat, hogy azzal kedveskedjenek Mikulás napján az alkalmazottaiknak.
Tehát a gesztus és az általa közvetített üzenet sokkal fontosabb, mint az anyagi érték.
Néhány hete – többek között – a Pénzcentrum számolt be a Magyar Utalvány Zrt. kutatásától, amely megállapította, hogy a hazai cégek 58 százaléka tervez év végén valamilyen eseti juttatást adni a munkavállalóinak. A legnépszerűbb juttatási formát, a bónuszt második helyen követte a tárgyi ajándék. Úgy tűnik tehát, hogy a magyar vállalkozásoktól egyáltalán nem idegen a megbecsülésnek ez a formája.
Ti adtok idén karácsonykor ajándékot a kollégáitoknak?
Írjátok meg, és ha közérdeklődésre tarthat számot a példátok, akkor szívesen meg is osztjuk a Facebook oldalunkon. ?
A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂