Akár most indítottad a vállalkozásodat, akár hosszú évekkel ezelőtt, az egyik legfontosabb teendőd, hogy megalapozd és megszilárdítsd a márkaismertségedet.
Ennek az egyik legköltséghatékonyabb eszköze a promóciós ajándékozás. Olvasd el ezt a rövid összefoglalót, és utána remélhetőleg könnyebben választod majd ki a számodra megfelelő eszközt.
Költségkeret
Az első és legfontosabb lépés, hogy meghatározd a promóciós ajándékozásra szánt költségkeretet. Ezzel önmagadat és a lehetséges beszállítókat egyaránt meg tudod kímélni attól, hogy felesleges köröket fussatok. Nyilván nem ugyanazok a lehetőségek érhetők el 10, 100 vagy 1000 egység pénzből. Ez persze nem jelenti azt, hogy a drágább megoldás feltétlenül jobb lenne, de van, ami egyszerűen nem fér bele egy keretbe.
Célszerű már az elején azt is meghatározni, hogy hányféle promóciós ajándék csatasorba állítását tervezed. Minél kevesebb felé osztod szét a rendelkezésre álló büdzsét, annál költséghatékonyabb lehet a kivitelezés. Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy az erőforrások koncentrálása egyben magasabb kockázatot is jelent. Nem szerencsés a szétaprózás, de egy „lóra” sem érdemes mindent feltenni. A marketingtevékenységekre egyébként is jellemző, hogy csak teszteléssel, tehát tényleges kipróbálással derülhet ki igazán, hogy valami működik-e vagy sem. Laboratóriumi körülmények között nem igazán végezhetők kísérletek, már csak azért sem, mert a valós életben ezernyi behatás éri a fogyasztókat, tehát a reakciójukat nem mindig lehet előre kiszámítani.
Célcsoport
A következő alapvető kérdés, amit tisztázni kell, hogy kikhez akarsz szólni a promóciós ajándékkal.
Magánszemély fogyasztókhoz vagy céges ügyfelekhez? Ha céges partnerekről van szó, akkor az sem lényegtelen például, hogy milyen beosztásban vannak.
Nőkhöz, férfiakhoz, esetleg gyerekekhez szólunk? Meglévő vagy potenciális vevőkhöz?
Tucatnyi hasonló kérdés merülhet még fel, és nem érdemes időt spórolni azon, hogy tisztába tedd ezeket önmagad számára.
Üzenet
Milyen üzenetet akarsz átadni az ajándékon keresztül, illetve milyen benyomást szeretnél kelteni a megajándékozottakban?
Esetleg egy új terméked vagy szolgáltatásod ismertségét akarod növelni vele? Vagy talán vásárláshoz kötött ajándékként kívánod vevőid figyelmébe ajánlani növelve a forgalmadat?
Még sok egyéb célt is szolgálhat a promóciós ajándékozás, de a lényeg, hogy mindig a célnak megfelelő megoldást válaszd.
Logisztika
Hogyan fogod az ajándékot eljuttatni a célcsoportodhoz?
Az értékesítők fogják átadni az eladás helyén vagy talán egy kiállításon, vásáron kerülnek kiosztásra? Esetleg postán fogod eljuttatni a címzettekhez?
Akármi is a terved, a logisztika általában megkerülhetetlen feladat.
Összegezve tehát, mielőtt bárkitől ajánlatot kérnél, gondold át alaposan, hogy mennyiből, kiknek, mit és hogyan szeretnél kommunikálni promóciós ajándékozás formájában.
Ha bármelyik kérdéssel elakadnál, vagy egyszerűen nincs kivel átbeszélned őket, fordulj hozzánk bizalommal. Hosszú évek tapasztalataira alapozva szinte minden helyzetre, illetve igényre tudunk megfelelő megoldást ajánlani.