A promóciós ajándékok nemcsak bizonyos kategóriákban működnek jól, az általuk elérhető eredmények pedig nem függnek cégmérettől. A céglogóval ellátott ajándékok alkalmazása az egyik legköltséghatékonyabb marketingtevékenység.
Az alábbiakban bemutatunk 5 olyan dolgot, amiről lemaradhat az, akinek nem szerepelnek a marketingarzenáljában a promóciós ajándékok.
1. Nagyobb elérés
Ha valakinek promóciós ajándékot adunk, akkor nemcsak ő fog találkozni a marketingüzenetünkkel. Az elérhető emberek köre kiegészül az illető családtagjaival, barátaival, munkatársaival stb. – gyakorlatilag mindenkivel, aki csak egyszer is látja azt. Bár nyilvánvalóan az elsődleges célunk az, hogy a célcsoportunkhoz jussunk el, mégsem árthat, ha mások is találkoznak vele, hiszen így akár bővíthetjük is a piacunkat.
A promóciós ajándékok az egyéb reklámeszközökhöz képest jóval nagyobb láthatóságot biztosítanak a márkánknak. A TV-reklámokon ma már sokan áttekernek, a magazinhirdetéseket pedig gyakran úgy lapozzák át, hogy egy pillantást sem vetnek rájuk. Ezzel ellentétben a promóciós ajándékok a praktikumukon keresztül tudatos és interaktív élményt biztosítanak a marketingüzenetünk számára.
2. Pozitívabb márkakép
Pozitív márkaimázst nem lehet egyik napról a másikra kialakítani. Hosszú éveken át következetesen kell a vásárlók véleményét formálni. Ezt a legeredményesebben úgy tudjuk elérni, ha azt nyújtjuk nekik, amire ténylegesen szükségük van. Ez a promóciós ajándékokra is igaz. Ha szem előtt tartjuk a fogyasztók szempontjait, és hasznos ajándékot adunk nekik, akkor pozitív kép fog társulni a márkanevünkhöz. Ha van rá lehetőségünk, akkor ezt a pozitív képet tovább erősíthetjük karitatív vagy más, közösséget támogató elemekkel.
3. Elégedettebb vásárlók
Az elégedett vásárlók jó hírünket keltik, és visszatérnek hozzánk. Normál esetben is célszerű lehet valamilyen apró ajándékot adni a vásárlásért köszönetként, de különösen fontos olyan helyzetekben, amikor a vevőnk valamilyen okból joggal neheztelhet (pl. hibás teljesítés vagy határidőcsúszás miatt). A megfelelő ajándékkal a bosszúságot feledtetni lehet, sőt akár előnyt is lehet kovácsolni az eredetileg kellemetlen helyzetből. A megajándékozott úgy érezheti, hogy különleges bánásmódban részesül, mert fontos számunkra.
4. Beszédtémává válás
Minden vállalkozó azt szeretné, ha az emberek beszélnének a cégéről (persze pozitív előjellel), ami nagyobb ismertséghez, közvetve pedig nagyobb forgalomhoz vezethet. A promóciós ajándékozás remek eszköz arra, hogy felhívja a figyelmet a márkánkra. Különösen igaz ez a szakmai vásárokon, kiállításokon történő megjelenések alkalmával, amikor a kiállítók egyébként is komoly versenyt folytatnak azért, hogy a standjukhoz vonzzák a látogatókat. Egy kötetlen beszélgetés kezdeményezésére, a távolságtartás feloldására aligha akad jobb eszköz egy megfelelő ajándéknál. A megajándékozottak többsége ráadásul ilyenkor erkölcsi kötelességének érzi, hogy végighallgasson bennünket, így már csak rajtunk múlik, hogy mit tudunk kihozni a helyzetből.
5. Hosszantartó hatás
Ha a promóciós ajándékunk hasznos és vonzó, akkor az emberek sokáig megtartják. Persze az ismétlés nemcsak a tudás anyja, hanem a lojalitásé is, ezért érdemes időről időre újabb promóciós ajándékkal kedveskedni meglévő és potenciális vásárlóinknak, ügyfeleinknek. Az újabb impulzus hatására ugyanis frissen tarthatjuk emlékezetükben a márkánkat, ami előbb-utóbb a várva várt első vagy akár egy sokadik vásárláshoz vezethet.
Ha szakszerű segítségre lenne szükséged, hogy kiaknázd a promóciós ajándékokban rejlő lehetőségeket, fordulj hozzánk bizalommal. Hosszú évek tapasztalataira alapozva igyekszünk megtalálni számodra a legmegfelelőbb megoldást.
Forrás: https://www.grecopromo.com/blog/6-things-youre-missing-out-on-by-not-using-promotional-products