Ötletelés 5 lépésben a kreatív céges ajándék kitalálásához

kreatív céges ajándék

A céges ajándék akkor válik kiváló marketingeszközzé, ha Ügyfeleid, Vevőid számára olyan praktikus és ötletes meglepetéssel készülsz, amit aztán a gyakorlatban is tudnak használni. Nem véletlen, hogy a toll a mai napig a legnépszerűbb emblémázott ajándék: minden nap használjuk, a logó pedig kiválóan elhelyezhető, így viszi a márka hírét. Na, de mi a helyzet, ha most valami kreatívabbal szeretnél előrukkolni?

Rengeteg ötletes kütyü létezik, amiknek könnyű elcsábulni. Sokszor azonban fennáll a veszélye, hogy bármilyen kreatív is az adott apróság, valójában teljesen haszontalan. Így a vásárlód megörül, amikor meglátja, kicsit játszik vele, hazaviszi, majd pedig bekerül egy sarokba, és ott porosodik, amíg végül ki nem dobják. Ilyen ajándékot nem szeretnél adni, hiszen ennek sokkal kisebb marketingereje van, mint egy olyan tárgynak, amit aztán rendszeresen használ a vevőd – találkozva a logóddal újra és újra.
Lássuk, mit érdemes végiggondolni, amikor reklámajándékot választasz!

1. Megajándékozottak köre

Nem mindegy, hogy egy olyan eseményre gondolkodsz reklámajándék elkészítésében, ahol a potenciális vásárlóid nagyon tág köre van jelen, vagy egy szűkebb, jól körülhatárolható csoportot ajándékozol meg, akik egytől egyig értékes ügyfél-jelöltek. Előbbi esetben kisebb ajándékban érdemes gondolkodni, utóbbi csoport számára viszont ki lehet választani valamilyen komolyabb eszközt is. Ezáltal a célcsoportod is érzi, nagyra becsülöd őket, és nagyvonalú vagy a partnereiddel.

2. Az alkalom, az ajándékozás helyszíne, jellege

A megfelelő emblémázott ajándék kiválasztásakor azt is figyelembe kell venni, milyen eseményen készülsz odaadni azt a célcsoportodnak. Egy nagy kötetlen rendezvényen jelensz meg kiállítóként? Saját rendezvényedről van szó? Szakmai program? Az esemény jellege is befolyásolja a céges ajándék típusát. Mást érdemes vinni akkor, ha az adott helyszínen a vevőid szórakoznak, és mást akkor, ha szakmai célból vannak jelen. Ahhoz, hogy a logózott reklámajándék igazán frappáns legyen, a kettőnek érdemes összhangban lennie.

3. A célcsoport jellemzői

Minél specifikusabb a közönség számára az ajándék, annál nagyobb elismerésre számíthatsz. Érdemes elgondolkodni, mi az, ami a termékedtől, szolgáltatásodtól függetlenül közös a célcsoportodban. Kiindulva onnan, hogy jellemzően nők vagy férfiak, eljutva odáig, hogy milyen hobbin, érdeklődési körön osztozhatnak, nagyon találó ajándékötletekig lehet eljutni. Ha a célcsoportod számára releváns reklámajándékot választasz, annak az az üzenete: ismered, látod őket, fontosak számodra.

4. Az ajándékozás ideje

Természetesen a céges ajándék kiválasztásakor érdemes figyelembe venni az ajándékozás idejének sajátosságait. Ahogy emblémázott strandlabdát nem érdemes kínálni a téli vásárban, úgy lehet előre gondolkodni és kapcsolódni az aktualitásokhoz. Egy foci világbajnokság például nagy érdeklődésre tart számot, az azt megelőző időszakban nem hibázhatsz nagyot, ha valamilyen ehhez kapcsolódó ötlettel állsz elő. Ebből is látszik: a reklámajándék nem egy statikus dolog, amit egyszer kiválasztottál és mindig újra rendelsz belőle. Ha igazán jól akarod csinálni, mindig új és új ötleteket keresel.

5. Kapcsolódás a márkádhoz

Ha a fentiek figyelembe vétele mellett meg tudod azt valósítani, hogy a céges ajándék valamilyen módon a márkádra, a céged tevékenységére is reflektáljon, akkor valóban kreatív céges ajándékot találtál! Játékos kapcsolatra gondolunk persze, az ötlet a lényeg.

A fentiekből is látszik, hogy az ideális céges ajándék kiválasztása egy valódi kreatív feladat. Érdemes azonban rászánni az időt és energiát, hiszen éppen ezek az apró részletek eredményezik a különbséget az egyszerű ajándék és a márkaépítő, vásárlói hűséget erősítő céges ajándék között.

Szeretnél te is kreatív céges ajándékot kínálni ügyfeleidnek? Tanácsadással is segítünk!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!