NEM-et mondunk a PET-re

A PET palackok használata az elmúlt néhány évtizedben folyamatosan terjedt, így mára az egyik leggyakrabban használt – ital, élelmiszer és egyéb folyadék tárolására szolgáló – csomagolóeszközzé váltak. Sokan azonban még mindig nem tudják, hogy az ilyen palackokhoz használt műanyagok valójában mekkora egészségügyi és környezeti kockázatot jelentenek. Az alábbiakban azt fejtegetjük, hogy miért kellene kiiktatnunk az életünkből a PET palackokat, és mit lenne érdemes használni helyettük.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

A PET palackok az egyik legelterjedtebb, csomagolóanyagként használt műanyag tartályok.
A PET a “polietilén-tereftalát” rövidítése. Már az 1940-es évek óta létezik, de csak a 90-es években vált általánosan elterjedtté a műanyag ital- és vizes palackok vonatkozásában.

A PET palackok mindenütt jelen vannak az életünkben. Ott vannak az irodánkban, az otthonunkban, sőt még az autónkban is. A víztől az üdítőn át a samponig sok minden csomagolására használják őket.
Ha a PET palackok ennyire részévé váltak az életünknek, akkor mi lehet a gond velük?

Miért NE használjunk PET palackot?

A PET palackok egyik legnagyobb problémája, hogy nem bomlanak le.
A PET palackok több száz évig állnak a hulladéklerakókban, és nemcsak esztétikailag rombolják a környezetet, hanem a szivárgó vegyi anyagok szennyezhetik a vízkészletet is.

Ezen túlmenően az előállításuk sem szolgálja a fenntarthatóságot.
Minden egyes liter ásványvíz palackozásához további 2 liter víz felhasználása szükséges a gyártás során. Így amikor megiszunk egy 1,5 literes ásványvizet, akkor valójában 4,5 liter vizet fogyasztunk el…

Percenként közel 1 millió PET palackot vásárolnak az emberek világszerte, ami naponta 1,3 milliárd darabnak felel meg. Ha ehhez az elképesztő számhoz azt is hozzávesszük, hogy csak minden 3. PET palackot sikerül szelektíven visszagyűjteni, akkor máris érzékelhető, milyen óriási problémát jelent ez. Ráadásul az így keletkező hulladék jelentős része bekerül az édes- és sós vizeinkbe, amelynek mértéke évente millió tonnában fejezhető ki…
(Forrás: A tudatos műanyag-felhasználó)

Mi lehet az alternatíva?

Bár az üveg- és rozsdamentes fémpalackok előállítása drágább, egyértelmű előnyeik vannak a műanyag alapanyagú változatokkal szemben.
Talán a legfontosabb az, hogy az ilyen palackok használata sokkal inkább környezetbarát megoldásnak tekinthető. Ráadásul tartósabbak és igényesebb a megjelenésük is.

Ezek olyan pozitívumok, amelyek mind tökéletesen megfelelnek a modern vállalkozások azon törekvéseinek, hogy felelős, környezetbarát és minőségi képet sugalljanak magukról.

Ha egy cég üveg- vagy fémkulacsot ad ajándékba a vevőinek, ügyfeleinek, egyéb üzleti partnereinek, sőt akár saját munkatársainak is, azzal a fenntarthatóság ügyét és a megajándékozottak egészségmegőrzését egyaránt szolgálja.
Kell ennél pozitívabb üzenet…?


A fentiek szellemében döntöttünk úgy a Gift House Studio-nál, hogy a mai naptól kezdve korlátozott ideig különösen kedvező feltételekkel kínálunk kétféle logózható kulacsot is.

Az egyik egy sportos, ugyanakkor elegáns kivitelű, 5 dl űrtartalmú üvegpalack nyomtatható neoprén huzattal.
A másik egy szintén nyomtatható, illetve lézergravírozható, könnyed eleganciát sugárzó, 3 dl-es alumínium kulacs.

10, illetve 6 féle színben érhetők el, így szinte bármilyen arculati igénynek megfelelnek.
Mindkét fajta már 50 darabtól megrendelhető, tehát nem kell hozzá óriási büdzsével rendelkezni.

További információért, kérjük, látogass el erre az oldalunkra.

Ha pedig bármilyen kérdésed lenne, keress meg bizalommal személyesen!

Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!