Ne legyél biztonsági játékos a céges ajándékokkal

céges ajándék

Az üzleti ajándék kiválasztása során a legtöbben abból indulnak ki, hogy olyat érdemes választani, aminek mindenki örül. Csakhogy aminek mindenki örül, annak senki nem örül igazán, ugye? Ha eddig biztosra mentél, vagy nem is támogattad marketing tevékenységed céges ajándékokkal, akkor azt javasoljuk, emeld új szintre az offline marketing tevékenységed!

Egy kérdőíves kutatás során szakemberek azokról az ajándékokról kérdezték a válaszadókat, amiket megajándékozottként kaptak. Két kategóriát tudtak kiemelni: amikor olyan dolgokat kaptak, amiről az ajándékozó tudta, hogy örülni fognak neki – egy üveg bor, felhasználható ajándékkártya -, illetve amikor valami teljesen váratlant kaptak.

Mi volt a különbség a két ajándék fogadása között?

A váratlan ajándékok esetén sokkal nagyobb elismeréssel beszéltek az ajándékozóról.

A váratlan ajándékok tehát alkalmasak arra, hogy még jobbá tedd a kapcsolatod a megajándékozottal – igaz ez az ügyfeleid, az üzleti partnereid és a kollégáid körére is.

Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy a “biztosra menős” ajándék rossz. Természetesen ha valaki vágyik valamire, szeret valamit, akkor örülni fog, amikor megkapja. A váratlansági faktor egy egy olyan pluszt jelent, amivel üzleti szempontból még hatékonyabbá teheted az ajándékozást.

Hogyan működik ez az üzleti ajándékok terepén?

A váratlansági faktort különböző célcsoportok esetén eltérő módon lehet kihasználni. Másra kell fókuszálnod, amikor emblémázott, széles körben ajándékozott tárgyat választasz, és más szempontok érvényesülnek, amikor üzleti partnereid ajándékozod meg, vagy kollégáidnak készülsz ajándékkal.

Emblémázott ajándéktárgy

Az emblémázott ajándékoknál alap esetben fontos szempont, hogy praktikus dolgot válassz. Hiszen ilyenkor a megajándékozott rendszeresen használja majd, amit tőled kapott, így pedig a logód és ezáltal a márkád is tudatosul. Maga az ajándék viszont nem biztos, hogy olyan emlékezetes marad.

Tovább fokozhatod a hatást, ha valami olyan emlékezetes ajándékot adsz, ami olyan különleges, hogy az ügyfeleid magára a tárgyra fognak emlékezni – közben tudatosítva azt, hogy ezt tőled kapták. Ezt támogathatod azzal, ha az ajándéktárgy kapcsolódik a céged tevékenységéhez. Itt a kreativitás, ötletesség áll tehát a középpontban.

Üzleti partnereknek adott ajándéktárgy

Az üzleti partnereidnek adott ajándéktárgyban egyszerre van jelen a személyesség – ismered a megajándékozottat -, a cégről szóló kommunikáció – a kiválasztott ajándékkal a cégedről üzensz valamit -, és az üzleti kapcsolat értékének kifejezése.

Ilyen esetben a váratlanságot jól támogathatja a humor. Ha olyan ajándékot tudsz adni partnereidnek, amire nem számítanak, meghökkentő és szórakoztató, akkor biztos lehetsz benne, hogy később is fel tudják majd idézni.

Kollégáknak adott ajándéktárgy

A kollégáknak adott ajándéktárgy esetében a legfontosabb, hogy az ajándékozott személyesen megszólítva érezze magát. Az üzleti ajándékok esetében ezen a területen működik a legerősebben annak hatása, ha az ajándékozott tudja, hogy nem egy biztonsági ajándékot kapott. Ilyen esetben a kapcsolat erősödése a lojalitás növelését jelenti, az erősebb elköteleződést a feladatok iránt.

Az ajándék kiválasztása a kollégák számára a legnehezebb feladat, hiszen minden esetben szerepet kap a személyesség. Mindez pedig folyamatos figyelmet igényel, és persze kreativitást. Az eredménye viszont egy olyan csapat létrejötte a munkahelyen, akik motiváltak, elkötelezettek, megbecsülve érzik magukat.

Tegyél egy próbát! Kísérletezz azzal, hogy idén máshonnan közelíted meg a céges ajándékozást, vesd bele magad és állj elő valami meglepővel. Miért lesz ez neked is jó? Az üzleti kapcsolataid építésén túl te is jól érzed majd magad: egy másik kísérlet során a résztvevők kisebb és nagyobb pénzösszeget kaptak a kutatóktól, majd az egyik csoportnak ezt magára kellett elköltenie, a másik csoport valaki másnak vett belőle valamit.

A nap végén kiértékelték a boldogság-szintjüket, és az utóbbi csoport egyértelműen boldogabbnak érezte magát – függetlenül attól, hogy a kisebb vagy nagyobb összeget kapták. Az ajándékozásnak tehát mindkét fél örül, ráadásul a segítségével az üzleti kapcsolataid is javíthatod. Ne feledd: minél többet adsz, annál többet kapsz!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!