A céges ajándékok piaca növekvő tendenciát mutat az elmúlt években. Mi ennek az oka? Miért kerültek fókuszba az emblémázott reklámajándékok?
A céges ajándék kiemelt szerepet tölt be a szakmai kapcsolatok ápolásában, és nélkülözhetetlen eszköze a munkavállalók, vevők iránt érzett megbecsülés kifejezésének. Az ajándékozás gyakoriságában, az ajándékok átlagos értékében egyre emelkedő tendenciát tapasztalunk, ami számos tényezőre vezethető vissza.
-
Kapcsolattartás távmunka idején
Amikor a járványhelyzet home office-ba kényszerítette a cégeket, a formális kapcsolattartás lehetőségei leszűkültek. Elmaradtak a közös ebédek, a szakmai rendezvényeken való találkozások. A megbecsült kapcsolatok ápolásának a céges ajándékozás még fontosabb eszköze lett. Számos cégvezető keresett meg exkluzív, kiemelt ajándékok elkészítésével kapcsolatban, amelyet kisebb-nagyobb alkalmakra elküldhetett üzleti partnereinek. Az ajándék örömet okoz, jó érzésekkel tölt el, ezért lehetséges, hogy az intenzívebb ajándékozás szokása meg is maradt.
-
Vágyunk a boldogságra
A Happiness Report nevű új kutatás szerint az emberek 45%-a két éve nem érzett igazi boldogságot, és természetesen vágynak arra, hogy újra megtapasztalhassák. Ebben a helyzetben tehát nyitottak minden olyan új ötletre, élményre, amely jókedvet ébreszt bennük. Azok a vállalkozások, akik már korábban felismerték ezt, és megbecsülik vevőiket, ügyfeleiket, reagáltak: ajándékozással. A céges ajándék apró, ám nem elhanyagolható örömforrás lehet, amit ráadásul a márkádhoz köt a megajándékozott.
-
Az emberek vágynak arra, hogy a márkák megnevettessék őket
A céges ajándékok egyik nagy lehetősége a kreatív, ötletes kiegészítők ajándékozása. Olyan apróságokról van szó, melyeket szívesen használunk a mindennapokban, de magunktól nem jutna eszünkbe megvásárolni. A fent idézett kutatásból arra is fény derült, hogy az emberek 90%-al nagyobb valószínűséggel emlékeznek vissza a vicces hirdetésekre. Ezt egyre több vállalkozás használja ki az emblémázott reklámajándék kiválasztásánál is. Az emlékezetes céges ajándék kiváló eszköz arra, hogy a vásárlóid ne felejtsék el a márkád.
-
Növekvő verseny a munkaerőpiacon
A munkavállalók helyzete jelentősen átalakult az utóbbi években. Számos területen tapasztalható munkaerőhiány, az agilis szakemberekért óriási a verseny. A Z generáció egyre nagyobb arányban van jelen, és a fiatalok más hozzáállással viszonyulnak a karrierhez: a magánélet az első, annak érdekeit szem előtt tartva bármikor váltanak. Mindezek a cégvezetőket is szemléletmód-váltásra ösztönzik, és felismerték a munkaerő megtartásának fontosságát. Az elköteleződés érzésének növelésére, a megbecsülés kifejezésére remek eszköz az ajándékozás.
-
Tudatosabb marketinget folytató vállalkozások
Egyre több vállalkozás válik tudatossá a marketing stratégia megtervezése során. Ennek eredménye az is, hogy belátták: sokkal kevesebbe kerül egy meglévő vásárló megtartása, mint az új vásárlók szerzése. A vevői lojalitás erősítésének számos eszköze van, ezek közé tartozik a céges ajándékozás is. Webshopok a megrendelt termék mellé csomagolnak ajándékot, a fizikai bolttal rendelkezők arra építenek, hogy visszatér hozzájuk a vevő, ha legutóbb ajándékot kapott. Ez a stratégia hatékonyan szolgálja a vállalkozás növekedését.
Fejezd ki a megbecsülésed vásárlóid, ügyfeleid és kollégáid felé te is, adj emlékezetes céges ajándékot! A hatalmas kínálatban a személyesség az, amivel igazán kitűnhetsz, válj te is azzá a szimpatikus márkává, akihez szívesen visszatérnek a partnerei!