A digitális marketing eszközök kis- és nagyvállalkozások számára egyaránt számos szempontból ideális megoldást jelentenek. Milyen veszélyeket rejt azonban, ha egy cég kizárólag digitális stratégia irányába mozdul el?
Tudjuk jól, melyek az online marketing előnyei: jól mérhető, pontosan célozható hirdetésekkel minden másnál kedvezőbb konverziós költség mellett érhetünk el eredményeket. Jól látható, hogy egy óriásplakát költségéből mennyi kattintást érhetünk el a weboldalunkra, ha egy digitális platformon költjük el. Ennek a stratégiának azonban megvannak a hátulütői.
A kizárólag digitális marketing stratégia veszélyei
Az offline marketing eszközök erős, vásárlói döntést befolyásoló tényezők lehetnek, ha jól használjuk őket. A nyomtatott sajtóban elhelyezett, jól kiválasztott megjelenések például legitimáló hatással vannak a márkára. Megváltozik a brand súlya a vásárló szemében, ha egy színvonalas print termékben köszön vissza.
Az online hirdetések pontos célzásával ugyanakkor azt is elérheted, hogy túlságosan leszűkíted a közönséged, és ugyanazokban a körökben mozogsz. Elmulaszthatod olyan közönségek elérését, akikkel te nem számoltál, pedig érdeklődést mutatnak a terméked, szolgáltatásod iránt. Új közönségek megszólítására kiváló lehetőség, ha ezúttal nem te határozod meg a célcsoportot.
Látnak téged?
A hatalmas reklámzajban ráadásul nem biztos, hogy a megfelelő mértékben tudsz érvényesülni, ha leszűkíted a marketing tevékenységed a digitálisra. Ugyan az online térben is több különböző platform elérhető, ez mégis összességében egy csatorna. Ha semmilyen más csatornán nem támogatod meg az online megjelenéseid, ezek ereje is kisebb, mint lehetne.
A marketing üzeneteid akkor válhatnak a leginkább hatékonnyá, ha az ügyfeleid, vevőid több különböző forrásból is szembetalálkoznak veled. Azért tud így eredményesebb lenni a marketing kommunikáció, mert jobban megjegyzik a márkád, felidézhetővé válik a neved.
A leendő vásárlód találkozik veled a közösségi médiában, majd téged lát a kedvenc magazinja olvasása közben is. Bekapcsolja a rádiót, a te kollégád szól hozzá egy témában, megy az utcán, és szembejön vele valaki a te céged logóját ábrázoló pólóban. Nem tud elfelejteni, sőt, jó eséllyel fel is keltetted az érdeklődését.
A kedvezmény nem minden
Az online tér ráadásul limitálja is a lehetőségeid, amelyekkel vásárlásra ösztönözheted a közönséged. A kupon és a kedvezmény nem minden. Néha jól esik a vásárlónak is, ha más módon kedveskedik neki egy cég. Az ajándéknak mindenki örül, és máshogy tekint arra, akitől kapta.
A reklámajándékok vásárlásösztönző és vásárlói hűség kialakulását ösztönző szerepe jelentős. Kifejezheted vele a hálád is, amiért a vevő téged választott, és direkt marketing eszközként használhatod arra is, hogy közvetlen vásárlásra buzdíts. A logóddal ellátott ajándéktárgyak pedig építik a márkád.
Hibrid marketing stratégia
Ezek a hatások nem működnek másként 2023-ban sem. A digitális marketing erős eszközöket ad a kezedbe, amiket érdemes kihasználnod. Azonban ha igazi üzleti sikert szeretnél elérni, akkor továbbra is szélesebb látószöggel kell gondolkodnod.
A hibrid marketing stratégia kidolgozása célravezető lehet, ahol úgy tervezed meg az online és offline marketing eszközöket, hogy azok kiegészítsék, támogassák és erősítsék egymást. Releváns marketingerőt képviselnek az offline eszközök is, ha a vállalkozásodhoz illeszkedően tudod kiválasztani őket.
Ha szüksége van segítségre az offline anyagok tervezésben, számíthat ránk és a 30 éves tapasztalatunkra!