Alábbi írásunkkal egy sorozatot indítunk el, amelyben néhány olyan marketing lehetőségre szeretnénk felhívni a kis és közepes méretű cégek tulajdonosainak, illetve vezetőinek a figyelmét, amelyek az idők folyamán nemcsak nemzetközi viszonylatban, hanem hazai körülmények között is sikeresnek bizonyultak.
Facebook-hirdetés
Világszerte mintegy 2 millió vállalkozás hirdet a Facebookon.
Ma ez az egyik legelérhetőbb árú, ugyanakkor rendkívül hatékony felület. Szinte bármilyen közönséget el lehet érni rajta keresztül.
Hirdetési szempontból az egyik legnagyobb erőssége a komplex célzási lehetőség.
Ennek segítségével meghatározhatjuk, hogy milyen nemű és korú személyeket akarunk elérni egy meghatározott földrajzi helyen, akik bizonyos témák iránt érdeklődnek, vagy bizonyos online magatartást fejtenek ki. Sőt még ezeken túl is rendelkezésre áll egy sor szempont, ami alapján szűrhetjük azok körét, akik számára a hirdetésünk meg fog jelenni.
Nem vagyunk biztosak abban, hogy kikhez is kellene a leginkább szólnunk?
Erre remek megoldást jelent, ha több hirdetéssorozatot hozunk létre, amivel tesztelhetjük a célcsoport-meghatározásunkat, illetve finomíthatjuk a célzási beállításokat.
Maga a Facebook-hirdetés elkészítése egyébként meglehetősen egyszerű.
Mindössze egy jó címsorra, egy rövid, lényegi leírásra, egy figyelemfelkeltő képre és egy linkre van szükség hozzá.
A hirdetéskezelő segítségével pedig akár többféle hirdetést is tesztelhetünk egyidejűleg, így a tényleges eredmények alapján (nem pedig hasraütéssel) határozhatjuk meg, hogy melyik jön be jobban a célcsoportunknak, mi az a képi és szöveges világ, amire a leginkább rá tudnak hangolódni – tehát végső soron melyikre érdemes pénzt költenünk.
Végül érdemes arra is kitérni, hogy amióta a FB felvásárolta az Instagramot, ugyanaz a hirdetési rendszer, így ugyanazok a beállítási lehetőségek vehetők igénybe ott is. Ha jellemzően fiatalabb (35 év alatti) korosztályból tevődik ki a vásárlói vagy ügyfélkörünk, akkor mindenképpen érdemes ezt az opciót komolyan fontolóra venni. Ha pedig „látványos tevékenységet” folytatunk (fotogén termékeink vagy szolgáltatásaink vannak), akkor egyébként is szinte kötelező a legnagyobb képmegosztó közösségi oldalon jelen lennünk.
A Céges Édességnél, illetve a Gift House Studio-nál Facebook-hirdetéshez kapcsolódó szolgáltatásokkal ugyan nem foglalkozunk, de ha hasonlóan hatékony, és kis költségvetésből megvalósítható marketing aktivitáson töröd a fejed, akkor az üzleti és reklámajándékokat semmiképpen nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Ezen a területen sok éves (évtizedes) tapasztalatokkal rendelkezünk, így egészen biztosan a segítségedre tudunk lenni, ha megkeresel bennünket.