5 szempont az üzleti ajándékozáshoz

Ha rákeresünk az „üzleti ajándék”-ra, akkor több millió találatot kapunk. Ötletektől kezdve az ajánlatokon át egészen az adózási kérdésekig, tengernyi információ áll rendelkezésre. Ahogy ez persze az interneten már csak lenni szokott, ezek egy része megbízható(nak tűnik), más része viszont félinformáció, sőt akár téves, félrevezető is lehet, amiből még problémáink is adódhatnak. A következőkben az eligazodáshoz próbálunk legalább egy kis segítséget nyújtani.

Sok éves tapasztalatunk alapján az alábbi szempontokat mindenképpen javasoljuk szem előtt tartani, mielőtt üzleti ajándékozásra szánod el magad, illetve kiválasztod hozzá a beszállítódat.

  1. Céginfó és referenciák
    Talán az egyik legfontosabb, hogy ismerd meg a potenciális partneredet. Az ismeret egy része az általános céginformációkon túl olyasmit is foglaljon magában, mint például mióta foglalkoznak üzleti ajándékokkal; ez-e a specialitásuk, vagy esetleg egy tucat egyéb dologgal is foglalkoznak; konkrétan miket készítettek eddig, kiknek dolgoztak stb.

  2. Ügyfélkezelés
    Fontos, hogy személyesen is ismerd meg a cég tulajdonosát vagy vezetőjét (nagyobb szervezet esetén a leendő kapcsolattartódat), hiszen rengeteg dolog a személyes érintkezés szintjén, a „frontvonalon” dől el. Egy segítőkész és lelkiismeretes szakember óriási segítséget jelenthet, míg egy ellenkező típusú személy megkeserítheti az életed.

  3. Minták
    Mielőtt megrendelnél valamit, lehetőség szerint kérj belőle mintát.
    Érdemes ellenőrizni az ajándék valós fizikai állapotát és tényleges minőségét. Élelmiszer alapú ajándékok (pl. logózott csomagolású csokoládék, cukorkák, üdítőitalok stb.) esetén a megfelelő ízhatásról is fontos meggyőződni, hiszen az alacsony minőség később a saját vállalkozásodra üt vissza.

  4. Árak
    Ne feledd, hogy nem feltétlenül a legolcsóbb opció a legjobb vagy akár csak a legköltséghatékonyabb. Sokszor érdemes a jobb minőségért, a nagyobb választékért vagy a kedvezőbb egyéb feltételekért egy kicsit drágább megoldást választani.
    Azt se hagyd figyelmen kívül, hogy ezen a területen is nagy jelentősége van a volumennek. Jóval kedvezőbb költségszinten lehet nyomdai úton, illetve más gyártási technológiát alkalmazva termékeket előállítani nagyobb mennyiségben, mint ha csak néhány darabra lenne szükség. Ez a különbség néha nagyságrendeket is jelenthet.

  5. Szállítási határidő
    Az ár mellett a másik kritikus tényező a szállítási határidő szokott lenni.
    A legtöbb gyártási folyamatnak vannak időbeli korlátai, amiket nem lehet figyelmen kívül hagyni. Éppen ezért fontos, hogy idejekorán kezdj el tervezni, és hagyj elég időt a kivitelezésre, hiszen ez nemcsak a szállítód érdeke, hanem a saját magadé is. Az idő nem ismer kompromisszumot, és mivel mindenkinek csak 24 óra áll rendelkezésére egy nap, a legnagyobb igyekezet ellenére sem lehet tegnapra csodát tenni… 😉

Ha olyan szakmai partnert keresel, akire már a tervezés időszakában is támaszkodhatsz, fordulj hozzánk bizalommal. Azon leszünk, hogy legközelebb már ne is legyen szükséged beszállító után keresgélni.

mm mm
Author: mm mm

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Sikeres feliratkozás!