Luxus minden falatban: a bonbon édes története

Alig akad olyan desszert, amely ennyire különleges és összetett, mint a bonbon. Ami egy csipetnyi luxus, művészeti alkotás, történelmi hagyomány, minden darab egy olyan édes ünnep, amelyet az ízek harmóniája tesz feledhetetlenné. De honnan ered ez az apró édesség, és hogyan vált a csokoládékultúra megkerülhetetlen szereplőjévé? És ami talán a legfontosabb: miért vált értékes ajándékká? Mindent megtudsz a cikkből!

Így született a bonbon

Minden az 1600-as években, Párizsban kezdődött. Ahogy azt a töriórákon már tanulhattad, XIV. Lajos – a híres Napkirály – szerette a pompát és a fényűzést: eközben annyira egoista volt, hogy egy balettelőadáson maga játszotta el a Napot, míg a nemesek csillagokként keringtek körülötte. Kétségtelen, hogy Lajosunk egy kissé nárcisztikus volt, de uralkodása alatt Franciaország világhatalommá vált, a versailles-i palotában pedig olyan hivalkodóan fényűző társadalmi élet zajlott, amely a gazdagság és a luxus csúcspontját jelentette.

A palotába belépő nemeseket és a (bálok) vendégeit például cukrozott mandulával, cukorral bevont mazsolával néha datolyával és más különleges édességekkel kínálták. Az egyik legenda szerint, amikor az előkelő hölgyek megízlelték ezeket a finomságokat, felkiáltottak: “Bon! Bon!”, vagyis “Jó! Jó!” – innen ered a bonbon elnevezés.

Akkoriban a bonbon még más volt, nem csokiból készült; finom cukorréteggel vonták be a gyümölcsöket és magvakat, azt hívták „jó, jó”-nak. Persze, a cukrászmesterek már ekkor is arra törekedtek, hogy a bonbon egyszerre legyen ínycsiklandóan finom és gyönyörű megjelenésű, ezért szebbnél szebbre próbálták készíteni őket.

A különlegesen díszes dobozokban (gyakran arany amforákban) tárolt édességek gyorsan elterjedtek Európa királyi udvaraiban, és az előkelőség szimbólumává váltak. Az igazán exkluzív bonbonokat csak a leggazdagabbak engedhették meg maguknak, így idővel lenyűgöző ajándékokká is váltak: akkoriban bonbont kapni hatalmas megtiszteltetés volt.

Amikor a csoki találkozott a bonbonnal

A 19. században, a csokoládégyártás fejlődésével kezdődött a bonbonok igazi aranykora. A kakaóvaj feldolgozásának új módszerei lehetővé tették, hogy lágyabb, krémesebb töltelékek kerüljenek a csokoládé formák belsejébe. Az ipari forradalom miatt eközben a bonbon-ok már nemcsak a nemesség kiváltságai lettek – egyre többen engedhették meg maguknak ezt az édes élményt. Közben maguk a bonbonok is változtak; a cukrozott mandulát és gyümölcsöket csokoládéval vonták be, ami még különlegesebbé tette őket.

A csoki és a bonbonok találkozása valódi forradalmat hozott az édességiparban, hiszen mind megjelenésükben, mind ízükben lenyűgözték a fogyasztókat.

Amikor a bonbon műalkotássá vált

A 20. századra a bonbonkészítés szinte művészetté vált, és minden ország saját csokoládé hagyományokat teremtett. Belgium és Svájc kifinomult pralinéi, Olaszország nugátos specialitásai, vagy épp a magyar kézműves bonbonok mind-mind egyediek. Ráadásul az akkori mesterek már nemcsak az ízekkel, hanem a megjelenéssel is kísérleteztek – egy szépen megformált bonbon akár egy miniatűr műalkotás is lehetett.

Így lett a bonbon megbecsült ajándék

A bonbon nem csak egy édesség, hanem egy figyelmes gesztus is. Egy szépen – például bonbontartóba – csomagolt vagy bonbonválogatás különleges ajándék lehet az üzleti partnereknek vagy munkatársaknak, hiszen a finom csokoládéval mindig örömet lehet szerezni. A gondosan kiválasztott bonbonok az odafigyelést, az eleganciát és a jó ízlést is kifejezik.

A bonbon tehát nem csupán egy desszert, hanem egy múltbeli hagyomány, egy gasztronómiai csoda és egy apró luxus, amely minden falatban örömet hoz.

Nyűgözd le a partnereidet, munkatársaidat te is személyre (cégre) szabott bonbonokkal. https://cegesedesseg.hu/csokolade/bonbon

Találd meg nálunk a megfelelő logózott céges ajándékot.

Aniko
Author: Aniko

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>

Mi az az ajándék marketing?

Az ajándékmarketing egy olyan – új és rendkívül hatékony – marketingstratégia, amely során a cégek különböző ajándékokat, akár reklámajándékokat adnak az ügyfeleiknek, a partnereiknek vagy

Tovább olvasom »