Hogyan tedd láthatóvá a vállalkozásodat 👀

Az üzleti életben – függetlenül attól, hogy hol és mivel foglalkozik a vállalkozásod – minden arról szól, hogy észrevegyenek. Bármit is csinálsz, a sikered egyik záloga, hogy megtaláld a módját annak, hogy mivel és hogyan tűnhetsz ki a versenytársaid közül. Ez persze mindig is így volt, az elmúlt másfél évben viszont még fontosabbá vált. A járvány okozta válság következtében, a túlélésért folytatott küzdelem eredményeként sokkal nagyobb lett a verseny, mint korábban valaha.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

A mindennapjaink már szerencsére többé-kevésbé normalizálódtak, és az üzleti élet is egyre inkább visszatért a rendes kerékvágásba. A vásárlók vagy az ügyfelek érdeklődésének fenntartása viszont továbbra is kritikus fontosságú.

Az emberek általában sokat várnak el a vállalkozásoktól, ezért alapos okra lesz szükség ahhoz, hogy felfigyeljenek és odafigyeljenek rád, és rendszeresen visszatérjenek hozzád.

Ennek érdekében összegyűjtöttünk néhányat a legjobb módszerek közül, amelyek segítségével eredményesen léphetsz kapcsolatba potenciális és meglévő ügyfeleiddel egyaránt.

Ha esetleg még nincs, készíttess weboldalt!

Egyre több ember használja a keresőmotorokat, hogy megtalálja azokat a márkákat, amelyektől vásárolni akar. Ebből következően egy vállalkozás honlapja kulcsfontosságú érintkezési ponttá vált.

Nem elég landing oldalként használni, érdemes kihasználni a benne rejlő valamennyi lehetőséget.

Egy jó weboldal a nap 24 órájában számtalan lehetőséget kínál a kommunikációra.

Tájékoztatást adhatsz a látogatóknak a vállalkozásodról, kiemelheted a legnépszerűbb termékeiteket, és az első pillanattól kezdve kapcsolatot építhetsz a célközönségeddel.

Gyárts nagyszerű tartalmakat!

A minőségi tartalomnak több okból is kiemelt a fontossága.

Egyrészt hasznos tanácsok és releváns szakmai hírek formájában értéket nyújt az olvasóknak.

Másrészt javíthatja a vásárlók vagy az ügyfelek elkötelezettségét, illetve növelheti az érdeklődők, a potenciális vevők számát.

A márkád által kommunikálni kívánt tartalmat számtalan formába öntheted. Írhatsz blog- vagy közösségi média posztokat, hírlevelet, készíthetsz videókat, podcastokat stb.

Építsd a kapcsolati hálódat!

A járványügyi korlátozások miatt tavaly kifejezetten nehézzé vált a kapcsolati háló építése.

A személyes részvételt igénylő rendezvényeket el kellett halasztani, és szinte mindent csak online lehetett lebonyolítani.

A nehézségek ellenére persze nem szűnt meg teljesen, hiszen ez az egyik legjobb módja annak, hogy a vállalkozások növeljék jelenlétüket, akár helyi közösségekben, akár tágabb szakmai fórumokon.

Lehetőséget ad arra, hogy új potenciális ügyfeleket érj el, négyszemközt beszélj velük, sőt akár partneri együttműködések kialakítására is lehetőséget biztosít.

Most, hogy újra szemtől szemben lehet állni egymással, érdemes minden alkalmat kihasználni arra, hogy helyi rendezvényeken vagy nagyobb konferenciákon és szakkiállításokon bemutatkozhass.

Szervezz rendezvényeket!

Miért várnál a tökéletes networking eseményre?
Szervezz saját eseményt, akármilyen szűk körű is legyen az. Ezáltal erősítheted a kapcsolatodat a fogyasztókkal és a többi helyi vállalkozással.

Egy rendezvény remek lehetőséget biztosít a reklámajándékozásra is.

Adj alkalomhoz illő welcome ajándékot az érkező vendégeknek. Távozáskor pedig lepd meg őket logózott édességekkel és más finomságokkal teli, újrahasználható táskával vagy egy, a cégedre jellemző logózott tárggyal.

Ha nincs lehetőséged saját rendezvényre, akkor szponzorálj egyet a környéken. Így a márkaneved és a logód kiemelt formában jelenhet meg a programokban, illetve az esemény kommunikációjában.

Csináltass céges ajándékokat!

Az üzleti és reklámajándékok egyfajta win-win helyzetet teremtenek: mindenki csak nyer velük.

Az is, aki adja, hiszen a saját márkaneve, logója válik láthatóvá, és az is, aki kapja, mivel értékes, hasznos termékhez jut hozzá ingyen.

Egy céges ajándékkal vevőid, ügyfeleid, más üzleti partnereid vagy akár saját munkatársaid számára demonstrálhatod, hogy mennyire fontosak számodra, miközben maradandó benyomást teszel rájuk.

Persze az érintettek nem akarnak silány ajándékot kapni. Mindenki szereti az ingyenes dolgokat, de ha gyenge minőségű termékhez adod a (márka)neved, akkor az visszafelé fog elsülni.

Gondold át, mit értékelnének igazán az ügyfeleid.

Érdemes figyelembe venni a praktikus és környezetbarát megoldásokat, mivel a fenntarthatóság ma már szerencsére egyre több ember számára fontos.


Ha segítségre van szükséged a megfelelő céges ajándék kiválasztásában és kivitelezésében, örömmel állok rendelkezésedre.
Keress bizalommal!


A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!