5 ok, amiért az ajándékok annyira jól működnek az üzleti életben

Hazai statisztikák ugyan továbbra sem állnak rendelkezésre, a nemzetközi tapasztalatok alapján viszont kijelenthető, hogy az üzleti és reklámajándékok bizonyíthatóan beválnak az üzleti életben. Az emberek közel 85%-a vásárol olyan cégektől, amelyektől korábban kapott valamilyen promóciós terméket. Nem meglepő tehát, hogy a reklámajándék-ipar globálisan 15 milliárd dollár forgalmat ér el évente.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Miért működnek olyan jól a promóciós termékek?
Ennek számos oka van, melyek közül a szerintünk legjellemzőbb 5-öt az alábbiakban pontokba szedve ismertetjük.

  1. A viszonzás elvén alapulnak

Ha adunk valamit valakinek, általában ő is szükségét érzi, hogy viszonozza a gesztust.
A promóciós termékek ezt a kölcsönösségi körforgást építik ki az ügyfélkapcsolatokban. A vállalkozások ajándékot adnak, a vevők hálásan fogadják azokat, és a későbbiekben gyakran az ajándékozótól vásárolnak termékeket vagy szolgáltatásokat.

Persze nem pusztán kölcsönösségről van szó, az üzleti ajándékozás az ügyfélhűséget is építi. Amikor azt tapasztalják, hogy törődünk velük, és olyan hasznos dolgokat adunk nekik, amelyek megoldást jelentenek valamilyen problémájukra, akkor lojálisabbak lesznek a cégünkhöz.

  1. Alacsony költség mellett magas hozamot nyújtanak

A reklámajándékok sokkal kevesebbe kerülnek, mint a drága hirdetések a közösségi médiában, nem beszélve az olyan reklámokról, amelyek a TV-ben, magazinokban vagy közterületen futnak. Nagy mennyiségben rendelhetjük meg őket, és kihasználhatjuk a méretgazdaságosságból származó árelőnyöket.

Elkölthetsz 100.000 Ft-ot Facebook-hirdetésekre, amelyek általában néhány hétig növelik a márkád ismertségét, vagy befektethetsz ugyanennyi pénzt céges ajándékok vásárlásába, amelyekkel hosszú hónapokon, de akár egy-két éven keresztül is növelheted az ismertségedet.
Mit gondolsz, melyikkel jársz jobban?

10 vásárlóból 6 több mint 2 éven keresztül megtartja (és használja) a neki adott promóciós termékeket. Kell ennél jobb bizonyíték arra, hogy a reklámajándékok hosszú távon hoznak pozitív eredményeket?

  1. Magas elérést biztosítanak

A promóciós termékek hatalmas elérést képesek biztosítani az általuk generált megjelenítések nagy száma révén. A digitális (és a legtöbb offline) hirdetések esetében a megjelenítések csak a kampány ideje alatt tartanak, a promóciós termékek ugyanakkor mindaddig (sok) szem előtt vannak, amíg a megajándékozottak használják őket.

Gondolj csak bele, hogy ha például utazási felszereléseket forgalmazol, és ajándékként logózott hátizsákot adsz a vevőidnek, akkor a márkanevedet sok más utazó is látni fogja. Ez a fajta “vizuális viralitás” elképesztően hatásos, mivel lenyomatot hagy az érdeklődők tudatalattijában, ami végül arra késztetheti őket, hogy később ők is a vállalkozásodtól vásároljanak.

  1. Márkát építenek

A márkaépítés arról szól, hogy az ideális vásárlóid fejében megfelelő kép alakuljon ki arról, hogy ki is vagy.

A promóciós termékek egyik legnagyobb előnye az emlékezetesség.
Az emberek több mint 89%-a még 2 év eltelte után is emlékszik az ajándékot adó cég nevére!

Ha ismert akarsz lenni valamivel kapcsolatban, vagy azt szeretnéd, hogy az emberek valamivel kapcsolatban emlékezzenek rád, a céges ajándékozásnál hatékonyabb megoldást nehéz lenne elképzelni.

  1. Megoldanak valamilyen problémát

A klasszikus reklámüzenetekkel ellentétben, amelyek csak egy rövid ideig szórakoztatnak/tájékoztatnak/edukálnak stb., a promóciós termékek az ügyfelek életének részévé válnak.

Amikor valami a mindennapjaink részévé válik, hatalmas szerepet játszik abban, hogy cselekvésre ösztönözzön. Ez annál inkább igaz, minél inkább személyre szabott a céges ajándék.

Ha például egy névre szóló tollat vagy egy személyes üzenetet megjelenítő bögrét kapunk, akkor azt sokkal nagyobb valószínűséggel fogjuk használni, mint más ajándéktárgyat.


Bízunk benne, hogy a fenti 5 ok bemutatása segített megérteni, mitől is működnek annyira jól az ajándékok az üzleti életben. Ha bármilyen további kételyed lenne, vagy egyszerűen több információra, esetleges segítségre lenne szükséged, keress meg bizalommal!


A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!