A megfelelő üzleti ajándék óriási marketingértéket képvisel. Tökéletes a köszönet kifejezésére, a kapcsolatok elmélyítésére, vagy akár csak egyszerűen annak demonstrálására, hogy gondolunk a partnerünkre, törődünk vele…

A helyesen kiválasztott ajándék minderre képes, a folyamat során elkövetett esetleges hiba viszont veszélybe is sodorhatja az üzleti kapcsolatainkat.
Üzleti ajándékozáskor egy sor szempontot érdemes szem előtt tartani.
Egyrészt azért, hogy a megajándékozott számára a lehető legkellemesebb élményt nyújtsuk, másrészt pedig, hogy saját vállalkozásunk számára maximálisan kiaknázzuk a lehetőségeket.
Az alábbiakban felsorolunk 10 olyan dolgot, amelyet célszerű figyelembe venned.
- Az ajándék tükrözze céged arculatát, és lehetőség szerint valamilyen módon kapcsolódjon is hozzá!
- Megfelelő ajándékkal kedveskedj! Vannak olyan tárgyak, amelyek egy üzleti kapcsolatba egyszerűen nem férnek bele. Szándékosan nem mondunk példákat, inkább rábízzuk a fantáziádra… 🙂
- Fontos, hogy az ajándék magas minőségű legyen, és jó ízlést tükrözzön.
- Legyél biztos benne, hogy a partnered egyáltalán elfogadhatja az ajándékot! Bizonyos cégeknél szigorú „policy” van erre vonatkozóan, és a munkatársak akár egyáltalán nem, vagy csak komoly korlátozással fogadhatnak el bármit is a szállítóktól.
- Ha csak egy mód van rá: perszonalizáld! A személyre szóló figyelmesség nagyságrendekkel komolyabb érzelmi hatást vált ki, mint egy még annyira is értékes, de személytelen ajándék.
- Jó, ha az ajándék tükrözi a kapcsolatotok súlyát. Bár minden ügyfél fontos, mégis lehetnek köztük olyanok, akik a többieknél fontosabb szerepet töltenek be a vállalkozásod életében. Az ilyen személyek esetében különösen lényeges az előzőekben említett perszonalizálás.
- Időzítsd megfelelően az ajándékozást! A köszönet kifejezését szolgáló ajándékot például mindenképpen az alapjául szolgáló eseményt követő néhány napon belül célszerű eljuttatni a címzetthez. Ha komolyabb késedelembe esel, akkor veszít aktualitásából, kisebb hatást érhetsz el vele, sőt szélsőséges helyzetben még vissza is üthet.
- Ne csak sátoros ünnepeken gondolj a partnereidre! Sokkal jobban fel tudod kelteni a figyelmet, ha akkor (is) küldesz ajándékot, amikor nem számítanak rá.
- Készíts listát az ajándékozásokról, hogy el tudd kerülni a rendkívül kínos ismétlődést!
- Végül egy banálisnak tűnő, mégis brutálisan fontos tanács: többször is ellenőrizd le, hogy a megajándékozott (és cége) neve helyesen lett-e leírva – ez különösen kritikus a perszonalizált ajándékok esetében.
Bízunk benne, hogy a fentiek segítséget fognak nyújtani a megfelelő üzleti ajándék kiválasztásában.
Ha további szakmai támogatásra lenne szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!
