A vásárlói hűség jelentősége a vállalkozások életében

Akár termékértékesítéssel, akár szolgáltatással foglalkozunk, ügyfeleink hűsége kulcsszerepet játszik vállalkozásunk sikerében. Közismert tény ugyanis, hogy sokkal kisebb erőfeszítést igényel a már meglévő vevők megtartása és újravásárlásra ösztönzése, mint az újak figyelmének felkeltése és bizalmuk elnyerése.

De mit is értünk vásárlói hűség alatt?
Egész egyszerűen azt a jelenséget, amikor a fogyasztók az adott terméket vagy szolgáltatást többszöri alkalommal – tehát visszatérően – ugyanattól veszik meg, illetve ugyanannál veszik igénybe.

Milyen előnyökkel jár ez a lojalitás?

Ismétlődő vásárlások
Ha újra és újra tőlünk vásárolnak, akkor – nyilván a cégünk profiljától és az értékesítési ciklusunk hosszától függően – egy-egy hűséges vásárló akár több pénzt is elkölthet nálunk egy év alatt, mint 10 új ügyfél.

Nagyobb értékesítési volumen
Minél mélyebb a kapcsolatunk a vásárlóinkkal, annál nagyobb az esélye annak, hogy a szokásosnál nagyobb mennyiségű terméket vagy több szolgáltatást értékesítsünk részükre. A magasabb volumen magasabb bevétellel és – végső soron – magasabb nyereséggel is járhat.

Keresztértékesítési lehetőségek
Azok a vásárlók, akik hűségesek a vállalkozásunkhoz, megbíznak bennünk. Tudják, hogy minőséget adunk. Ez képezheti az alapját annak, hogy a kínálatunkban szereplő más termékeket vagy szolgáltatásokat is sikerrel a figyelmükbe ajánljuk. Így ideális esetben visszatérő vásárlásaik akár több termékvonalunkat is érinthetik, aminek köszönhetően ismét csak kisebb erőfeszítést kell tennünk új vevők szerzésére.

Védelem a konkurensektől
Ha hűségesek a vásárlóink, akkor kisebb az esélye annak, hogy versenytársaink elcsábítsák őket. Ez különösen olyan szektorokban fontos, ahol rendszeresen jelennek meg új piaci szereplők.

Ügyfélajánlási potenciál
Ma már senki nem vitatja, mekkora jelentősége van a szóbeszéd marketingnek. A lojális ügyfelek általában szívesen beszélnek kedvenc márkájukról, és pozitívan ábrázolják azt. Ezeknek a beszámolóknak vagy akár kifejezett ajánlásoknak köszönhetően új vevőkre tehetünk szert.

A megbocsájtás esélye
Minden ember hibázik időnként. Néha kisebbet, néha nagyobbat. Egy komolyabb malőr könnyen ügyfélvesztéssel járhat, ha nem elég mély a kapcsolat. Egy lojális vevő esetében viszont sokkal inkább számíthatunk megértésre és megbocsájtásra. Ezzel persze semmiképpen nem szabad visszaélni, hiszen a hosszú idő alatt felépített bizalmat egy perc alatt le lehet rombolni.

Összegezve tehát, a vásárlói hűség rengeteg előnnyel jár, kialakításában pedig sok szempont játszik szerepet.

Nem kell viszont kizárólag komplex és költségigényes hűségprogramokban gondolkodnunk. Kiindulásnak tökéletes lehet az is, ha a meglévő ügyfélkörünkkel éreztetjük, hogy fontosak számunkra, és megbecsüljük őket. Ennek kifejezésére az üzleti és reklámajándékok tökéletesen alkalmasak – feltéve persze, hogy megfelelően kerülnek kiválasztásra és kivitelezésre.
Ebben szívesen segítünk, ha szakmai tanácsért hozzánk fordulsz.

mm mm
Author: mm mm

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>