Múlt szombaton tömegjelenetek alakultak ki az ország számos pontján, miután végre újra megnyithattak a vendéglátóhelyek teraszai és kerthelyiségei. Elsősorban persze a fiatalabb nemzedékeken lett úrrá az eufórikus hangulat, de a középkorúak közül is szép számban éltek a lehetőséggel, és kedvenc vagy éppen újonnan felfedezett helyükön ettek-ittak valami finomat a szabadban.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A hónapokig tartó bezártság után a vendéglátósok és vendégeik többsége egyaránt úgy viselkedett, mintha nem lenne holnap, és egyetlen napon vagy hétvégén kellene behozni forgalomban és élményben mindazt, amitől addig elesni kényszerültek.
A reakció persze várható volt, és talán nem is lenne méltányos őket okolni a kialakult a helyzetért. Mivel azonban a járvány lecsengése még távolinak tűnik, csak remélhetjük, hogy a szabadság visszanyerése nem sül el rosszul, és nem fognak ismét romlani a járványügyi mutatók, nem indul el egy újabb hullám.
A mértékletességre tehát mindenképpen szükség lenne valamennyi érintett részéről.
Annál is inkább, hiszen már csak karnyújtásnyira van a korlátozások további lazítása. Mint tudjuk, – és ha minden a terv szerint halad – e hét második felében újabb mérföldkőhöz jutunk. A védettségi igazolvánnyal rendelkezők napokon belül birtokba vehetik a vendéglátóhelyek belső helyiségeit is, illetve igénybe vehetik a szállodák és egyéb szálláshelyek szolgáltatásait.
A vendéglátósokra és a szálláshely-szolgáltatókra így komoly felelősség hárul, ugyanakkor a lehetőség is óriási, amit kár lenne elszalasztani.
Érdemes mindent megtenni annak érdekében, hogy a hosszú szünet utáni első benyomások a legkedvezőbbek legyenek a vendégek számára. Az odafigyelés és a biztonságról való gondoskodás mellett szükség van olyan gesztusokra is, amelyeket az érintettek extra törődésként, személyre szóló kedvességként értékelhetnek. Olyasmire, amire nem számítanak, és amit nem is feltétlenül várnának el…
Ilyen váratlan, de kellemes meglepetés lehet egy ajándék, amit a vendégnek érkezéskor vagy távozáskor adnak.
Például egy minőségi, logózott reklámcsokoládé, amely remekül illeszkedik mind a vendéglátás, mind a turizmus gasztronómiai oldalához. Egy édes apróság megkoronázhatja a pillanatot, és a vendégek olyan érzéssel távozhatnak, hogy a legjobb helyen jártak, ahova később is érdemes visszatérni.
Az édesség mellett persze sok egyéb logózott ajándék is jó választás lehet, amennyiben kapcsolható a vállalkozáshoz, egyedi, és örömet szerez a megajándékozottaknak.
Ne feledjük: az első benyomás a legfontosabb, ráadásul erre csak egyszer van lehetőségünk. Hosszú időre meghatározhatja, hogy a vendégeink mit gondolnak rólunk, és azt is, hogy mit mesélnek rólunk másoknak.
Ha úgy érzed, segíthetek abban, hogy még többet tudj tenni a vendégeitekért, keress meg bizalommal!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂