„Ajándék lónak ne nézd a fogát” – valószínűleg mindenki ismeri ezt a közmondást. Nehéz is lenne vitatni az általa közvetített népi bölcsességet. Ha valamit ajándékba kapunk, akkor valóban örülni szokás neki, nem illik miatta húzni a szánkat még akkor sem, ha az a valami esetleg nem teljesen az ínyünkre való. Jó szívvel adták, így minimum egy mosoly és köszönet jár érte. De vajon igaz ez az üzleti és reklámajándékokra is?
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A legtöbb vállalkozó, illetve cégvezető folyamatosan töri a fejét azon, hogyan tudna kitűnni a versenytársai tömegéből. Erre az egyik legeredményesebb és egyben legköltséghatékonyabb marketingeszköz a céges ajándék.
Persze a személyes ajándékkal ellentétben cégeset nem merő szeretetből, nem önzetlenül szokás adni. Üzleti érdekeinket kell, hogy szolgálja – és nincs is ebben semmi rossz. A hiba az lenne, ha ennek az ellenkezőjét próbálnánk másokkal (vagy akár önmagunkkal) elhitetni.
Többször hangsúlyoztuk már, hogy ha azt akarjuk, hogy a céges ajándék hozzájáruljon a márkánk ismertségének növeléséhez, vevőink vagy ügyfeleink hűségének erősítéséhez, akkor olyasmit érdemes választani, ami valamilyen módon kapcsolódik, kapcsolható a tevékenységünkhöz.
Ez persze önmagában még kevés lenne, hiszen legalább ennyire fontos az is, hogy a megajándékozottak örüljenek az ajándéknak, és lehetőleg minél hosszabb ideig használják is azt. Ennek lesz köszönhető ugyanis, hogy nap mint nap látják a logónkat (és esetlegesen egyéb marketing üzenetünket), és folyamatosan őrzik az emlékezetünkben. Így majd amikor az általunk kínáltakhoz hasonló termékre vagy szolgáltatásra lesz szükségük, eszükbe fogunk jutni, és jó eséllyel tőlünk fognak ismét vásárolni.
De vajon honnét lehet tudni, hogy milyen a jó céges ajándék?
Erre a kérdésre nem könnyű röviden válaszolni. Rengeteg olyan tényező létezik, ami meghatározza egy reklámajándék sikerét vagy kudarcát.
Amikor üzleti ajándékozásra kerül sor, az ajándék kiválasztásakor a legfontosabb szempont a megajándékozott kell, hogy legyen.
Ha például cégvezetőket akarunk megajándékozni, akkor nem számíthatunk nagy sikerre vicces vagy filléres ajándéktárgyakkal. Ha viszont kifejezetten fiatalokból álló célközönségünk van, akkor ők pedig a klasszikus üzleti ajándékokat nem fogják díjazni.
Kivételek ugyan mindig vannak, de azokra nem érdemes alapozni ajándékmarketing erőfeszítéseinket.
A fentiekkel persze nem azt akarjuk sugallni, hogy a megajándékozottaknak kellene megmondaniuk, mit kapjanak. Csupán azt, hogy meg kell próbálnunk az ő fejükkel gondolkozni. Fel kell tegyük magunknak a kérdést: mire, hogyan tudnám a helyükben az adott ajándékot használni?
A hasznosság mellett egy másik nagyon fontos tényező az emlékezetesség.
Ha az ajándék hosszú időn át ránk emlékezteti az embereket, akkor nemcsak újra fognak vásárolni tőlünk, hanem nagy valószínűséggel másoknak is fognak mesélni a tapasztalataikról, élményeikről. Ez a fajta „szájmarketing” rendkívül hatásos szokott lenni, külön előnye pedig, hogy nem jár semmilyen extra költséggel.
A fentieket mi magunk is folyamatosan igyekszünk szem előtt tartani.
Jelenlegi kínálatunkból talán érdemes is kiemelni egy olyan reklámtárgyat, ami valamennyi említett szempontnak megfelel, és most április végéig óriási, több mint 50% kedvezménnyel érhető el. Ez nem más, mint a logózható pamutvászon bevásárlótáska.
Érdemes többet megtudni róla, mert ennyire kedvező lehetőség ritkán szokott adódni. ?
Ha akár a vászontáskával, akár egyéb témával kapcsolatban kérdéseid lennének, keress meg bizalommal!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂