Hamarosan megtollasodhatsz! ūüėČ

K√∂zismert t√©ny, hogy az √ľzleti √©s rekl√°maj√°nd√©kok alkalmaz√°sa a leghat√°sosabb, ugyanakkor a legk√∂lts√©ghat√©konyabb marketing megold√°sok k√∂z√© tartozik. Sok m√°s alternat√≠v√°val szemben ezek az eszk√∂z√∂k t√©nylegesen seg√≠tenek hossz√ļ t√°von jav√≠tani v√°llalkoz√°sunk eredm√©nyess√©g√©t, n√∂velni √°rbev√©tel√©t √©s cs√∂kkenteni marketing kiad√°sait.

M√°trai Mariann vagyok, a C√©ges √Čdess√©g √©s a Gift House Studio alap√≠t√≥ja.
1995 √≥ta a marketing egy speci√°lis ter√ľlet√©re f√≥kusz√°lok: az √ľzleti √©s rekl√°maj√°nd√©kokra.

A c√©ges aj√°nd√©kok sikere egy√°ltal√°n nem meglepŇĎ.
SŇĎt, abszol√ļt logikus is, hiszen a hagyom√°nyos rekl√°mok, az online hirdet√©sek √©s ezernyi m√°s marketing tev√©kenys√©g t√∂bbs√©g√©vel ellent√©tben nem c√©ljuk a k√∂zvetlen√ľl √©rt√©kes√≠t√©s.
A c√©gek nem akarnak vel√ľk k√∂zvetlen√ľl eladni egyetlen term√©ket vagy szolg√°ltat√°st sem. Nem akarnak senkit sem r√°besz√©lni semmire.
Mind√∂ssze annyit rem√©lnek, hogy a c√©lk√∂z√∂ns√©g√ľkh√∂z tartoz√≥k √∂r√∂mmel fogadj√°k az aj√°nd√©kot, √©s min√©l tov√°bb haszn√°lj√°k azt…

Persze egy pillanatig sem akarjuk megpr√≥b√°lni √ļgy be√°ll√≠tani az aj√°nd√©kmarketinget, mintha az egy √∂nzetlen, filantr√≥p tev√©kenys√©g lenne. Term√©szetesen nincs errŇĎl sz√≥.
Azok a v√°llalkoz√°sok, amelyek aj√°nd√©kba inveszt√°lnak, √ľzleti elŇĎnyt rem√©lnek tŇĎle.

M√©gis √©ppen az aj√°nd√©koz√°s, az ad√°s √©s az elfogad√°s √∂r√∂me teszi sokkal k√∂nnyebben ‚Äěem√©szthetŇĎv√©‚ÄĚ, sokkal ink√°bb szalonk√©pess√© ak√°r azok k√∂r√©ben is, akikbŇĎl egy√©bk√©nt ellen√©rz√©st v√°ltanak ki a direktebb marketing m√≥dszerek.

Ahogy a legt√∂bb dolog az √©letben, a c√©ges aj√°nd√©kok sem egyform√°k. Vannak olyanok, amelyek rendk√≠v√ľl n√©pszerŇĪek, m√°sok kev√©sb√©.

Nem tudok ilyen jellegŇĪ hazai kutat√°sr√≥l, ez√©rt most egy brit p√©ld√°ra fogok hivatkozni a rekl√°maj√°nd√©kok n√©pszerŇĪs√©gi √©lmezŇĎny√©t illetŇĎen. (B√°r r√∂gt√∂n hozz√°teszem, semmi okom azt felt√©telezni, hogy itthon m√°s lenne a helyzet.)

A British Promotional Merchandise Association (magyarul Brit Promóciós Merchandise Szövetség) számos kutatást végzett ezen a téren az évek során.
Egy alkalommal 1244 √ľzletember bevon√°s√°val k√©sz√≠tettek felm√©r√©st, √©s meg√°llap√≠tott√°k, hogy 89%-uk birtok√°ban van, illetve haszn√°l log√≥zott tollat. Ez messze fel√ľlm√ļlta a lista m√°sodik hely√©n √°ll√≥ log√≥zott b√∂gr√©k 65%-os ar√°ny√°t is, teh√°t egy√©rtelmŇĪ a tollak kiugr√≥ sikere.

Arr√≥l is megk√©rdezt√©k a r√©sztvevŇĎket, hogy ha csak egyetlen prom√≥ci√≥s aj√°nd√©kot tarthatn√°nak meg a rengeteg fajta k√∂z√ľl, melyik lenne az. Az els√∂prŇĎ t√∂bbs√©g a tollat jel√∂lte meg.

Vajon mi állhat a reklámtollak sikerének hátterében?

‚ÄĘ Hasznosak
Tulajdonk√©ppen mindenki haszn√°l tollat, sokan ‚Äď digit√°lis vil√°gunk ellen√©re ‚Äď napi rendszeress√©ggel. Emiatt gyakorlatilag elk√©pzelhetetlen, hogy mell√© lehetne lŇĎni vel√ľk.
‚ÄĘ Tart√≥sak
A goly√≥stollakat √°ltal√°ban sok√°ig haszn√°lj√°k. Ha cser√©lhetŇĎ a bet√©tj√ľk, akkor ak√°r √©veken kereszt√ľl is. Ez egyben azt is jelenti, hogy a megaj√°nd√©kozottak ‚Äď √©s a k√∂rnyezet√ľkben l√©vŇĎk ‚Äď hossz√ļ idŇĎn √°t tal√°lkoznak a log√≥nkkal vagy egy√©b marketing √ľzenet√ľnkkel, √≠gy rendszeresen esz√ľkbe jutunk.
‚ÄĘ K√∂nnyen kezelhetŇĎk
Sz√≥ szerint zsebre lehet v√°gni ŇĎket. A kis m√©retnek az aj√°nd√©koz√≥ szempontj√°b√≥l is nagy jelentŇĎs√©ge van, hiszen egy ki√°ll√≠t√°sra, v√°s√°rra vagy b√°rmilyen m√°s rendezv√©nyre egy t√°sk√°ban is el lehet vinni t√∂bb sz√°z tollat.
‚ÄĘ K√∂lts√©gtakar√©kosak
C√©ges oldalr√≥l az alacsony √°r is abszol√ļt mellett√ľk sz√≥l, hiszen alig van m√°s olyan rekl√°maj√°nd√©k, ami log√≥z√°ssal egy√ľtt ak√°r 100 Ft k√∂r√ľli egys√©g√°rb√≥l kivitelezhetŇĎ.

A fentiek alapj√°n m√°r biztos nem lesz meglepŇĎ, ha bejelentj√ľk: a k√∂vetkezŇĎ kamp√°nyunkat a log√≥zhat√≥ tollaknak szentelj√ľk. ūüėČ

R√©szleteket m√©g nem √°rulhatunk el, de annyit igen, hogy minŇĎs√©gi, f√©m goly√≥stollakat fogunk k√≠n√°lni ellen√°llhatatlanul kedvezŇĎ felt√©telekkel

Tov√°bbi inform√°ci√≥√©rt k√∂vessetek benn√ľnket a Facebookon vagy a LinkedInen!
Ha addig is bármilyen kérdésetek, kérésetek lenne, keressetek bátran.


Ha szeretn√©l rendszeresen hasznos inform√°ci√≥kat kapni az aktu√°lis rekl√°maj√°nd√©k √©s egy√©b marketing t√©m√°kr√≥l, iratkozz fel a C√©ges √Čdess√©g / Gift House Studio h√≠rlevel√©re. R√°ad√°sul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni √©s kapni az √ľzleti √©letben ‚Äď Az √ľzleti aj√°nd√©koz√°s ‚Äěillemszab√°lyai‚ÄĚ c√≠mŇĪ e-k√∂nyvet, ami seg√≠teni fogja az eligazod√°sodat ezekben a k√©rd√©sekben. K√°r lenne lemaradnod r√≥la‚Ķ ūüôā

IRATKOZZON FEL H√ćRLEVEL√úNKRE!