A marketing folyamatosan fejlődő világában tervezést és odafigyelést igényel, ha ki szeretnél tűnni a reklámzajból. Hatékony eszköz ennek biztosítására, ha éves marketing tervet készítesz. Segítségével biztosíthatod, hogy következetes stratégiát alkalmazz, konzisztens hangot teremts a márkád számára, ezzel a legtöbbet kihozva a marketing tevékenységedből. A tervezés fontos része annak megtervezése, milyen üzleti ajándékokkal támogatod a marketing kampányaid.
Éves tervezés a hatékony marketingért
Vízió és fókusz
Az éves marketingstratégia tervezése során saját magad számára is pontosan meg tudod határozni a víziód, ami rávilágít azokra az irányokra és fókuszpontokra, amit követni szeretnél. Ennek segítségével biztosíthatod, hogy minden marketing erőfeszítésed összhangban legyen üzleti céljaiddal és a márka által képviselt értékekkel.
Erőforrás-optimalizálás
Az előre tervezés lehetővé teszi, hogy előre lásd mindennek a költségvetés-igényét. Ha nem olyan vállalatnál dolgozol, ahol elvárják tőled a pontos büdzsé-beosztást, akkor saját magad számára érdemes ezt megcsinálnod. Az erőforrások optimalizálásával költséghatékonyabb kampányokat tudsz megvalósítani.
Rugalmasság és alkalmazkodóképesség
Bár fontos, hogy legyen tervünk, ugyanolyan fontos, hogy rugalmasak maradjunk. Az éves stratégiára úgy tekints, mint ami megadja azt a keretet, amelyen belül reagálni tudsz a piaci változásokra és trendekre anélkül, hogy szem elől tévesztenéd végső céljaid.
Mérhető eredmények
Az éves marketing stratégia lehetővé teszi a mérhető célok meghatározását, megkönnyítve az eredmények nyomon követését, szükség esetén a stratégia módosítását, és visszatekintve az év értékelését.
A logózott ajándékok ereje a marketingben
Az üzleti ajándék nem csupán figyelmesség: olyan kézzelfogható reprezentációja a márkádnak, amelyhez az ügyfeleid személyes szinten tudnak kapcsolódni. Számos oka van, amiért érdemes beemelned a marketingstratégiába:
Márka felidézés
Egy jól kiválasztott ajándék hosszan “fejti ki hatását”. A megajándékozott sokkal tovább az emlékezetében tartja a márkád: azoknak az ügyfeleknek, akik logózott bögrét kaptak ajándékba, 57%-uk tudta felidézni a cég nevét; míg egy rádióhirdetés esetében ez 32%, TV-reklám után pedig 28% volt egy kutatás szerint.
Kapcsolatok személyessé tétele
Az ajándék a megbecsülés, az odafigyelés univerzális kifejezője. Segít, hogy személyesebbé tedd a kapcsolatod a vevőiddel, hogy azt érezzék, valóban törődsz velük. Nem véletlen, hogy átlagosan 30%-a ügyféllé válik azon érdeklődőknek, akik promóciós ajándékot kapnak.
Sokoldalúság és testreszabhatóság
A logóddal ellátott reklámajándékok skálája rendkívül széles – a tollaktól a műszaki eszközökig és ruházatig. Ez a sokoldalúság azt jelenti, hogy bármely cég meg tudja találni azt a tökéletes ajándékot, amely legjobban illeszkedik a márkához, a célközönséghez és az alkalomhoz.
Hatékonyabb marketing kampányok
Az üzleti ajándék egyéb marketing aktivitásaid kísérőjeként fokozhatja azok eredményességét – átlagosan 44%-al. Legyen szó közösségi média kampányokról, rendezvény részvételről vagy vállalati eseményről, a logózott ajándék hatékony eszköz a kezedben marketing céljaid eléréséhez.
A logózott ajándékok beépítése a marketing stratégiába
Ahhoz, hogy a reklámajándékokat hatékonyan építsd be az éves marketing tervbe, vedd figyelembe a következőket:
Igazodj eseményekhez
Tervezd meg, hogy milyen alkalmakhoz rendelsz reklámajándék-kampányt. Ez magában foglalhatja az ünnepeket, a vállalati mérföldköveket, az iparági eseményeket vagy bármilyen olyan alkalmat, amely a márkával és a közönséggel rezonál.
Ismerd meg a közönséged
Olyan ajándékokat válassz, amelyeket ügyfeleid hasznosnak találnak majd, amit a legnagyobb arányban használhatnak. Egy kutatás szerint a megajándékozottak 53%-a heti szinten használja a reklámajándékot – igaz ez persze, ha jól választasz. A vevőid preferenciáinak és igényeinek megértése kulcsfontosságú a megfelelő üzleti ajándék kiválasztásához.
Számít a minőség
Az üzleti ajándékok minősége tükrözi a márka minőségét. Olyan ajándékokat válassz, amelyek kvalitása összhangban van az általad kínált termék árkategóriájával.
Következetes márkaépítés
Győződj meg arról, hogy a választott üzleti ajándékok összhangban vannak márka identitásával. A márkaépítés következetessége kulcsfontosságú a közvetített üzenet megerősítéséhez. Aki ajándékot kap, 5-ször gyakrabban ajánlja a termékeid másoknak – így a márkaépítés az ajándékokon keresztül még tovább erősíthető.
Az üzleti ajándékok integrálása az éves marketing stratégiába nem csupán egy gesztus az ügyfelek felé, hanem átgondolt üzleti lépés. Nem csak a márka láthatóságát és felidézését javítod, hanem az ügyfelekkel való szorosabb kapcsolat kialakulását is támogatod. Ne feledd, hogy az ajándékozás aktusa a vásárlói és munkavállalói lojalitás erősítésének hatékony eszköze, a márka népszerűsítésére gyakorolt hatása óriási lehet.
Kezdd el a tervezést már ma! Örömmel segítünk a céged számára leginkább megfelelő céges ajándék kiválasztásában!