Környezetbarát fordulat a marketingben – 5 tipp, ami neked is beválhat

környezetbarát reklámajándék

A fenntarthatósági célkitűzések egyre nagyobb jelentőséget kapnak a cégek életében, így a vállalatoknak felül kell vizsgálniuk számos bevált gyakorlatot. Fontos lépés a környezetbarát működés felé vezető úton a marketing transzformációja. Ahhoz adunk 5 tippet, hogyan alakíthatsz ki környezettudatos marketing stratégiát, ami segíti a cég fenntarthatósági törekvéseit.

Fenntarthatóság – társadalmi felelősségvállalás, amiből a cégeknek ki kell venni a részüket

A fenntarthatóság nem csak értékrend kérdése: kötelezettség minden vállalat számára, ahol számot kell adni arról, mit tettünk a cél érdekében. 2015-ben a Párizsban megtartott klímacsúcson a világ összes országa elfogadta az ENSZ fenntarthatóságról szóló kezdeményezését. Ennek lényege, hogy a Fenntarthatóság 2030 nevű programban meghatározott 17 irányelvet elfogadva az országok kötelezettséget vállaltak arra, hogy az egyes irányelvekben meghatározott témákban javulni, fejlődni fognak. Mindezt pedig transzparensen teszik, azaz közzéteszik eredményeiket, hogy az elérhető legyen mindenki számára.

1. Tűzz ki éves célokat és kövesd is őket

Érdemes egy fenntarthatósági audittal kezdeni, amely során megvizsgálod, mely területeken lehet javulást elérni. Gyakori probléma, hogy túl sok papírt használunk a napi működés során, ami tudatos odafigyeléssel jelentősen csökkenthető lenne. Azt is hasznos lehet megnézni, hogyan csökkenthetjük a termelt szemét mennyiségét, vagy milyen, a napi munkához használt “fogyóeszköz” esetében válthatunk környezetbarát alternatívára.

Ha beazonosítottad azokat a területeket, ahol fejlődési lehetőséget látsz, a következő lépés az éves célkitűzés meghatározása. A fenti példánál maradva: mennyivel fogsz kevesebb papírt használni, mit igyekszel az év végére teljes egészében fenntartható alternatívára cserélni?

A marketing szempont pedig ott jön a képbe, amikor mindezt nyilvánosan megosztod a célközönségeddel. Kommunikálhatod több különböző csatornán az éves célkitűzéseid, és időről időre megoszthatod a haladást is.

2. Működj együtt környezettudatos influencerekkel

Az influencer együttműködések számos területen bizonyulnak hatékony marketing eszköznek. Ezek kialakítása során keress tudatosan olyan partnereket, akik tevékenységükben maguk is környezetbarát értékeket vallanak és kommunikálnak a követőik felé.

Az együttműködés fókuszában nem kell, hogy célzottan valamilyen környezetbarát projekt álljon. Az már önmagában értékrend-közvetítő erővel bír, ha a vásárlóid látják, hogy olyanokkal dolgozol együtt, akik hasonlókat képviselnek. Általuk ráadásul olyan közönséget érhetsz el, aki számára szintén fontosak a környezettudatos szempontok, így kedvezően fogadják majd a te ilyen irányú törekvéseid is.

3. Támogass környezettudatos kezdeményezéseket

A szponzoráció olyan marketing eszköz, amellyel jelentősen növelheted a láthatóságot. Ráadásul ez mindig egyfajta kiállást is jelent egy ügy, egy cél mellett. Támogass olyan futóversenyt, ahol a résztvevők azért futnak, hogy felhívják a figyelmet a globális felmelegedés okozta problémákra, szponzorálj szemétszedő eseményt, ahol önkéntesek megtisztítanak egy természeti területet.

A szponzorációval valóban aktívan tehetsz a környezet védelméért, miközben széles közönség számára tudod kommunikálni, mik azok az értékek, amelyek mellett a céged kiáll.

4. Vond be a közönséged – edukálj szórakoztatóan a marketing segítségével

Találd meg a módját, hogyan tudsz a céged által nyújtott szolgáltatás, kínált termék kontextusában a környezetbarát gyakorlatok fontosságáról kommunikálni. Készítsd el a saját edukatív tartalmaid, amelyek összhangba hozzák termékeid ajánlását a hasznos környezetbarát tippek megosztásával.

Buzdítsd a közönséged interaktivitásra, vond be őket a fenntartható transzformáció közös végrehajtásába! Bátorítsd őket arra, hogy osszák meg saját eredményeiket, vagy tárják eléd ötleteiket.

5. Válassz környezetbarát reklámajándékokat

A reklámajándék hatékony eszköz a marketing tevékenység hatékonyságának növelésében, a vásárlói lojalitás megőrzésében. Lépj szintet a logózott ajándékok terén és kínálj környezetbarát reklámajándékokat vevőidnek, ügyfeleidnek!

Ezzel gyakorlati lépést teszel a fenntartható működés felé, és olyan üzenetet közvetítesz, ami kétszer is aláhúzza a környezetbarát transzformáció felé tett lépéseid.

Böngészd környezetbarát reklámajándék katalógusunkat, és tedd meg az első lépést a jövő évi fenntartható marketing stratégia kialakításáért!

GO GREEN 2023 – gift house

mm mm
Author: mm mm

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>