A pandémia a legtöbb gazdasági szektor életét megkeseríti, és ez alól az autógyártás, illetve az autókereskedelem sem jelent kivételt. Ennek ellenére az élet ott is megy tovább, a piaci szereplők igyekeznek alkalmazkodni a megváltozott feltételekhez, és vannak bizonyos jelek, amik arra utalnak, hogy a sok rossz mellett a járványnak lehetnek pozitív mellékhatásai is.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A világ egyik vezető könyvvizsgáló, adó-, stratégiai, tranzakciós és üzleti tanácsadást nyújtó vállalata, az Ernst & Young pár hónappal ezelőtt publikálta a 2020 EY Mobility Consumer Indexet, amely több figyelemreméltó megállapítást tartalmaz.
A kutatás célja a COVID-19 mobilitásra gyakorolt hatásának feltérképezése volt. A megállapítások betekintést nyújtanak a személyes mobilitás, illetve az autóvásárlási szándék változásaiba egyaránt.
Kiderült, hogy az eddig tömegközlekedést használók közel egyharmada a fertőzéstől való félelem miatt 6 hónapon belül autóvásárlást tervez. Köztük is kimagaslik az Y generáció néven ismert korosztály (a 24-39 év közöttiek) aránya: az első gépkocsijukat megvásárolni szándékozók majdnem felét ők teszik ki.
Talán még ennél is meglepőbb, hogy a jelenlegi autótulajdonosok mintegy 20%-a egy további (második) autó megvásárlását fontolgatja.
A megkérdezettek közel 80%-a a járványt követően is rendszeresen autóval kíván majd közlekedni.
Ezzel párhuzamosan a tömegközlekedést igénybe vevők száma pedig közel 70%-kal csökkenhet, ami jelentősen átalakíthatja az elmúlt években tapasztalt trendeket.
A globális felmérést egyébként 9 ország (Dél-Korea, Egyesült Királyság, India, Kína, Németország, Olaszország, Svédország, Szingapúr és USA) több mint 3300 lakosának megkérdezésével bonyolították le.
Ezek persze a miénknél jóval fejlettebb gazdasággal és magasabb életszínvonallal rendelkeznek, mégsem mehetünk el szó nélkül a jelenség mellett mi sem. Előbb vagy utóbb ugyanis be fog gyűrűzni a hatása hozzánk is.
Tavaly Magyarországon a megelőző évhez képest – a nyugat-európai átlagnál szerényebb mértékben – 18,5%-kal esett vissza az új autók értékesítése. A kereslet csökkenésében bizonyára komoly szerepe volt a forintárfolyam kedvezőtlen alakulásának is, ami 4-5 %-os áremelkedést eredményezett. Bár idén is várható további 3-5%-os emelkedés, az előzőekben említett kutatási adatok mégis bizakodásra adhatnak okot.
Akárhogy is alakul a helyzet, a verseny csökkenése nem várható.
Ilyen körülmények között pedig a piaci szereplőknek a leghatékonyabb marketingeszközök alkalmazására érdemes fókuszálniuk.
Ezek egyike az üzleti és reklámajándék, amely számtalan formában érhető el az autókereskedések számára is.
A szalonokban, bemutatótermekben kihelyezésre kerülő logózott finomságok ugyanúgy kellemes élményt nyújtanak a meglévő ügyfelek, illetve a potenciális vásárlók számára, mint a szintén logózott kulcstartók és más, releváns reklámajándékok.
Ha ilyen területen működik a vállalkozásod, vagy ilyen helyen dolgozol, örömmel segítek a megfelelő céges ajándék kiválasztásában és elkészítésében. Keress bizalommal!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂