A reklámajándék szerepe a vendéglátásban

Az idegenforgalom mellett talán a vendéglátás az a terület, amelyik a leginkább megsínylette a járványügyi korlátozásokat. Az éttermek, kávéházak és más hasonló helyek továbbra is csak házhozszállítással vagy elvitelre szolgálhatják ki a vendégeiket. Ez sokak számára nem fenntartható, vagy éppen csak elegendő bevételt termel az életben maradáshoz. Mit lehet tenni ilyen nehéz helyzetben?

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Korábban mindig szívesen ültem be valahova egy jó kávéra, egy finom süteményre vagy egy ízletes vacsorára a barátaim vagy üzleti partnereim társaságában. Ma viszont már arra se nagyon emlékszem, hogy utoljára mikor tehettem ezt meg… 🙁

Magánemberként tehát – az asztal túloldaláról nézve is – tökéletesen megértem a vendéglátósok gyötrelmét, amikor kilátástalannak érzik a jelenlegi helyzetüket.

Vállalkozóként pedig még nagyobb empátiával tudom átérezni a máról holnapra élés (pontosabban vegetálás) kínjait, amikor a megfeszített munka, a befektetett pénz és idő gyümölcseként évek hosszú sora alatt felépített vállalkozások kerülnek a tönk szélére.

Marketing jellegű szolgáltatásokat nyújtó szakemberként viszont tanácsot is tudok adni a puszta együttérzésen túl.
Több évtized tapasztalattal a hátam mögött meg tudom erősíteni a sokak által ismert, mégsem mindenki által alkalmazott stratégiát: bajban nem mindig a fékbe érdemes taposni, sokszor egy gyors gázadás és egy megfelelő kormánymozdulat kombinációjával hatékonyabban tudunk kimenekülni egy veszélyhelyzetből.

A marketing éppen ilyen eszköz.
A marketing a vállalkozás motorja tud lenni. Ha egyre nehezebbé válnak a külső körülmények, ahelyett, hogy visszavennénk belőle, inkább rá kell tennünk egy (vagy még inkább több) lapáttal. Ha hagyjuk magunkat sodródni az árral, teljesen kikerül a kezünkből a kontroll, és irányíthatatlanul haladunk az ismeretlen felé. Ha viszont minden erőnket összeszedve küzdünk, a lehető legjobbat hozhatjuk ki a még oly nehéz helyzetekből is.

Persze tisztában vagyok vele, hogy gazdasági válság idején beszűkülnek az anyagi lehetőségek is.
Éppen ezért merem őszintén és szakmai meggyőződéssel ajánlani a reklámajándékok használatát, hiszen ezek azon eszközök egyikei, amelyek már rövid távon is eredményt hozhatnak, ugyanakkor nem kerülnek milliókba, de akár még százezrekbe sem.

Már néhány tízezer forintból például több száz logózott kis csokoládét csináltathatsz, amivel a megrendelt étel mellé csomagolva mosolyt csalhatsz a vendégeid arcára, akik hálásan fognak visszatérni hozzád.
Reklámcsokival tehát átvitt értelemben és szó szerint egyaránt magadhoz édesgetheted őket. 🙂

Ugyan nem ennivaló, mégis releváns az éttermed logójával, telefonszámával, weboldalának címével stb. ellátott hűtőmágnes ajándékozása is.

A példákat még hosszan lehetne sorolni, de most itt meg kell állnunk.
Ha kíváncsi vagy, mit tudunk személy szerint Neked, illetve az éttermednek, kávézódnak vagy más vendéglátó egységednek testre szabottan ajánlani, keress meg egy ingyenes konzultáció céljából még ma!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!