A céges karácsonyi ajándékozás tervezésének időszaka van, amely során kiválasztod a vállalkozásod ünnepi meglepetéseit. Gondolkodsz rajta, milyen ajándékot adj dolgozóidnak? Érdemes jól válogatni, ugyanis jótékony hatása van a munkahelyi cégkultúrára.
A tavalyi évben számos vállalkozásnál tapasztaltuk, hogy az év végén kétszeresére növelték a munkavállalóknak juttatott ajándékozásra szánt keretet. Nem azért, mert így fellendült volna a forgalom, hanem mert a cégvezetők szerették volna kifejezni elismerésüket és hálájukat a nekik dolgozók felé.
A logózott bögrét felváltotta a hőtartó, útközben is magunkkal vihető, kiváló alapanyagból készült utazó bögre: a választott ajándékok a minőséggel szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy a munkaadó a megszokottnál többet szeretne adni.
Az ajándékozás fokozza a valahová tartozás, az elköteleződés érzését. Ha különleges dolgot kapunk, olyat, amit igazán értékelünk, máshogy tekintünk az ajándékozóra is. Igaz ez a munkahely esetében is. Ha a munkavállaló érzi, hogy amit kapott, azt figyelemmel válogatták (és nem a legolcsóbbat emelték le a virtuális polcról), azt közvetíti számára, hogy fontos a munkaadójának.
Ez a jó érzés hatással van a teljesítményre is, és javítja a csapatszellemet. Ha a munkavállaló úgy érzi, igazi csapathoz tartozik a cégénél, akkor a vállalkozás sikere sokkal inkább közös üggyé válik számára. Jobban törekszik az ideális megoldások megtalálására, és nyitottabb lesz a többiekkel való együtt gondolkodásra.
Az ajándék a megbecsülés kifejezésének is kiváló eszköze. A fiatal generáció számára kiemelten fontos a visszajelzés, nem csak a teljesítményével, de a személyével kapcsolatban is. Ha azt érzi, megbecsülik a munkahelyén, számára is fontosabb lesz, hogy jó teljesítményt nyújtson.
Elterjedt nézet, hogy a munkavállaló a főnöknek mond fel, és nem a munkahelynek. Míg egy karácsonyi ajándék természetesen nem ír felül egy nem működő közös munkát, megadhatja azt a pluszt, amire az alkalmazottnak szüksége van ahhoz, hogy maradni akarjon. Márpedig a munkaerő megtartása kiemelt feladat most: munkaerőt találni nehéz, a toborzás költséges.
Népszerű választás a cég logójával ellátott ruha – de itt nem az L-es fehér pólóra gondolunk. Stílusos és praktikus ruházati kiegészítőket érdemes választani. Ez lehet akár jóga-nadrág, mellény, kalap, olyan darabok, amik teljessé teszik az öltözetet.
Ehhez választhatunk még valamilyen otthoni eszközt, elektromos kütyüt – a fülhallgatók például nagyon népszerű választásnak bizonyulnak -, és gasztronómiai finomságot.
Mindezt egy kis személyességgel tehetjük tökéletessé, amely a kapcsolódás érzését ébreszti, amint a megajándékozó kibontja a csomagot. Ha végiggondolod a kollégáid hobbijait, érdeklődését, és ehhez igazítod a választott ajándékot, igazán különleges hatást érhetsz el.
Ezzel a példával elöl járva az elismerés kultúráját teremtheted meg a cégen belül. Te is alakíthatod, a kollégák hogyan tekintenek egymásra csapatként, mennyire válik hangsúlyossá annak kifejezése: látjuk a másik befektetett munkáját, energiáját és értékeljük azt.
A dolgozói ajándék lehetőséget biztosít arra is, hogy a cég számára fontos értékéket ismét hangsúlyozd. Ha a vállalkozás tesz a környezetvédelemért, most választhatsz egy fenntartható ajándékot az alkalmazottaidnak. Ha az ajándék menő, az ajándékozott szívesen használja, hordja, és büszke lesz arra, hogy a cégnél dolgozik.
A márkád építése a cégen belül is fontos feladat. A munkaerő megtartásához, az elköteleződés és ezáltal a hatékonyság növeléséhez elengedhetetlen, és kiváló eszköze a dolgozóknak adott céges ajándék.