A céges ajándék akkor támogatja hatékonyan a marketing tevékenységed, ha meg tudod vele szólítani a vevőid, ügyfeleid. Mivel ők azok, akik vásárlásaikkal biztosítják a vállalkozásod működését, fontos, hogy ismerd őket: az értékeiket, a hobbijaikat. Így válhatsz sikeressé!
Buyer persona
A buyer persona elkészítése bevált gyakorlat a marketingben. Az elképzelt, ideális vásárlók megalkotásával definiálhatod azokat az attribútumaikat, amik segítségedre lesznek a marketing üzenetek megfogalmazásában.
A marketingnek része a reklámajándék, így ennek kiválasztásához is elengedhetetlen a vásárlói profil használata. Az erre vonatkozó kutatásokat érdemes időről időre megismételni, hogy tisztában legyél vele, hogyan változik a közönséged.
Harc a konkurenciával
A személyességnek, a vásárlók ismeretének jelentősége különösen nőtt az e-kereskedelem térhódításával. A térben és időben kitáguló konkurencia jelenléte mellett kiemelten fontos a személyesség nyújtotta lehetőségek kihasználása, amivel markáns eredményt érhetsz el a piac megtartásában.
Arról nem is beszélve, hogy a vásárlók is szeretik, ha a véleményüket megkérdezik, és a válaszaik alapján változást tapasztalnak. Egy 2017-es kutatásban a válaszadók 78%-a nyilatkozott úgy, hogy értékeli, ha kíváncsiak a visszajelzésére. Növekvő márkahűség tapasztalható, ha az ügyfélkapcsolat és a vásárlói élmény fókuszba kerül.
Személyességgel a Z generáció felé
A vevőid alapos ismerete arra is lehetőséget biztosít, hogy olyan ajándékot válassz nekik, amellyel valóban meg tudod szólítani őket. Fontos számukra a környezettudatosság? Ajándékozz a fenntarthatóságot támogató céges ajándékot, mint a kulacs vagy a vászontáska.
A személyre szóló céges ajándék jelentősége egyre nő. A fiatal felnőtt Z generáció tagjainak meghatározó jellemzője a tudatosság, amely a vásárlói döntéseiket is irányítja. Olyan vállalatok mellett köteleződnek el, akiknek értékei egyeznek a sajátjaikkal. A fiatal generáció számos vállalkozás, márka számára az egyik legjelentősebb felvevőpiacot jelenti. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy meg tudd őket szólítani olyan üzenettel, amihez kapcsolódni tudnak.
Hogyan ismerd meg a vásárlóid?
- Ajándék
A vásárlóid megismerésének kiváló eszköze, ha a visszajelzésükért cserébe ajándékot kínálsz nekik. Ezt nem csak a terméked, szolgáltatásod értékelése során használhatod ki, de átfogóbb kérdések esetében is. Tegyél fel olyan kérdéseket, amelyekkel megismered szabadidős tevékenységeiket, megtudod, milyen kérdések foglalkoztatják őket. - Hűségprogram
Ha az üzleted rendelkezik hűségprogrammal, egy jól összeállított kérdőív megválaszolásáért felajánlhatsz extra hűségpontokat. Fontos, hogy a kérdőíved ne legyen túl hosszú, viszont hagyj benne teret arra, hogy saját gondolataikat is kifejezhessék a vásárlóid – ne csak a te prekoncepcióid alapján tudjanak választani. - Vond be a kollégákat
Vond be azokat a kollégáid, akik az ügyfelekkel állnak közvetlen napi kapcsolatban. Sokkal többet el tudnak mondani a vásárlóidról, megrendelőidről, mint gondolnád! Akár egy workshop keretében is összegyűjthetitek, mi mindent tudnak a vevőkről – fontos, hogy ez egy jól irányított közös munka legyen.
Válassz céges ajándékot tudatosan, sikerre hangolva
Ha kirajzolódott egy részletesebb kép a vásárlóidról, akkor jön a feladat legizgalmasabb, kreatív része: a megfelelő céges ajándékok kiválasztása. Preferenciáik, szokásaik, érdeklődésük és a számukra fontos értékek rengeteg kézzelfogható lehetőséget rajzolnak ki, ami alapján olyan reklámajándékot választhatsz, amellyel valóban meg tudod szólítani a vásárlóid.
A személyre szóló ajándék segítségével vásárlóid és közted személyesebbé válik a kapcsolat. A személyesség elősegíti a márkahűség kialakulását. Jelentősége egyre nő, az óriási reklámzajban és felgyorsult életben fontos kapaszkodót jelent az érzés, hogy ismernek, látnak, tudják, mire van szükségem.
Megvan a vásárlói profil, de szívesen vennéd a segítséget az ideális céges ajándék kiválasztásában? Keress minket, állunk rendelkezésedre!
