Ismerd meg a vásárlóid, hogy személyre szóló ajándékot adhass

ismerd meg a vásárlóid

A céges ajándék akkor támogatja hatékonyan a marketing tevékenységed, ha meg tudod vele szólítani a vevőid, ügyfeleid. Mivel ők azok, akik vásárlásaikkal biztosítják a vállalkozásod működését, fontos, hogy ismerd őket: az értékeiket, a hobbijaikat. Így válhatsz sikeressé!

Buyer persona

A buyer persona elkészítése bevált gyakorlat a marketingben. Az elképzelt, ideális vásárlók megalkotásával definiálhatod azokat az attribútumaikat, amik segítségedre lesznek a marketing üzenetek megfogalmazásában.

A marketingnek része a reklámajándék, így ennek kiválasztásához is elengedhetetlen a vásárlói profil használata. Az erre vonatkozó kutatásokat érdemes időről időre megismételni, hogy tisztában legyél vele, hogyan változik a közönséged.

Harc a konkurenciával

A személyességnek, a vásárlók ismeretének jelentősége különösen nőtt az e-kereskedelem térhódításával. A térben és időben kitáguló konkurencia jelenléte mellett kiemelten fontos a személyesség nyújtotta lehetőségek kihasználása, amivel markáns eredményt érhetsz el a piac megtartásában.

Arról nem is beszélve, hogy a vásárlók is szeretik, ha a véleményüket megkérdezik, és a válaszaik alapján változást tapasztalnak. Egy 2017-es kutatásban a válaszadók 78%-a nyilatkozott úgy, hogy értékeli, ha kíváncsiak a visszajelzésére. Növekvő márkahűség tapasztalható, ha az ügyfélkapcsolat és a vásárlói élmény fókuszba kerül.

Személyességgel a Z generáció felé

A vevőid alapos ismerete arra is lehetőséget biztosít, hogy olyan ajándékot válassz nekik, amellyel valóban meg tudod szólítani őket. Fontos számukra a környezettudatosság? Ajándékozz a fenntarthatóságot támogató céges ajándékot, mint a kulacs vagy a vászontáska.

A személyre szóló céges ajándék jelentősége egyre nő. A fiatal felnőtt Z generáció tagjainak meghatározó jellemzője a tudatosság, amely a vásárlói döntéseiket is irányítja. Olyan vállalatok mellett köteleződnek el, akiknek értékei egyeznek a sajátjaikkal. A fiatal generáció számos vállalkozás, márka számára az egyik legjelentősebb felvevőpiacot jelenti. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy meg tudd őket szólítani olyan üzenettel, amihez kapcsolódni tudnak.

Hogyan ismerd meg a vásárlóid?

  1. Ajándék
    A vásárlóid megismerésének kiváló eszköze, ha a visszajelzésükért cserébe ajándékot kínálsz nekik. Ezt nem csak a terméked, szolgáltatásod értékelése során használhatod ki, de átfogóbb kérdések esetében is. Tegyél fel olyan kérdéseket, amelyekkel megismered szabadidős tevékenységeiket, megtudod, milyen kérdések foglalkoztatják őket.
  2. Hűségprogram
    Ha az üzleted rendelkezik hűségprogrammal, egy jól összeállított kérdőív megválaszolásáért felajánlhatsz extra hűségpontokat. Fontos, hogy a kérdőíved ne legyen túl hosszú, viszont hagyj benne teret arra, hogy saját gondolataikat is kifejezhessék a vásárlóid – ne csak a te prekoncepcióid alapján tudjanak választani.
  3. Vond be a kollégákat
    Vond be azokat a kollégáid, akik az ügyfelekkel állnak közvetlen napi kapcsolatban. Sokkal többet el tudnak mondani a vásárlóidról, megrendelőidről, mint gondolnád! Akár egy workshop keretében is összegyűjthetitek, mi mindent tudnak a vevőkről – fontos, hogy ez egy jól irányított közös munka legyen.

Válassz céges ajándékot tudatosan, sikerre hangolva

Ha kirajzolódott egy részletesebb kép a vásárlóidról, akkor jön a feladat legizgalmasabb, kreatív része: a megfelelő céges ajándékok kiválasztása. Preferenciáik, szokásaik, érdeklődésük és a számukra fontos értékek rengeteg kézzelfogható lehetőséget rajzolnak ki, ami alapján olyan reklámajándékot választhatsz, amellyel valóban meg tudod szólítani a vásárlóid.

A személyre szóló ajándék segítségével vásárlóid és közted személyesebbé válik a kapcsolat. A személyesség elősegíti a márkahűség kialakulását. Jelentősége egyre nő, az óriási reklámzajban és felgyorsult életben fontos kapaszkodót jelent az érzés, hogy ismernek, látnak, tudják, mire van szükségem.

Megvan a vásárlói profil, de szívesen vennéd a segítséget az ideális céges ajándék kiválasztásában? Keress minket, állunk rendelkezésedre!

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>