A marketing állapotáról legfeljebb pillanatképek készíthetők, hiszen kis túlzással napról napra változik. Ennek ellenére bizonyos trendek természetesen megfigyelhetők, és ezeket még a legkisebb vállalkozásoknak is érdemes figyelembe venniük.
- Emailmarketing
Az emailt mint marketingeszközt már oly sokan és oly sokszor eltemették, hogy örök „életére” bizton lehet számítani… 😉
Akárki akármit mond, az emailmarketing ma is az egyik leghatásosabb és legköltséghatékonyabb módja annak, hogy a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt érdeklődőket elérjük, és aktivizáljuk. Ráadásul a címlista a mi tulajdonunkban van, nem vagyunk kiszolgáltatva egyes platformok változó üzletpolitikájának, esetleg szubjektív döntéseinek. - „Beszélgetős” marketing
Akik az emailt temetik, általában a chatbotok hatalomátvételét hirdetik. Bár minden bizonnyal még hosszú ideig fog élni egymás mellett a két kommunikációs eszköz, kétségtelen tény, hogy a beszélgetésre épülő marketing megoldások fénykorukat élik. A chatbotok mellett az élő chatnek is megvan a nyilvánvaló előnye, mégis éppen az élőmunka igénye miatt kezdik az automatizált megoldások (legalábbis részben) kiszorítani. Egy chatbot a nap 24 órájában fáradhatatlanul végzi a dolgát a weboldalunkon: feliratkozókat gyűjthet, időpontfoglalásokat regisztrálhat, de akár tényleges szerepet játszhat az online értékesítésben is. Ez is olyan eszköz, ami ma már a kisvállalkozások számára is elérhető – nem is érdemes figyelmen kívül hagyni. - Közösségi média marketing
A Facebookon vagy más közösségi média oldalon való aktivitás alapesetben nem igényel költségráfordítást, ami persze nem jelenti azt, hogy ne kellene hosszabb-rövidebb időt tölteni vele – akár nap mint nap. Viszont ha sikerül a megfelelő célközönséget elérnünk és aktivizálnunk, akkor ez az erőfeszítés busásan megtérülhet. A posztok segítségével nemcsak a saját marketingüzeneteinket juttathatjuk célba, hanem sokat megtudhatunk a meglévő és potenciális vásárlóink igényeiről, preferenciáiról is, és ha elég ügyesek vagyunk, akkor hosszú távú kapcsolatot tudunk kialakítani velük. - Videómarketing
A legtöbb ember ma már nem szeret sok időt tölteni hosszabb szövegek elolvasásával, ugyanakkor a mozgókép formájában felkínált tartalmakat szinte korlátlan mennyiségben hajlandók fogyasztani. Ez önmagában persze szomorú tény, de vállalkozóként nem érdemes rajta sokat keseregnünk – inkább fordítsuk a saját hasznunkra. Elég egy jó ötlet, no meg egy okostelefon, és már posztolhatjuk is vadonatúj videónkat, ami szerencsés esetben új vásárlókat is hozhat, de minimum leköti a közönségünk figyelmét. - Üzleti és reklámajándékozás
Az ajándékozás az egyik legköltséghatékonyabb eszköz, így a kis- és középvállalkozások marketingarzenáljában mindenképpen ott a helye. Akár B2C, akár B2B profillal rendelkezik a cégünk, valamennyi esetben húsvér emberekkel kerülünk üzleti kapcsolatba, akik szeretik és igénylik a törődést, az odafigyelést. Az üzleti és reklámajándékozás sok egyéb marketingeszközzel szemben lehetővé teszi a perszonalizálást, ennek köszönhetően pedig a szokásosnál nagyobb hatást érhetünk el, erősebb és hosszabban tartó kötődést alakíthatunk ki.
Ez utóbbi terület a mi asztalunk, így ha ehhez kapcsolódó kérdésekben szakmai partnerre lenne szükséged, jelezd, és örömmel segítünk.