Sokak számára a nőnap csupán egy kedves, mégis inkább formális gesztus. Persze akár az is lehet, ha közömbösen vagy személytelenül állunk hozzá. Valójában viszont nemcsak a női nem, hanem a női egyenjogúság ünnepe is, és ebben a vonatkozásban vitathatatlanul túlmutat a formalitáson. A hozzá kapcsolódó szokások ugyanakkor kultúránként jelentősen el is tudnak térni egymástól.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A nőnap engem kétszeresen is érint. Egyrészt mint nőt, másrészt mint céges ajándékokkal foglalkozó szakembert.
Ez rögtön két ok, ami miatt minden évben izgatottan várom március 8-át – hiszen ajándékot kapni és adni egyaránt nagyszerű érzés! ?
Magánemberként ilyenkor nagyon jól tud esni egy őszinte mosoly, egy szál virág vagy egy doboz bonbon.
Munkám során pedig legalább ekkora örömet okoz, ha másoknak segíthetek a megfelelő céges nőnapi ajándék kiválasztásában, beszerzésében vagy legyártatásában.
Privát viszonylatban mások a szokások (és az elvárások), mint az üzleti szférában.
A legfiatalabbakon kívül talán mindenki emlékszik még, hogy régen a hóvirág volt a klasszikus nőnapi ajándék. Amióta viszont védetté nyilvánították, más virágfajták, illetve különböző édességek vették át a helyét.
Más országokban egyébként más virágoké a főszerep.
Franciaországban például az ibolya, illetve a gyöngyvirág, Olaszországban a sárga mimóza a legnépszerűbb nőnapi ajándék. Az olaszok egyébként olyannyira becsben tartják ezt az ünnepet, hogy náluk március 8. munkaszüneti nap. Nem ritka, hogy ilyenkor családi körben pezsgős ebéddel köszöntik fel az ifjabb és kevésbé ifjú hölgyeket, sőt vannak férfiak, akik ezen a napon átvállalják a teljes házimunkát. Hát nem gyönyörű szokás…? 😉
Kicsit távolabbra kalandozva is találhatunk olyan országot, ahol országos szintre emelték ezt a napot.
Kínában március 8. nemzeti ünnep, amikor az asszonyok kerülnek a középpontba. De hogy a hajadonokról se feledkezzenek meg, nekik, illetve róluk szól a március 7-i “lánynap”.
A kontinentális Kína szomszédságában levő Tajvanon még különösebb hagyomány alakult ki.
A helyi kormány állítólag éppen ezen a napon szokta egy egészségmegőrzést célzó kampány keretében publikálni a nők derékbőségére vonatkozó éves tanulmány eredményeit.
Nem csodálnám, ha ezek után a tajvani nők vegyes érzelmekkel fogadnák a nőnapi ajándék csokit…
Szerencsére nálunk nincsenek ilyen rossz szokások, így a magyar nők ezen a napon (is) nyugodt szívvel ehetnek csokoládét vagy más finomságot. 😀
Mi, a Céges Édességnél tiszta lelkiismerettel és szakmai meggyőződéssel merjük ajánlani megbízóinknak a logózható reklámcsokikat, amelyekkel tartós mosolyt csalhatnak a női nemhez tartozó vásárlóik, üzleti partnereik és/vagy munkatársaik arcára.
Van még 4-5 hét március 8-ig, így nem késő nőnapi céges ajándékot rendelni. A napok és a hetek viszont – mint tudjuk – szaladnak, ezért jobb, ha még ma megkeresel ajánlatkérés céljából.
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂