A céges ajándék szerepe a marketingben

céges ajándék szerepe a marketingben

Mindenki szeret ajándékot kapni. Jó érzéssel tölt el bennünket. A jó marketing pedig miről másról szólna, mint hogy kellemes érzéseket keltesz a márkáddal kapcsolatban a vevőkben, ügyfelekben. Lássuk, hogyan is működik a céges ajándékozás pszichológiája.

Az ajándékozás kultúrája messzire nyúlik vissza az emberiség történetében, és a mai napig része társas interakcióinknak. Nem csak akkor adunk ajándékot, ha a másik valamilyen jeles napot ünnepel, de például akkor is, ha látogatóba megyünk, vagy megköszönjük a másik segítségét.

Az ajándék jó érzéssel tölti el az ajándékozottat, erősíti a kötődést, a kapcsolatot a felek között. Ugyanez igaz a céges ajándékozás dinamikájában is, csak persze itt nem a személyesség dominál. Üzleti partnereidnek adott ajándék esetében a kettőtök közötti üzleti viszony megbecsülését fejezed ki, vevőidnek adott ajándékokkal pedig a köszöneted, amiért a márkádat választották.

A megajándékozottat ebben az esetben is jó érzéssel tölti el a gesztus, és ezeket a jó érzéseket azonosítja a cégeddel. Ez pedig építi a márkád, és a márkád iránti hűséget. A céges ajándékkal kifejezheted, hogy számodra fontos a másik fél: az üzleti partnered vagy a vevőid, megbecsülöd őket.

A céges ajándék emellett kiváló platform, hogy kifejezd a vállalkozásod identitását, az általa képviselt értékeket. Ha vászontáskát ajándékozol, megmutathatod, hogy számodra fontos a környezet védelme, a különböző tárgyak segítségével kifejezheted, mi az az ügy, ami mellett elkötelezett vagy. Ez pedig személyes kapcsolódási pontot nyújt a vásárlóiddal, hiszen ha számukra is fontos ugyanaz a kérdés, a céged a termékeden, szolgáltatásodon túl egy plusz vonulaton is szimpatikussá válik számukra.

Mindezek mellett pedig hagyományos marketing szerepe is jelentős: azon keresztül, hogy a logód, a márkád színei, a szlogened újra és újra szembejönnek a vevőddel az ajándékba kapott tárgyon, tudat alatt folyamatosan mélyíted a márkád beágyazottságát. Egy kutatás szerint a logózott ajándéktárgyak 44%-al növelik az egyéb marketing tevékenység hatékonyságát, brand-építő hatásuk mellett tehát a direkt marketing támogatására is alkalmasak.

Mivel sokszor találkozik rajta az emblémáddal, te leszel az első ötlete, ha olyan problémára keres megoldást, amit te szolgáltatsz. A te céged lesz az első, amit beír a keresőbe, mert könnyen elő tudja hívni a nevét. Ehhez persze arra van szükség, hogy praktikus céges ajándékot adj. A toll továbbra is vezet a népszerűségi listán, és valóban jól működő eszköz. Számos más olyan apróságot ajánlhatsz azonban, ami a mindennapok során hasznos kiegészítő lehet a vevőid számára, ha valami ötletes kütyüről van szó, külön díjazni fogják a vállalkozásod kreativitását. Itt írtunk 5 kreatív céges ajándék ötletet, amivel szabadtéri rendezvényekre készülhetsz >>

A céges ajándék tehát egy nagyon komplex marketing eszköz, ami alkalmas arra, hogy támogassa, erősítse a céged, ha jól választod meg magát az ajándékot, a megjelenését és az átadás módját. Segítségre van szükséged, hogy a te vállalkozásod számára mi lehetne egy igazán előremutató, kreatív céges ajándék? Tanácsadással is segítünk, keress minket bátran!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!