Válasz a globális ellátási lánc zavaraira

Az elmúlt másfél-két évben meglepő dolgot tapasztalhattak a világgazdasági elemzők csakúgy, mint a helyi vállalkozások tulajdonosai és vezetői. A várakozásokkal ellentétben a pandémia hatására ugyanis nem igazán csökkent a kereslet a legkülönfélébb termékek iránt, nem szűkültek be drámai mértékben a piacok. Tulajdonképpen ennek éppen az ellenkezője figyelhető meg. Az igények kielégítése jelent problémát, mivel sok gyártó nem képes tartani az iramot, így a globális láncban hatalmas hiányok keletkeztek.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Aki követi a híreket, tisztában van vele, hogy a mikrochipek vonatkozásában felmerült hiány milyen nagy mértékben rengette meg az autógyártást, ami nyilvánvalóan az autókereskedelemre is rányomja a bélyegét. Ezek eredményeként mind az új, mind a használt gépkocsik ára soha nem látott magasságokba kezdett emelkedni.

A nehézipar egyéb ágazatait pedig a faanyag és az acél szállítási problémák rengették meg.
Hatalmas késések és elmaradások alakultak ki az áruk leszállításában, amire úgy tűnik, kénytelenek lehetünk tartósan berendezkedni.

Ezek a jelenségek természetesen nem kerülték, nem kerülik el a céges ajándéktárgyak piacát sem.
Kezdetben úgy gondoltuk, hogy a legnagyobb csapást a megszorítások következtében nulla közeli szintre csökkenő rendezvények fogják jelenteni. Később, a korlátozások feloldásával a nehézségek egyre inkább az alapanyag- és a munkaerőhiány formájában jelentkeztek, ami ha lehet, talán még fájdalmasabbnak bizonyult.

Nagyon sok reklámajándékos cég volt kénytelen az elmúlt hetekben, hónapokban akár milliós nagyságrendű megrendeléseket is visszamondani. Ennek oka egyrészt az volt, hogy a kartonpapír-hiány eredményeként óriási fennakadások keletkeztek a csomagolóipar területén. Másrészt pedig komplett üzemek álltak le a negyedik hullám következtében tömegesen jelentkező megbetegedések miatt.

Mindezek azt jelentik, hogy míg korábban – a boldog békeidőkben – a készleten felüli mennyiségeket a megrendeléstől számított néhány héten belül be lehetett szerezni, ma ez már akár hosszú hónapokat is igénybe vehet.

Sőt, ma már sok esetben a szállítók által jelzett határidőt sem lehet biztosnak tekinteni, annyira kiszámíthatatlanná vált a nemzetközi és a hazai piac egyaránt.

Mit lehet tenni ilyen helyzetben?

Alkalmazkodnunk kell a megváltozott körülményekhez.
El kell kezdenünk sokkal inkább stratégiában gondolkozni az ajándékmarketing vonatkozásában (is), mintsem taktikai lépésekben.
Nem elég a következő 1-3 hónapra tervezni, a cél az előttünk álló 6-12 hónap kell, hogy legyen.

Ez persze kezdetben jelentős többletmunkát igényelhet, de garantáltan megéri.
Nemcsak azzal az előnnyel jár, hogy elkerülhetjük (vagy legalábbis minimalizálhatjuk) az elképzeléseink meghiúsulását vagy akár a komolyabb csúszásokat is.
Sokkal átgondoltabb lesz a tevékenységünk, tudatosabban, és nem impulzusszerűen fogunk logózott ajándékokat rendelni.

Ha több időt adunk magunknak (és a beszállítóinknak), akkor nagyobb eséllyel juthatunk kreatívabb, hatásosabb és költséghatékonyabb megoldásokra.

A természet világában azokból a fajokból és egyedekből lesznek a túlélők, amelyek jobban tudnak alkalmazkodni a változásokhoz.
Nincs ez másképp az ember esetében sem.

Ne próbáljunk küzdeni az ellen, amit úgysem tudunk megváltoztatni, viszont tegyünk meg mindent azokon a területeken, ahol erre lehetőségünk van. Ha ezt jobban csináljuk, mint a konkurenseink, akkor a nehéz körülményeket előnyünkre fordítva mi jöhetünk ki a versenyből győztesként.

Ha a stratégiai tervezésben szívesen támaszkodnál szakértő partnerre, fordulj hozzám bizalommal! ?


A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

Eszter
Author: Eszter

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>

Mi az az ajándék marketing?

Az ajándékmarketing egy olyan – új és rendkívül hatékony – marketingstratégia, amely során a cégek különböző ajándékokat, akár reklámajándékokat adnak az ügyfeleiknek, a partnereiknek vagy

Tovább olvasom »