A nyári rendezvények remek alkalmat jelentenek, hogy jól kiválasztott, egyedi reklámajándékokkal új ügyfeleket érj el, meglévő vásárlóidban erősítsd a márkatudatosságot, és mindezekkel hatékonyabbá tedd a teljes marketing tevékenységed. Lássuk, milyen trendek várhatók 2023 nyarán!
1. Dolgozz bárhonnan termékek
A digitális nomádok korát éljük, aminek csak még erősebb lökést adott a járvány idején általánossá váló távmunka. A munkaadók elfogadták, hogy rengeteg olyan munkakör van, amit bárhonnan el lehet végezni, megtapasztalták, hogy a munkavállalók képesek ugyanolyan teljesítményt nyújtani home office-ban is. Ezzel párhuzamosan a munkavállalók igénye is erőteljesebb lett a rugalmas munkavégzés iránt. A munkaadóknak pedig be kellett látniuk, hogy a munkavállalók megtartásához bizony ki kell elégíteni a rugalmasság iránti igényeket.
Így egyre népszerűbbé válnak azok a technológiai eszközök, amelyek megkönnyítik, hogy bárhonnan dolgozzunk. Ezek piaca most még felfutóban van, így rengeteg lehetőség áll előtted. A webkamera, telefontöltő, powerbank mind kiváló céges ajándék. Jól logózható, mindenki örül neki. Nyáron pedig még nagyobb szerepe van, hiszen egyre gyakoribbak a munkától nem teljesen elszakadó hosszú nyaralások, amelyek során szükség van kütyükre.
2. Termék, mint névjegykártya
Népszerűek az olyan apró és praktikus ajándékok, amelyek névjegykártyaként működve úgy adják át a megajándékozott számára a céged legfontosabb elérhetőségeit, hogy azt a másik fél jó eséllyel megtartja és rendszeresen használja.
Ezek kiválóan alkalmasak nyári rendezvényen átadásra, hiszen kicsik, könnyen zsebre tehetők. Ilyen lehet a logóddal ellátott cukorka, vagy éppen gyufásdoboz, telefontartó.
3. Környzettudatos ajándékok
Egy 2020-as felmérés szerint a vásárlók 46%-ának jobb véleménye van az ajándékozó cégről, ha a reklámajándék, amit kap, környezetbarát. A környezettudatosság azóta csak még jobban beépült a köztudatba, miközben egyre markánsabb az igény az egyedi és magas minőségű termékek iránt is. Így nem csak a céges felelősségvállalást fejezheted ki a környezettudatos ajándékokkal, de szerethetőbbé is teszed a vállalkozásod.
Jó ötlet lehet a környezetbarát írószerek ajándékozása, mint a tollak vagy füzetek. Ezeket mindenki szívesen használja, soha nem elég belőlük és kis méretüknek köszönhetően alkalmasak rendezvényen átadásra. Emellett nagyon jó ötlet a kulacs, ami segíti a fenntartható életmódot. Divatos, egyedi darabokat lehet elkészíteni, amelyet remekül emblémázhatsz.
4. Testreszabott ajándékok
A testreszabott termékek egyediséget jelentenek, amellyel ki lehet tűnni a tömegből. A fogyasztók nem csak örömmel fogadják, de akár fizetni is hajlandók érte többet. Az Adweek kutatása alapján a testreszabottság 30%-al növelheti a marketing költések hatékonyságát!
Remek testreszabott ajándék a saját designnal ellátott póló, szalmakalap, biciklis kiegészítők, napszemüveg vagy az egyedi grafikával ellátott cukorkás doboz. Ezeket a megajándékozottak örömmel viselik, és szívesen viszik a márkád jó hírét.
5. Utazási kiegészítők
Nyárra mindig jó ötlet olyan reklámajándékot választani, amely utazás során hasznos. Jó példa a fürdőlepedő, esernyő, vagy olyan szabadtéri játékok, mint például a frizbi.
Kellemes színeket választva egyedi kiegészítőket adhatsz ajándékba, amelyet a másik fél örömmel használ. Logóddal ellátva építi a márkatudatosságot, és segítségével elérheted, hogy új emberek is találkozzanak a márkáddal.
+1 Generációs ajándékok
Az üzleti ajándékok kiválasztása során jó, ha figyelembe veszed a célcsoport generációs sajátosságait.
Az X generáció az a csoport, aki minimális szülői kontroll alatt nőtt fel, így ők a függetlenség bajnokai. A családi élet és az otthon fontos számukra, magasan képzettek és a technológiai eszközök használatában magabiztosak.
Jó céges ajándékötlet a kreatív, dekoratív, magas minőséget képviselő konyhai eszközök között válogatni.
Az Y generáció számára fontosak a társadalmi kérdések, az innováció, emellett a vizuális esztétika terén kifinomult elvárásaik vannak. A közösségi médiában a tágabb társas körükkel való kapcsolattartás lehetőségét látják és preferálják.
Praktikus és környezettudatos ajándékok valók nekik, például egy hátizsák.
A Z generáció most lép a munkaerőpiacra. Digitális bennszülöttek, képben vannak a legfrissebb technológiai újításokkal. Számukra is kiemelten fontosak a társadalmi kérdések, munkahelyet is úgy választanak, hogy megnézik, az adott cég milyen értékek mellett elkötelezett.
Számukra mindig jó ötlet a kreatív és ötletes technológiai kütyük ajándékozása, és a fenntartható életmódot segítő környezettudatos termékeket is használják majd.