5 ok, amiért a céges ajándékozás a válság idején sem esik vissza

céges ajándékozás

Nehéz gazdasági helyzetben a cégek fokozottan igyekeznek visszafogni költségeiket. A trendek és tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb vállalkozás úgy gondolja: az üzleti ajándékok nem tartoznak azon elemek körébe, melyen érdemes takarékoskodni. Összegyűjtöttünk 5 okot, ami azt igazolja, a reklámajándékok megtérülő befektetést jelentenek.

1. Az emberi kapcsolatok nyújtotta biztonságra még nagyobb szükségünk van nehéz időszakokban

Az ajándékozás gesztusa a kapcsolódás megnyilvánulása. Erre pedig pszichésen óriási szükségünk van, különösen a nehézségekkel tűzdelt időszakokban – amilyen egy gazdasági válság is. Azok a kapcsolatok, amelyek ápolására figyelmet fordítunk egy ilyen időszakban, erősebbé válnak. Ez az üzleti kapcsolatokra, a vállalkozás-ügyfél kapcsolatra egyaránt igaz.

2. A vásárlásokat még erősebben befolyásolja az érzelmi motiváció

Amikor az embernek még jobban meg kell gondolnia, mit és hol vásárol, akkor felerősödik az érzelmi elköteleződés szerepe. Ezt pedig a személyességgel lehet fokozni, aminek kiváló eszköze az ajándékozás. Üzleti szempontból megfontolt döntés a vásárlók elköteleződésének támogatása ajándékokkal.

3. Bajtársiasság

Az ajándékozás gesztusa kiemeli azt is: közösen vagyunk ebben benne, mindannyiunknak egyformán nehéz. Ha egy vállalkozás nem azt a képet szeretné festeni magáról, hogy számára az egyetlen szempont a saját bevételei maximalizálása, akkor a vásárlók, ügyfelek is máshogy fordulnak felé. Az ajándékozás ebben is segít, segítségével kommunikálható mindez.

4. Az ajándék sokkal eredményesebb, mint a kedvezmény

Az ajándékozás eredendően önzetlen aktusa sokkal szimpatikusabb a vevők, ügyfelek számára mint a mennyiségi- vagy hűségkedvezmény. Az akciók során ugyan pénzt takaríthatnak meg, de emögött látják azt is, a vállalkozás a bevételét növeli a kedvezménnyel. Az ajándékból ezzel szemben közvetlenül semmilyen megtérülést nem lát a vállalkozó, sőt, részéről ez beruházás-igényes cselekedet, így sokkal inkább személyes kedveskedés érzetét kelti.

5. Az ajándékozás gesztusa örömet okoz

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az ajándékozás gesztusa az ajándékozónak is örömet okoz. Ha tudod, hogy mindenkinek nehéz most anyagilag, és különösen hálás vagy vevőidnek, ügyfeleidnek, hogy nálad költik azt a pénzt, amit most sokkal jobban be kell osztaniuk; üzleti partnereidnek, hogy fenntartják veled az együttműködést ebben az időszakban is, jó érzés ezt a hálát ajándékkal kifejezni.

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!