Hogyan építsük üzleti kapcsolatainkat

Mennyire tartjuk fontosnak üzleti kapcsolatainkat – legyenek azok ügyfelek, vásárlók, szállítók vagy egyéb partnerek? Értékeljük a velük fennálló viszonyunkat? Igyekszünk azt ápolni? Jó, ha tudjuk, hogy ha hosszú távon boldogulni akarunk, akkor ahhoz másokat is boldoggá kell tennünk…

Az üzleti kapcsolat csakúgy, mint bármilyen más kapcsolat, kétirányú utca.
Mindkét fél elvárásainak világosnak és teljesíthetőnek kell lennie. Érdemes alkalmazni a következő szabályt: viszonyuljunk úgy másokhoz, ahogy mi szeretnénk, hogy hozzánk viszonyuljanak.
(Ez egyébként általános igazság, nemcsak az üzleti, hanem a magánéleti kapcsolatainkban is érdemes szem előtt tartani.)

A megfelelő kommunikáció a kulcsa bármilyen üzleti kapcsolat építésének.
Még konfliktushelyzetekben is (sőt akkor csak igazán) nagyon fontos, hogy folyamatosan és őszintén kommunikáljunk. Sokkal jobb a felmerülő problémákról nyíltan és mielőbb beszélni, mint megpróbálni azokat szőnyeg alá söpörni. Problémák időről időre úgyis felmerülnek. Semmit nem nyerhetünk az elhallgatásukkal, viszont ha minél előbb tiszta vizet öntünk a pohárba, annál hamarabb jutunk túl a nehezén, és annál nagyobb eséllyel óvjuk meg kapcsolatunkat a további károktól.

Egy másik fontos dolog, amit folyamatosan érdemes észben tartani, az annak kifejezése, hogy nagyra értékeljük üzleti partnereinket: fontosak számunkra.

Ezt minimálisan már azzal is megtehetjük, ha rendszeres tájékoztatást küldünk részükre – például hírlevél formájában. Gyakran az egyedi informálás is indokolt lehet, sőt a legjobb, ha ilyenkor nem emailen, hanem élőszóban, legalább telefonon kerítünk rá sort. A személyes találkozásnál persze semmi nem jobb a kapcsolatépítés szempontjából, de ha földrajzi távolság vagy egyéb akadály miatt ez mégsem megoldható, akkor is törekedjünk arra, hogy Skype vagy más „videóchat” alkalmazás segítségével próbáljuk meg legalább részben pótolni.

A rendszeres kommunikációnak egyébként csak az egyik előnye a kapcsolat fontosságának kifejezése. A másik nagyon lényeges pozitívuma, hogy ezáltal nem feledkeznek meg rólunk a partnereink, és nagyobb eséllyel fordulnak ismét hozzánk, ha szükségük van olyan termékre vagy szolgáltatásra, amit mi (is) nyújtunk.

Végül, de nem utolsó sorban, az üzleti és reklámajándékok is tökéletesen szolgálják az előbb említett célokat.
Nyilván mindenki szeret kapni (akkor pedig különösen, ha nem is számított rá), és a pozitív reakció, a kiváltott érzelem komoly mértékben járulhat hozzá a kapcsolat elmélyítéséhez. Ráadásul a legtöbb ember, ha olyan gesztusban részesül, ami túlnyúlik az üzleti alapkötelezettségeken, akkor bizonyos mértékig adósnak érzi magát, és előbb-utóbb viszonozni igyekszik azt: például egy újabb megbízás formájában…

Ne felejtsük el tehát, hogy egy kapcsolattól annyit várhatunk, amennyit magunk beleadunk.
Értékeljük azokat, akik megveszik a termékeinket vagy igénybe veszik a szolgáltatásainkat!

A személyes jellegű lépéseket persze mindenkinek magának kell megtennie, de az üzleti és reklámajándékok terén szakértő partnerként várjuk megkeresésedet.

mm mm
Author: mm mm

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>

A csokoládé története

Willy Wonka, a híres csokoládégyáros, Roald Dahl “Charlie és a csokigyár” című klasszikus meséjében szerepel. A történet középpontjában Charlie Bucket, egy szegény kisfiú áll, aki álmodozik arról,

Tovább olvasom »