2021-es trendek a céges ajándékozásban

Nem mindig könnyű lépést tartani a legújabb trendekkel. Ez különösen igaz a promóciós termékek piacára, ugyanis míg az egyik pillanatban egy termék iránt nagy kereslet tapasztalható, a következőben már úgy tűnik, mintha kiment volna a divatból. A tavalyi és az idei év azonban ezen a téren is változást hozott. Új trendek jelentek meg, és egyelőre a korábbiaknál tartósabbaknak bizonyulnak.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Sok egyéb mellett a legújabb trendeket illetően is folyamatosan igyekszem feltérképezni a piacot.
A legutóbbi időkben azt tapasztaltam, hogy a stílusosság, a hasznosság és az időszerűség hármasa mentén rajzolódott ki azoknak a promóciós termékeknek a köre, amelyek idén kifejezetten nagy népszerűséget értek el.

Mik tartoznak tehát az idei slágertermékek közé?

Céges ajándékok virtuális eseményekre

A járványból fakadó szociális távolságtartásnak és a home office-nak köszönhetően váltak rendszeressé a virtuális események.
Mivel ezek várhatóan a jövőben sem szűnnek teljesen meg, a rendezvényszervezők igyekeznek kreatív módszereket kitalálni arra, hogy a fizikai távollét ellenére ilyen esetekben is személyessé tegyék konferenciáikat. A virtuális eseményre adott ajándékok ezt a szakadékot segítenek áthidalni.

Ha arra használják őket, hogy megköszönjék a részvételt az eseményen, illetve a márka közösségében, akkor valóban olyan kapcsolatot teremthetnek, amelyre az ügyfelek vágynak. Nem szabad figyelmen kívül hagyni ugyanis, hogy egyes kutatások szerint a fogyasztók 83%-a legalább akkora figyelmet fordít arra, hogy hogyan bánik velük egy márka, mint az általa eladott termékre.

Ajándékok az otthonról dolgozóknak

A pandémia sok kisebb és nagyobb vállalatot arra késztetett, hogy lehetővé tegye alkalmazottai számára az otthoni munkavégzést.
A járvány lassulása ellenére sok helyen továbbra is home office-ban végzik a munkát, illetve hibrid megoldásra tértek át.

Ez azt is jelenti, hogy egyre több munkavállalónak lesz szüksége otthoni munkavégzésre alkalmas termékekre, amelyek segítenek nekik abban, hogy produktívak maradjanak. Ebből a célból olyan termékekben érdemes gondolkodni, amelyek megkönnyítik a munkavégzést, a kapcsolattartást, de akár olyanokat is, amelyek a stresszoldáshoz járulnak hozzá. A home office-nak ugyanis rengeteg előnye mellett azért jelentős – főleg pszichés – hátrányai is vannak, amelyek leküzdéséhez elkelhet a segítség.

Ajándékok az irodába visszatérőknek

Amikor a kollégák visszatérnek az irodába, biztonságot várnak.
Korlátozhatjuk a kockázatot, és javíthatjuk a dolgozói morált, ha mindent megadunk a teameknek, amire csak szükségük lehet ahhoz, hogy egészségesek maradjanak. Az alapvető higiéniai kellékek – amelyekkel nemcsak tisztán lehet tartani a munkaterületet, hanem segíteni lehet a produktivitásban is – jó ideig biztosan népszerű promóciós termékek maradnak.

Természetesen az olyan alapvető egészségvédelmi eszközök, mint a maszkok, a kesztyűk és a fertőtlenítőszerek, kritikus fontosságúak. De mellettük csatasorba állíthatunk olyan, kevésbé megszokott termékeket is, amelyekhez nem lehet minden sarkon hozzájutni. Ilyen például egy UV fertőtlenítővel egybeépített vezeték nélküli töltő – rajta természetesen cégünk logójával és/vagy releváns szlogenjével.

Környezetbarát ajándékok

Ma már tudjuk: a fenntarthatóság eladható.
Az amerikai ASI (Advertising Specialty Institute) 2020-as Ad Impressions tanulmánya szerint a fogyasztók 46%-a kedvezőbb véleményt alkot egy hirdetőről, ha a kapott promóciós termék környezetbarát.

A fogyasztók manapság már nem csak minőségi termékeket és szolgáltatásokat keresnek, hanem olyan márkákat, amelyek összhangban állnak személyes értékrendjükkel. Tehát ha környezetbarát reklámajándékot adunk ajándékba, azzal nemcsak a cégünk felelősségtudatosságát demonstráljuk, hanem hitelesebbé és ezáltal szerethetőbbé is tesszük a márkánkat.


A fentieken kívül nyilván van még egy sor olyan reklámajándékozási trend, ami tetten érhető napjainkban. Egyesek kérészéletűnek bizonyulnak, mások akár évekig is meghatározóak maradnak.

Van azonban egy olyan termékfajta, amely trendektől függetlenül, évtizedek óta vezeti a céges ajándékok toplistáját. Ez nem más, mint a reklámtoll.

Egy logózott tollal – főleg, ha minőségi és elegáns fém változatról van szó – szinte garantált a siker.
Tollat mindenki használ, és sosem lehet belőle elég.

Kis mérete és tömege miatt nem jelent logisztikai kihívást a célba juttatása, így rendezvényeken és más céges eseményeken különösen ideálisan használható.

Ráadásul nemcsak a vásárlóinkat, ügyfeleinket és más üzleti partnereinket lephetjük meg vele, hanem a saját munkatársainkat is. Értékesítési, tanácsadói és ügyfélszolgálati kollégáinkat mind érdemes logózott golyóstollal ellátni, hiszen a “frontvonalon” a márkaismertségünket és az imázsunkat rendkívül hatékonyan tudja erősíteni.

Ha még nem tettétek volna meg, most különösen érdemes logózott tollat rendelnetek, ugyanis július végéig 50% kedvezménnyel kínáljuk.

További részleteket ide kattintva ismerhettek meg.
Ha bármilyen kérdésetek lenne, keressetek meg bizalommal!

(Forrás: Delta Marketing)

A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövessetek bennünket a Facebookon és a LinkedInen!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!