Az év utolsó blogposztjában visszatekintünk a szűkebb szakmánkat leginkább érintő történésekre, csakúgy, mint a Céges Édesség és a Gift House Studio „színfalai” mögött alakult folyamatokra, illetve az elért eredményekre. Megpróbálunk számot adni arról, hogy honnét hova jutottunk, és főleg, milyen ambíciókkal indulunk neki az új esztendőnek. Spoiler alert: kifejezetten optimisták vagyunk a jövőt illetően… ?


Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
A 2021-es év sok tekintetben nem hasonlítható a 10-es évek békebeli nyugalmához.
Az ezt megelőző 12 hónaphoz viszonyítva mégis bizakodásra adott okot, hogy némi fény tűnt fel az egyre hosszabbnak bizonyuló alagút végén.
A fény ugyan a legtöbb vonatkozásban még csak pislákol, de a 2020-ban a pandémia kitörése által előidézett sokkot követően mégiscsak többé-kevésbé normalizálódott a helyzet.
A korábbi, szinte totális korlátozásokat követően idén már élhetőbb mederben folytak a dolgok.
Így például viszonylag hosszú szünet után újra beindulhatott a rendezvényszakma, és a szórakoztató programok mellett céges partikra, szakmai konferenciákra, kiállításokra, vásárokra is sor kerülhetett. Talán mondanunk sem kell, hogy a rendezvények mennyire fontos szerepet játszanak az ajándékmarketing szakma szempontjából is.
A több száz vagy akár ezres nagyságrendű résztvevőt vonzó események – sok egyéb mellett – szinte elképzelhetetlenek reklámajándék nélkül. Egy normális évben az ilyen alkalmak tömegével fordulnak elő. Nem nehéz tehát elképzelni, mekkora jelentőségük van a kapcsolódó területek szempontjából. Ha bármilyen okból kiesnek, akkor komplett iparágak megélhetése, fennmaradása kerülhet veszélybe.
Éppen ezért is volt óriási megkönnyebbülés sokak, sokunk számára, hogy a tavalyi lebénulást követően ismét beindulhatott ez a fajta üzleti vérkeringés.
A makrogazdasági környezet tehát kedvező irányt vett, és ez természetesen pozitívan hatott a mi vállalkozásunkra is.
A változásoknak (és persze a kitartó munkának) köszönhetően szinte forintra pontosan sikerült hoznunk az előző évi árbevételünket.
Ez azért óriási eredmény, mert tavaly egy egyszeri, gigantikus megbízás hozta meg a sikerünket, idén viszont sok kisebb és több közepes költségvetésű feladattal bíztak meg bennünket az ügyfeleink – tehát a jól bevált „sok kicsi sokra megy” elve alapján építkeztünk.
Ha pedig azt a bizonyos egyszeri nagy munkát figyelmen kívül hagyjuk, akkor elmondható, hogy közel megdupláztuk a forgalmunkat. Ennek tükrében valóban nem sok okunk lehet a panaszra… ☺️
Ezúton is szeretnénk megköszönni valamennyi régi – sok esetben hosszú évek óta visszatérő – és új ügyfeleink bizalmát, akik minden nehézség ellenére is hittek bennünk. Hittek abban, hogy a számukra végzett munkánk értéket teremt, és hozzásegíti őket üzleti terveik megvalósításához.
Nélkülük nekünk sem sikerülhetett volna ilyen eredményt elérnünk.
A bizalom megteremtéséhez és fenntartásához persze tudatosan és következetesen folytatott marketing erőfeszítésekre is szükség volt.
Ezt természetesen jövőre is folytatni kívánjuk, és azt reméljük, hogy a 2021-es eredményeinket – ha nem is duplázzuk meg – legalább 50%-kal tovább tudjuk növelni.
Ebben számítunk minden olyan személy támogatására, akivel valamilyen kapcsolatban állunk.
Hálásan vesszük a korábbi és új ügyfeleink, valamint egyéb üzleti partnereink folytatódó bizalmát.
Hasonlóképpen köszönettel fogadjuk a közösségi média felületeken bennünket követők figyelmét, aktivitását. Egy segítő hozzászólás, egy megosztás, de egy egyszerű „lájk” is közelebb vihet minket a céljaink eléréséhez.
A támogatást örömmel és szeretettel viszonozzuk: akár minőségi termékek és szolgáltatások formájában, akár megbízható, szakértő tanáccsal, baráti segítséggel.
Sikerekben gazdag új évet kívánunk mindannyiunknak! ??
A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂
