Számos nagy, nemzetközi cég már a múlt év derekán publikálta a 2022-es évet illető prognózisait. Ezek sok esetben olyan területeket érintenek, amelyek távol állnak a mi világunktól. Marketing szolgáltatóként bennünket érthető módon leginkább a szűkebb szakterületünket érintő kérdések érdekelnek. Ezért is tekintettünk egy kicsit körbe az idei marketing trendeket illető jóslatok vonatkozásában. A jóslat szót persze nem pejoratív értelemben használjuk, hiszen az előrejelzések hátterében általában nagyon komoly szakmai munka és tudás áll.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
Megnéztünk több, a 2022. év marketing trendjeit vizsgáló tanulmányt, és közülük a Gartneréra esett a választásunk.
A Gartner, Inc. egy amerikai központú technológia-kutató és tanácsadó vállalat.
A cég termékei és szolgáltatásai közé kutatások, vezetői programok, tanácsadás és konferenciák tartoznak.
A több mint 40 éve működő vállalatnak jelenleg mintegy 90 irodája van globálisan, melyek összesen 16 000 munkatársat foglalkoztatnak. Éves árbevételük meghaladja a 4 milliárd dollárt.
Tehát ahhoz nem fér kétség, hogy súlya van annak, amit a jövőről gondolnak…
Megállapították, hogy mivel a pandémia miatt nagyon sok mindennapi interakciót kellett (kell) online lebonyolítani, a határvonal az ügyfél és a szolgáltató, illetve a kereskedelmi és a társadalmi interakciók között kezdett elmosódni. Az ennek eredményeként várhatóan fellépő további változásokat igyekeztek megfogalmazni.
Marketing előrejelzéseik között a digitális térnyerés következményeit vizsgálják az olyan kapcsolódó témákban, mint az adatvédelmi mozgalom, a rugalmas munkahely, a munkavállalói márkanagykövetek, a mesterséges intelligenciával (AI) megerősített értékesítés, a virtuális influenszerek és a közösségi kereskedelem.
Nézzük legalább felsorolásszerűen, melyek ezek…
- A digitális felhasználók kifejezik az opt-out ambivalenciájukat
2023-ra a mobilalkalmazások nyomon követésének opt-out aránya 85%-ról 60%-ra fog csökkenni, ahogy a fogyasztók megtanulják, hogy a nem célzott hirdetések növelik a – manapság divatos kifejezéssel élve – kitettségüket az alacsony minőségű tartalmaknak.
- A munkahelyi rugalmasság megnyitja az ajtót a hirdetők számára
2023-ra a TV és a streaming médiacsatornák által közvetített reklámok megjelenítésének volumene 60%-kal nőni fog a hagyományos 9-től 5-ig tartó munkaidő-sávban (hiszen sokan otthonról dolgoznak).
- A munkavállalói márkanagykövetek lesznek a márka-hitelesség hajtómotorjai
2023-ra a B2B közösségi média marketing stratégiák 90%-a tartalmazni fog munkavállalói márkanagykövet programokat, ugyanis a vevők hitelesebbnek tekintik a munkatársaknak a cégükkel kapcsolatos megnyilvánulásait, mint a cég saját kommunikációját.
- A B2B értékesítés egyesíti a digitális és a humán módszerek legjavát
2025-re minden ötödik B2B vállalat alkalmazni fog mesterséges intelligenciát, illetve gépi tanulást annak érdekében, hogy proaktívan lassítsa az ügyfelek útját összekapcsolva őket az értékesítőkkel a digitális kereskedelmi interakciók során.
- A virtuális influenszerek a nagyobb kontroll ígéretével felborítják a hírességek által vezetett programok megszokott rendjét
2026-ra a marketingvezetők a hagyományos influenszerek és a hírességek vonatkozásában rendelkezésükre álló költségvetés 30%-át virtuális influenszerekre fordítják.
- A vásárlók kedvenc áruháza egy közösségi platform
2026-ra a millenniumi és a Z generációs fogyasztók 60%-a a közösségi platformokon történő vásárlást részesíti előnyben a hagyományos digitális kereskedelmi platformokkal szemben.
A rövid felsorolást összegezve megállapítható tehát, hogy várhatóan egyre nagyobb szerepet kapnak a digitális megoldások és a fejlett technológiák alkalmazása a marketing területén.
Ugyanakkor az is világos, hogy az emberi tényező sem szorul teljesen háttérbe, hiszen a munkavállalók egyre komolyabb jelentőséggel fognak bírni a márkakommunikáció vonatkozásában, így az ő motivációjuk és lojalitásuk erősítése kulcskérdéssé válik.
Ehhez hasonlóan a vevők számára is meg kell találni azokat a lehetőségeket, amelyek kompenzálni tudják a csökkenő személyes kapcsolat következtében esetlegesen fellépő elbizonytalanodást.
Nem akarjuk ismételni magunkat, hiszen korábbi írásainkban már részletesen kifejtettük, hogy mindkét problémára remek megoldást jelenthet az üzleti ajándékok tudatos alkalmazása.
Ha szakértő segítségre van szükséged a megfelelő ajándékmarketing-terv kialakításában, fordulj hozzánk bizalommal.
A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂