Természetes dolog, hogy a legtöbb vállalkozás megpróbál előnyre szert tenni a versenytársaival szemben. Ennek az egyik legköltséghatékonyabb – bár manapság gyakran méltatlanul mellőzött – módja az üzleti és reklámajándékozás.

Az üzleti célú ajándékok pozitív érzelmeket váltanak ki a megajándékozottakban, erősítik a lojalitásukat, növelik a márkaismertséget, sőt közvetve az értékesítés növeléséhez is hozzájárulnak.
Ez persze egyáltalán nem meglepő, hiszen minden ember szereti, ha megbecsülik és fontosnak tartják. A legtöbben ezt viszonozzák is oly módon, hogy vásárlóként vagy alkalmazottként hűségesek maradnak az ajándékozóhoz, sőt gyakran másokkal is megosztják kellemes tapasztalataikat, amivel beindul a szóbeszéd-marketing támogatása is a márkánknak.
Marketinges körökben közismert tény, hogy a meglévő vásárlók és ügyfelek megtartása lényegesen kisebb pénzügyi és egyéb erőfeszítést igényel, mint az újak megnyerése. Az üzleti és reklámajándékozás pontosan ezt a célt szolgálja, így a költségmegtakarítással végső soron a vállalkozás nyereségességének maximalizálásához is hozzájárul.
A vevők puszta megtartásán kívül mi egyébre jó az üzleti ajándékozás?
• erősíti a márkaképünket
• növeli a márkaismertségünket
• az ügyfelek felé kifejezi a törődésünket, azt, hogy nem csupán egy statisztikai adatként tekintünk rájuk
• az előző eredményeként személyesebbnek érzik kapcsolatukat a vállalkozásunkkal, a márkánkkal
• versenyelőnyt biztosít, mivel konkurenseink nagy része valószínűleg nem használja ezt az eszközt
Az üzleti ajándékozás kategóriájában kiemelt szerepe van a perszonalizált, azaz a személyre szóló ajándékoknak.
Valószínűleg nem kell különösebben bizonygatni, hogy érzelmileg milyen többletet nyújt még egy viszonylag kisebb költségszintű termék (pl. egy póló, bögre vagy sapka) is, ha az adott személynek szól, nem pedig csupán az ajándékozó logóját hordozza. A perszonalizálás történhet felirattal, fotóval vagy más, egyediséget biztosító formában.
Összegezve tehát az előnyöket, az üzleti és reklámajándékozás gyakorlatának alkalmazása vállalkozásunk számára nyereségnövekedéssel járhat. Segítségével könnyebb és olcsóbb megtartani meglévő ügyfélkörünket, és az ajándékot (különösen a személyre szólót) gyakran ismételt vásárlással viszonozzák. Más szóval legközelebb is nálunk, és nem egy versenytársunknál költik el a pénzüket.
Ráadásul a perszonalizált ajándékokat sokkal hosszabb ideig tartják meg, és szívesebben használják vagy jól látható helyen tartják, ezáltal akár hosszú éveken keresztül is tovább „dolgoznak” nekünk…
Ha a közelgő karácsonyhoz vagy akár más alkalomhoz kapcsolódóan szeretnéd ügyfeleidet perszonalizált ajándékkal meglepni, keress meg bennünket, és segítünk kitalálni, illetve megvalósítani a legjobb megoldást.
