Marketing a korona idején

Lépten-nyomon azt lehet tapasztalni, hogy a járvány következtében kialakult globális és lokális gazdasági nehézségek hatására a legtöbb cég brutálisan visszavág a marketing költségvetéséből. Ez nemcsak a külföldi piacokra igaz, sajnos a magyar vállalkozások zöme sem jelent kivételt. Marketing szolgáltatóként mostani írásunkban arra keressük a választ, hogy vajon jó-e ez a stratégia.

A meredeken csökkenő bevételek mellett persze nem meglepő, ha a vállalkozások vezetői ösztönösen a kézifékkar után nyúlnak, és a veszteség minimalizálása érdekében költségcsökkentésekbe kezdenek. Ezek a megszorítások nemcsak a tervezett beruházások elhalasztását foglalják magukban, hanem gyakran érintik a napi működési költségeket jelentő olyan tételeket is, mint a marketing.

Bár ilyen körülmények között valóban nem könnyű felülemelkedni a pillanatnyi helyzeten, és az előttünk álló napoknál, heteknél távolabbra látni, az igazság mégis csak az, hogy egy teljes megtorpanással tulajdonképpen olajat öntünk a tűzre. Makrogazdasági szinten ismert jelenség, hogy a fogyasztás drámai visszaesése öngerjesztő folyamatokat indít el: a fogyasztásra termelő vállalatok bevételei hasonlóképpen visszaesnek, így drasztikus költségcsökkentésekre kényszerülnek, melyekbe az alkalmazottak egy részének elbocsátása is beletartozhat. Az állástalanná váló emberek növekvő száma pedig tovább csökkenti a fogyasztást, ami még inkább érezteti a hatását a termelésben. Ebből az ördögi körből pedig egyre nehezebb kitörni…

A helyesen gondolkodó vállalkozásvezetők nem az elsők, hanem az utolsók között folyamodnak marketing kiadásaik csökkentéséhez. Tisztában vannak vele ugyanis, hogy a járványnak, a kijárási korlátozásoknak előbb-utóbb vége lesz, és az élet visszatér – ha nem is a régi, de mindenképpen – egy normálisabb kerékvágásba. Erre az időszakra készen kell állni a normalizálódó igények kielégítésére, és nyilvánvalóan az tud majd gyorsabban lendületet venni, aki a legnagyobb nehézségek ellenére sem áll most le teljesen.

Persze nem állítjuk azt, hogy a szebb jövő érdekében ész nélkül kellene költeni.
Ellenkezőleg, mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy a korlátozott forrásait olyan marketing eszközökbe, illetve módszerekbe invesztálja, amelyek nem igényelnek milliós kiadásokat, költséghatékonyak és bizonyított az eredményességük. Szakterületünk, a reklámajándékozás ezeknek a feltételeknek tökéletesen megfelel.

Mivel a reklámajándékozás eredményességét olyan tényezők befolyásolják leginkább, mint a hasznosság és az aktualitás, most szeretnénk néhány ilyen példát ajánlani olvasóink figyelmébe.

Egy héttel ezelőtt a logózható arcmaszkokról, három hete pedig a C vitamin tartalmú reklámcsokikról írtunk. Most egy újabb olyan termékkel bővült a kínálatunk, amely az emberek egészségvédelmét, a fertőzésveszély csökkentését szolgálja.
Alkoholos fertőtlenítő kendőkről van szó, amelyek különböző kiszerelésekben érhetők el, és csomagolásuk természetesen logózható. Hamarosan bővebb információt fogunk adni róluk.

Addig is vigyázzunk magunkra, vigyázzunk másokra! ?

A Céges Édesség a járvány által gazdaságilag sújtott vállalkozások iránti szolidaritásból, valamint az érintésmentességet biztosító digitális megoldások népszerűsítése érdekében a kormány által kihirdetett veszélyhelyzet visszavonásáig 10% kedvezményt biztosít valamennyi termékének árából, amennyiben a megrendelést online ajánlatkérés előzi meg. Árkalkulátorunkat abból a célból hoztuk létre, hogy visszatérő és új ügyfeleink dolgát egyaránt megkönnyítsük. A kényelem és gyorsaság mellett most egy újabb szempont szól a használata mellett: megrendelőink akár otthonról, az interneten keresztül is hatékonyan intézhetik az üzleti és reklámajándékaik megterveztetését és legyártatását.

Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az “5 ok, amiért járvány idején is használj reklámajándékot” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… ?

Eszter
Author: Eszter

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Sikeres feliratkozás!