Van, aki gyűlöli, van, aki imádja. Egy dolgot viszont nem lehet elvitatni: a Valentin-nap az elmúlt évek, évtizedek alatt nem csupán beszivárgott a Kárpát-medencébe, hanem része is lett a szokásvilágunknak. Vállalkozóként pedig egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy szó nélkül menjünk el a jelenség mellett. Hiszen óriási potenciált rejt magában még akkor is, ha a saját termék- vagy szolgáltatás-portfóliónk nem kapcsolódik közvetlenül hozzá.
Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.
Az Amerikai Egyesült Államokban arra számítanak, hogy idén – a pandémia ellenére – közel 22 milliárd dollárt fognak az emberek Valentin-napra költeni. Ezeknek a nagy része várhatóan online történik, de nem maradnak ki a jóból a hagyományos, fizikai üzletben működő kereskedelmi egységek sem.
Egyszóval ez az ünnepnap az év egyik legnagyobb értékesítési lehetősége…
Semmi okunk nincs azt feltételezni, hogy gyökeresen más lenne a helyzet hazánkban.
A következő néhány hétben itt is fel fognak izzani a pénztárgépek.
Ugyan nem várható az amerikaihoz hasonló nagyságrend, mégis saját vállalkozásunk ellen követnénk el merényletet, ha nem igyekeznénk kihasználni a lehetőségeket.
Nyilván azok a cégek vannak a legegyszerűbb helyzetben, amelyek olyan termékeket forgalmaznak, mint például a csokoládé, édesség, virág, üdvözlőlap, ruházati cikk, illatszer, ékszer, ajándékkártya, ajándékutalvány stb.
Számukra ez csúcsszezont jelent, a forgalmuk „automatikusan” megugrik.
De mi a helyzet azokkal, akiknek a kínálatába nem tartoznak olyan portékák, amiket ajándékba lehetne adni V-napra?
Jó hírünk van, nekik sem kell ölbe tett kézzel tölteniük ezt az időszakot!
Mutatjuk, mi mindent tehetsz, ha közéjük tartozol.
Lovagold meg a V-hullámot!
Készíts olyan közösségi média vagy blogposztokat, amik a Valentin-naphoz kötődnek (ahogy most mi is tesszük ?)!
Ossz meg érdekes, szórakoztató vagy hasznos tartalmakat!
Indíts Valentin-napi kampányt!
Még akkor sem tilthatja meg neked ezt senki, ha teszem azt, golyóscsapágyat forgalmazol.
Egy kis kreativitással bármi összekapcsolható a szerelemmel, illetve a szeretettel. Simán, mondhatni gördülékenyen. ?
Indíts V-napi nyereményjátékot!
Játszani mindenki szeret, nyerni pedig még annál is többen. ?
Potenciális és meglévő vásárlóid, ügyfeleid felé kifejezheted a szereteted azzal is, ha lehetővé teszed számukra, hogy valamilyen hasznos vagy egyedi, számukra komoly eszmei értéket képviselő dologgal gazdagodjanak. De legalábbis egy kellemes élménnyel…
Készítsd el a terméked vagy szolgáltatásod Valentin-napi változatát!
Ehhez persze nem kell beruháznod egy új gépsorba. Az is elég lehet, ha egyszerűen a jeles naphoz kapcsolódó nevet adsz neki, a lehetőségekhez képest hozzáigazítod a témához (pl. piros szívecskés csomagolásban árulod), és korlátozott ideig teszed elérhetővé.
Ez persze csak néhány, hirtelen jött ötlet. Biztosak vagyunk benne, hogy ezeknél sokkal jobbakkal is elő tudsz állni, ha rászánod az időt.
Egy dolgot viszont semmiképp ne feledj: ténylegesen ajándékozd meg a vevőidet, ügyfeleidet, sőt akár a munkatársaidat is valamilyen aprósággal, ami kifejezi, hogy fontosak számodra, és számítasz rájuk, ahogy ők is rád.
Valentin-napra pedig egy finom, céglogós édességnél jobbat nehéz lenne kitalálni.
Tekintsd át a kínálatunkat, és kérd ajánlatunkat (vagy tanácsunkat) mielőbb.
Sok boldogságot! Sok boldog vevőt és kollégát! ?
A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!
Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂