A karácsony az üzleti világban is lehetőséget teremt arra, hogy végre egy kicsit személyesebb figyelemmel forduljunk üzletfeleink, kollégáink, ügyfeleink felé. Kiváló alkalmat kínál, hogy kifejezzük hálánkat azoknak, akikkel együtt dolgozunk. A céges karácsonyi ajándékok kiválasztása nem csak szakmai feladat, hanem üzleti életünkben az emberségesebb oldalunk megmutatásának lehetősége. Lássuk, kiről ne feledkezzünk meg, amikor céges karácsonyi ajándékot válogatunk.
A “láthatatlan” kollégák
Az alkalmazottaknak a legtöbb cégnél szokás karácsonyi ajándékot adni. Jobb esetben ebben van némi személyes is, de egy standard ajándékcsomag néhány ötletes kiegészítővel – ez a minimum. Ne feledkezz el azonban azokról sem, akik nem a te céged közvetlen alkalmazásában állnak, mégis napi szinten találkoztok: például a recepciós csapat, a takarító személyzet vagy éppen a futárok, akik minden nap elviszik tőletek a csomagokat.
A törzsvásárlók
Sok cég készül minden vevőjének apró meglepetéssel az ünnepi időszakban. Egy kis logózott csoki minden feladott megrendelés mellé vagy az üzletben a pénztár mellett. Érdemes azonban a törzsvásárlókra, a legjobb vevőkre kiemelt figyelmet fordítani. Lepd meg őket egy értékesebb kiegészítővel, fejezd ki számukra, milyen nagyra értékeled, hogy időről időre téged választanak, és garantáltan megnyered az elköteleződésüket.
A korábbi üzleti partnerek
Korábban együttműködtetek, de az idei évben akár gazdasági okokból maradt ez el, akár csak máshogy jött ki a lépés? Ne feledkezz meg a jó üzleti kapcsolataidról, nekik is küldj egy kis figyelmességet. Ez akár arra is jó lehet, hogy a partner eszébe juttasd a céged, felelevenítsd a közös munkát, és akár előkészíts egy közös új projektet.
Az új belépők, a leglojálisabb kollégák
Az alkalmazottaknak szóló ajándékról már szóltunk, most azt emelnénk ki, hogy egy kis személyre szabással mennyivel emelheted az ajándék értékét. Kiötölhetsz valami speciálisat az új belépőknek, akik az adott évben kezdtek a cégnél, és külön kezelheted a legrégebb óta nálad dolgozókat is. Ez a fajta figyelmesség személyességet kölcsönöz az ajándéknak: azt jelenti, foglalkoztál vele, utána néztél – és fontos is neked, hogy az újak jól érezzék magukat, hálás vagy a régieknek, hogy ilyen lojálisak.
A személyesség pedig még értékesebbé teszi az ajándékot a megajándékozott szemében. Ilyenkor nem kell mindig nagy dolgokra gondolni: akár már az is óriási különbséget jelenthet, ha a cégvezető személyesen írja alá az üdvözlőkártyákat, amelyek a csomagba kerülnek.
Az üzleti kapcsolatok nemcsak tranzakciókról szólnak, hanem az emberekről és az összetartozásról is. Az ajándékozás az együttműködés és a közös munka meghálálásának egy módja. Állj meg egy pillanatra, és gondold végig, kinek miért vagy hálás ebben az üzleti évben.
Ne feledd el az ünnepi szezon valódi lényegét: az egymásra figyelés, az adás és az elfogadás időszaka ez – az üzletben is. Az ajándékozás örömet okoz és módot ad az örömteli pillanatok megosztására, ezáltal alkalmas a kapcsolatok elmélyítésére is. Legyenek a te céges ajándékaid személyesek, mutassák meg, hogy az emberekre, a kapcsolatokra helyezed a hangsúlyt.