Hogyan segíthetik a céges ajándékok a vállalkozásodat 📈

Elsőre talán furcsának tűnhet, ha azt állítjuk, hogy az üzleti és reklámajándékok ténylegesen hozzájárulhatnak egy cég gazdasági fejlődéséhez. Mert hiszen hogyan is lenne lehetséges, hogy egyszerű, logózott tárgyak elősegítsék az értékesítés növelését, és tartós, pozitív benyomást keltsenek a fogyasztókban? Az igazság viszont az, hogy a céges ajándékok nagyobb hatással vannak a marketingre és ezen keresztül az üzletmenet javítására, mint azt sokan gondolnák.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Minden cég azt szeretné, ha a fogyasztók minél szélesebb körben ismernék a márkáját.
A céges ajándékokat alkalmazó vállalkozások az átlagnál jóval nagyobb mértékben tudják elérni és megszólítani a célközönségüket. Ezen túlmenően pedig jelentős mértékben megnövelik annak a valószínűségét, hogy a vásárlók később emlékezzenek rájuk.

A Promotional Products Association International (PPAI) tanulmánya szerint azoknak az embereknek a 76,2%-a, akik az utóbbi két évben logózott ajándékot kaptak, emlékezett a kérdéses termékre vagy szolgáltatásra, illetve magára a vállalatra és marketing üzenetére. A céges ajándékok használata tehát rendkívül hatékony módszer a márkaismertség növelésére és a márkára vonatkozó felidézési képesség erősítésére.

Az ajándékok növelik a célközönség elérésének hatósugarát

A céges ajándékok reklámhatása nem korlátozódik a megajándékozott személyekre. Minden egyes alkalom, amikor valamelyikük használja az adott tárgyat, a márka megjelenítésével jár.
Egy, a PPAI által készített tanulmány szerint az emberek 55%-a több mint egy évig megőrzi a kapott ajándékot, ami rengeteg ismételt megjelenítést eredményez.

Segítenek az értékesítés növelésében

A promóciós termékek használata bizonyítottan hozzájárul az eladások növeléséhez. A PPAI által végzett felmérés szerint a céges ajándékozást követően a válaszadók 52%-a vásárolt az ajándékozótól. Amikor látják a márkanevedet egy olyan tárgyon, ami egyedi és praktikus, nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni hozzátok vásárlóként, mint egy olyan vállalathoz, amelytől nem kaptak hasonló ajándékot.

Mély benyomást keltenek

Az emberek szeretik az ingyenes, ugyanakkor hasznos dolgokat. A PPAI tanulmánya szerint a válaszadók 52,1%-a pozitívabban viszonyul azokhoz a cégekhez, amelyektől hasznos promóciós terméket kapott.

Az emberek szeretnek ajándékot kapni

Ez a megállapítás valószínűleg nem szorul magyarázatra. Gyakorlatilag mindenki szereti, ha kap valami olyasmit, amire nem számított, és aminek örülni tud.
A PPAI által készített tanulmány szerint az amerikaiak 83%-a szívesen veszi, ha promóciós tárgyat kap egy vállalattól. Ezeknek a tárgyaknak a legfőbb vonzereje a hasznossága szokott lenni: az emberek 75,4%-a azért tart magánál egy bizonyos promóciós terméket, mert úgy gondolja, hogy az praktikus.

A céges ajándékok költséghatékonyak

Az üzleti és reklámajándékok általában nem kerülnek sokba, az általuk biztosított márkamegjelenítést figyelembe véve pedig kifejezetten kedvező ár-érték arányt biztosítanak. Az Advertising Specialty Institute 2014-es Global Advertising Specialties Impressions Study elnevezésű tanulmánya szerint az USA-ban alacsonyabb az egy benyomásra jutó költségük, mint a hagyományos hirdetési formáknak (pl. a TV-reklámoknak és a magazinhirdetéseknek).

(Forrás)

Összegezve tehát, a céges ajándékoknak számos olyan pozitív tulajdonsága van, amely akár jelentős mértékben hozzájárulhat a vállalkozásod gazdasági fejlődéséhez.

Ha kétségeid lennének, vagy ha éppen ellenkezőleg Te is hasonlóan látod a szerepüket, lépj velem kapcsolatba. Örömmel megismerném a gondolataidat, és szívesen megosztanám személyes tapasztalataimat.


A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Lovagold meg a V-hullámot!

Van, aki gyűlöli, van, aki imádja. Egy dolgot viszont nem lehet elvitatni: a Valentin-nap az elmúlt évek, évtizedek alatt nem csupán beszivárgott a Kárpát-medencébe, hanem

Tovább olvasom »

Téli ajándékok

A téli hónapokban a testnek és a léleknek egyaránt szüksége van a melegségre. És ugyan mi lehetne szívet melengetőbb érzés, mint ajándékot kapni (és persze

Tovább olvasom »

A kiállítói siker titkai

Bő két hét múlva kerül megrendezésre a IX. Magyar Marketing Fesztivál, ahol – mint már többször is említettük – cégünk kiállítóként is jelen lesz. Ez

Tovább olvasom »