Azzal sosem lőhetsz mellé, ha időről-időre igyekszel kedveskedni a vevőidnek, ügyfeleidnek. Ráadásul ha ezt akkor teszed, amikor nem is számítanak rá (tehát nem csak ünnepek alkalmával), ki fogsz tűnni a tömegből, így még nagyobb hatást érhetsz el vele. Ez pedig rövid és hosszú távon egyaránt pozitívan befolyásolhatja az üzletmenetedet.

Ha vállalkozásod van, biztos Te is gondolkodtál már azon (ha esetleg nem, akkor pedig itt az ideje elkezdeni!), vajon érdemes lenne-e ajándékot adni a vásárlóidnak vagy kereskedelmi partnereidnek.
Biztos nem fog meglepni a válaszunk: IGEN! ?
Persze nem tagadjuk, hogy elfogultak vagyunk az üzleti és reklámajándékozással szemben, ugyanakkor korábbi írásainkban már többször tényekkel támasztottuk alá, hogy miért is érdemes ezt a marketing módszert alkalmazni.
Ez alkalommal a HOGYAN-ra helyezzük a hangsúlyt. Arra igyekszünk rámutatni, hogy mi az az egyik nagyon fontos szempont, amire célszerű odafigyelni az ajándék kiválasztásakor. Nevezetesen arra, hogy milyen értékben gondolkozz.
Használati érték
Fontos, hogy az ajándék megfelelő használati értéket képviseljen.
Egy mégoly látványos, mégis gyakorlatilag használhatatlan kacat csak csalódást okoz, és hamar a kukában landol. Ráadásul rossz fényt vet rád, mint ajándékozóra.
Ezzel ellentétben azok a tárgyak, amelyeknek a megajándékozottak hasznát veszik a mindennapok során, életük részévé válhatnak, és hosszú éveken keresztül emlékeztethetik őket a cégedre, a márkádra.
Pénzbeli érték
A megfelelő használati érték mellett nem elhanyagolható szempont az ajándék kereskedelmi értéke sem.
Ha túl drága, akkor nem csupán komoly terhet jelenthet a költségvetésed számára, hanem más problémákat is előidézhet.
Nagyobb cégeknél például szigorúan meghatározzák, hogy legfeljebb mekkora értékű üzleti ajándékot fogadhatnak el a munkatársaik, illetve a vezetőik.
Ilyen szabályozás hiányában is ügyelni kell viszont arra, hogy még a halvány látszatát is elkerüld annak, hogy megpróbálod megvesztegetni a megajándékozottat.
A másik véglettől, a túl alacsony kereskedelmi értéktől is óva intünk.
Az alacsony költségszint elsőre csábító lehet, de később csúnyán visszaüthet. Óhatatlanul olyan képet kelthet a vállalkozásodról ugyanis, mintha nem tisztelnétek, nem becsülnétek meg a partnereiteket, sajnálnátok pénzt szánni rájuk.
Mint az élet oly sok egyéb területén, az üzleti és reklámajándékok esetében is igaz tehát, hogy érdemes az arany középutat választani. Ha szeretnél szakmai segítséget kapni ahhoz, hogy a megfelelő használati és pénzbeli értékű ajándékot válaszd ki, fordulj hozzánk bizalommal.
Ha pedig szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az “Útmutató a reklámajándékozáshoz kis- és középvállalkozások számára” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂
