Az adventi kalendárium története

Tegnap még nyári meleg volt, ma már igazi hűvös, esős ősz van. Szó szerint egyik napról váltották egymást az évszakok. Míg néhány napja nehéz volt elhinni, hogy 3 hónap sincs karácsonyig, most már egyáltalán nem tűnik annyira távolinak. E sorok írásakor mindössze 78-at kell aludnunk, és már fenyőillat lengi be az otthonokat. Eljött az ideje a karácsonyi tervezésnek, és persze nemcsak a családban, hanem az üzleti életben is.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Az advent a keresztény kultúrkörből eredő, a karácsonyi készülődést szimbolizáló fogalom.
A december 25-ét megelőző negyedik vasárnaptól a karácsonyig tartó időszakot jelöli.

Kiemelt jelentősége van, hiszen a karácsonyi ünnepkör advent első napjával kezdődik – és január 6-án a vízkereszttel fejeződik be.

Maga az advent szó latin eredetű, és „eljövetel”-t jelent.
Az Úr eljövetelének, az „adventus Domini”-nek rövidített változata. A keresztény tanítás szerint a karácsonyt megelőző várakozás ebben nyeri el jutalmát.

Az adventhez kapcsolódó egyik közismert népszokás, az adventi naptár használata az 1900 körüli évekre vezethető vissza.

A feljegyzések szerint az első kézzel készített adventi naptár 1851-ben látott napvilágot, de valójában egyáltalán nem hasonlított arra, amit ma ismerünk.

Lényegében kis bibliai képeket akasztottak a falra, és december első napjától karácsonyig egy-egy gyertyát gyújtottak, vagy krétával húztak egy vonalat a padlóra.

Az általunk ismert adventi naptár egy német kisfiú, Gerhard történetéhez kapcsolódik, aki már hetekkel karácsony előtt olyannyira türelmetlenkedett a várva várt ajándékok miatt, hogy édesanyja kénytelen volt kieszelni számára egy játékot.
Papírból gyertyákat készített neki, amikből egyet-egyet mindennap feltűzhetett egy kartonlapra, hogy gyorsabban teljen az idő.

Később a felnőtté vált Gerhard Lang anyja ötletét továbbfejlesztve nyomdai vállalkozásba kezdett.
1908-ban olyan naptárakat kezdett el nyomtatni, amelyekre egy-egy kis színes, vallásos képet lehetett feltűzni. Később a nyitható ablakos változatot is ő kezdte el gyártani, ami ugyancsak vallásos képeket rejtett magában. A későbbi változatokban pedig bibliai idézetek bújtak meg az ablakok mögött.

Az adventi naptár rendkívül sikeres lett Európa-szerte.
Diadalmenetét a II. világháború állította meg, amikor is hiánycikk lett a kartonpapír. A háború után Amerikában született újjá, és 1958-ban ott alakult ki a ma ismert változata, amelyben az ablakok már apró csokoládét rejtettek.

Népszerűsége azóta sem csökkent, és nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek kedvencévé is vált. Nincs ez másképp hazánkban sem…

A Céges Édességnek köszönhetően pedig a vállalkozások számára is lehetővé vált, hogy vevőiket, ügyfeleiket, más üzleti partnereiket vagy akár saját munkatársaikat is meglepjék egy-egy logózott adventi naptárral.

Már 200 db-os mennyiségtől rendelhetők az adventi naptárak egyedi grafikával nyomtatott dobozokban, amelyek mindegyike 24 db 35x35x4 mm-es méretű reklámcsokit tartalmaz.

A hosszabb átfutási idő miatt azonban csak október 15-ig lehet rendeléseket leadni rá.

Így aki szeretne igazán egyedi, ugyanakkor mindenkinek garantáltan tetsző céges ajándékkal kedveskedni karácsony előtt, legkésőbb jövő péntekig ide kattintva jelezze igényét!

Bármilyen kérdés vagy kérés esetén addig is örömmel állok rendelkezésre.


A napi hírekért, különleges ajánlatokért kövess bennünket a Facebookon és a LinkedInen!


Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!